Raimund a legjobb magyar kamionsofőr

Fotó: Szappanos Bálint, http://www.szappi.hu

: közgazdászként ül a volán mögött

Jövőre nemzetközi versenyen képviselheti hazánkat az ügyes kamionsofőr

A 34 éves nyíregyházi Kinczel Raimund nyerte hétvégén az ország egyetlen kamionos közlekedésbiztonsági versenyét az „5 tengelyen biztos kézzel” elnevezésű megmérettetést, amelyet immár tizedik alkalommal rendezett meg a NiT Hungary és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság. A rendezvénysorozat 2 elődöntője után a tíz legjobb tehergépkocsivezető mérhette össze tudását a döntőben, a drivingcamp Hungary zsámbéki vezetéstechnikai tanpályáján. Raimund „A legkiválóbb magyar kamionsofőr 2022-ben” cím mellett 2 millió forintos fődíjat tudhat magáénak. Ráadásul jövőre a szakma legrangosabb nemzetközi versenyén képviselheti majd Magyarországot Luxemburgban.

Szombaton a drivingcamp Hungary zsámbéki vezetéstechnikai tanpályáján rendezték meg az ország egyetlen kamionos közlekedésbiztonsági versenyét. A NiT Hungary és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság immár tizedik alkalommal szervezte meg az „5 tengelyen – biztos kézzel!” című versenyt. A döntőben tíz kiváló tehergépkocsivezető mérte össze tudását, közülük a 34 éves nyíregyházi Kinczel Raimund diadalmaskodott, elnyerve ezzel „A legkiválóbb magyar kamionsofőr 2022” címet és a 2 millió forintos fődíjat, valamint a lehetőséget, hogy jövőre egy luxemburgi nemzetközi versenyen képviselhesse hazánkat.

“Édesapám és munkaadóm, Kinczel Ferenc egyéni vállalkozó is kamionos, valószínűleg neki köszönhetem a szakma szeretetét. Elvégeztem az egyetemet is, közgazdász diplomám van, de mégsem dolgoztam ilyen munkakörben. Egyszerűen imádok vezetni, már 13 éve sofőrködöm, ennél jobb munkát el sem tudok képzelni” – mondta Raimund, aki azt mondja, a vezetési rutinja miatt főleg egy-egy különlegesebb feladat miatt kellett külön készülnie a versenyre.

“A baleseti helyszín volt talán a legnehezebb feladat. Bár egyszer mindenki megtanulja, a gyakorlatban nem könnyű a pontos eljárást követni. Ezután a bóják kerülgetése és a manőverezés csúszós modulokon szinte már meg sem kottyant. Bár tény, hogy néha csak centiken múlt a dolog. Az idei egyik fő téma az üzemanyagtakarékosság volt, amit én is nagyon fontosnak tartok. Szerencsére itt is jó értékeket mértek a műszerek” – árulta el a legjobb magyar kamionsofőr.

A fuvarozók egyik vezető szakmai érdekképviselete, a NiT Hungary szakértői a közelmúltban számításokat végeztek, ahol azt vizsgálták, milyen módszerekkel és mekkora mértékű üzemanyag megtakarítás lenne elérhető a nehéz tehergépjárműveknél a sofőrök vezetési technikájának megváltoztatásával.

“Az optimális sebesség megválasztásával, a hirtelen fékezések elkerülésével és előrelátó tervezéssel történő vezetés akár járművenként 3-5% százalék megtakarítást is jelenthet az átlaghoz képest. Itthoni tankolással egy kamion nagyjából 13 000 kilométert fut havonta, így technikásabb vezetéssel akár 110 000 forinttal kellene kevesebbet tankolni járművenként. Ha figyelembe vesszük, hogy jelenleg Magyarországon hatvanezer kamion működik, amelyek legnagyobb része nemzetközi fuvarokat teljesít, ezek összeadva 80 milliárdos megtakarítást érhetnénk el, kizárólag a sofőr vezetési technikáján történő változtatással” – mondta Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára, majd hozzátette: a vezetéstechnikai versenyen olyan közúti vezetési feladatot is kaptak az indulók, ahol a jármű által mért fogyasztási és vezetési értékeket – így a fékhasználat hatékonyságát és az előrelátó vezetési stílust – is pontozták, kifejezetten az üzemanyag-takarékosság jegyében. Így szeretnék technikásabb, tudatosabb vezetésre ösztönözni a magyar kamionsofőröket.

A 10 éve megrendezésre kerülő „5 tengelyen – biztos kézzel!” című versenynek eddig több mint 5000 nevezője volt. A kamionsofőrök több forduló során mérték össze képességeiket. Az első fordulóban elméleti tudásukról adtak számot egy online teszt kitöltésével, a másodikban viszont már elméleti feladatokon kívül gyakorlati feladatsort is végre kellett hajtaniuk, valamint közúton mérték a gazdaságos vezetési stílusukat is. A két elődöntőbe bekerült 30 versenyzőből került ki az ország 10 legjobb tehergépjármű-vezetője, akik a döntőben különböző nehézségű vezetéstechnikai, vészhelyzet-elhárítási, rakománykezelési és ügyességi próbatételek során bizonyíthatták rátermettségüket.

További eredmények:

3. helyezett Szemenyei Zoltán, a Szemi Autós-motoros Iskola munkavállalója, 

2. helyezett Dzsupin Dávid, a CSV Logistik Kft. gépkocsivezetője.