A Monkey történetének főbb állomásai
1961 – Z100
Az első változat vidámparkokban tűnik fel. Apró, ötcolos kerekével, merev felfüggesztésével, lehajtható kormányával, no meg 3,1 kW-os, azaz 4,2 lóerős, 49 cm3-es Super Cub C50-erőforrásával azonnal belopja magát a gyerkőcök szívébe.
1963 – CZ100
Napvilágot lát az európai és az észak-amerikai piacra készített, közúton is használható változat.
1967 – Z50M
Az első Japánban is forgalmazott változat. Felhajtható ülésével, kormányával és lábtartójával egy kocsi csomagtartójába is befér. Az üzemanyagbetöltő-nyílás szivárgásmentes kupakot kap, hogy szállítás közben ne folyjék ki a benzin.
1969 – Z50A
Teleszkópvilla, 8”-os kerékgarnitúra , alul elvezetett kipufogórendszer és – a modell történetében először – irányjelzőszett fokozza a használati értéket.
1970 – Z50Z
A kivehető első futómű nagyban megkönnyíti a motor szállítását – a Monkey így már könnyedén elfér egy kisméretű autó csomagtartójában.
1974 – Z50J
Kétoldali rugóstag független lengőkarral. Az első trapéztankos, bütykös gumival felszerelt kivitel.
1978 – Z50J-I
Az első Monkey, amelynél custom stílusú, cseppalakú, 5 literes üzemanyagtartály fokozza a vonzerőt.
1979 – Z50J-I
Krómozott átirat.
1984 – Z50J-I
Leleplezik a korlátozott darabszámban készülő Gold verziót.
1985 – A-Z50J
A kormánykarral oldható tengelykapcsoló megjelenése.
1987 – A-AB22
Dupla csöves váz, hidraulikus első tárcsafék és központi rugóstagon támaszkodó hátsó felfüggesztés teszi különlegessé az R változatot.
1988 – A-Z50J
A modell történetében először két tükör kerül a Monkey-ra.
1991 – A-Z50J
Megkezdődik az off-road stílusú, dupla első fényszóróval megspékelt Baja forgalmazása.
2000
Érkezik a millenniumi modell.
2004 – Freddie Spencer Special Edition
A gyár dolgozói különleges, kék-fehér fényezéssel tisztelegnek a Daytona 100-on diadalmaskodó Freddie Spencer és CB750F-je előtt.
2006 –
40th Anniversary 40. évfordulós kivitel
2009 – Monkey Limited Edition JBH-AB27
Megjelenik az első elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt Monkey. Korlátozott darabszámban megjelent modell további különlegessége a csapágyazott szelephimba, valamint a főtengely középvonalától eltolt dugattyú. Trapéz alakú üzemanyagtartály.
2017 – 50th Anniversary Edition
Japánban piacra dobják a típus megjelenésének ötvenedik évfordulójára időzített, jubileumi modellt.50. évfordulós kivitel
2018 – Monkey 125
Teljesen megújul a Monkey. Műszaki alapjait a 21. századi elvárásokhoz igazítják, Európában indul az értékesítés.