Az új Honda GL1800 Gold Wing Tour váza és futóműve

23YM HONDA GOLD WING TOUR

  • Öntött, alumínium, perimeter váz
  • Dupla lengőkaros első futómű és Pro-Arm hátsó lengőkar 
  • A csillapítás mértéke elöl és hátul egyaránt a kiválasztott menetüzemmódhoz igazodik
  • A rugó-előfeszítés elektronikusan szabályozható
  • Blokkolásgátlóval kiegészített kettős kombinált fékrendszer (D-CBS)

A Gold Wing présöntésű, alumínium hídvázra épül. A nyúlványok falvastagságát minden területen optimalizálták, így már sétatempónál is kifinomult és stabil a modell, s városban éppoly könnyen kezelhető, mint országúton vagy autópályán.

Azon túlmenően, hogy teljes összenyomódásnál előre mozdítja a kereket, a dupla lengőkaros első felfüggesztés legfőbb előnye, hogy finomabb csillapítást nyújt az úthibákon és kanyarodás közben, mint a hagyományos villa, ugyanis nem súrlódnak a teleszkópok belső és külső csövei. Szintén a súrlódás csökkentése miatt döntöttek úgy a Honda mérnökei, hogy minden kormányzáshoz és felfüggesztéshez kapcsolódó tengelyt csapágyaznak.

A kormányzást – a két villatartó konzol révén – teljesen elszeparálták a csillapításról gondoskodó központi rugóstagtól, ezáltal mozgékonyabb lett a Gold Wing Tour, csökkent a tehetetlenségi nyomaték és kisebb erő szükséges a kerék elfordításához. A természetes kormányérzet titka a gondosan elhelyezett kormányban, a kisebb tömeget mozgató kormánytengelyben és a szabadalmaztatott kormányösszekötő-rudakban rejlik.

A villaszög 30,5 °, az utánfutás 109, a tengelytáv 1695 mm, a nedves tömeg pedig 385 kg (DCT-kivitel: 390 kg).

A blokkolásgátlóval kiegészített kettős kombinált fékrendszer (D-CBS) minden helyzetben optimálisan osztja el az első és hátsó kerékre jutó fékerőt. Lényeges részlet, hogy az egykörös ABS-modul a fékrendszer vezérlőegységét is magában foglalja, így nagyban hozzájárul a tömegcsökkentéshez. Az elektronika folyamatos kapcsolatban van a központi ECU-val, így a fékerő-elosztás mindig megfelel az éppen aktív menetüzemmódnak. A 320 mm-es első tárcsákat hatdugattyús nyergek fogják közre, míg hátul 316 mm-es tárcsa és háromdugattyús féknyereg lassítja a kereket.

A Gold Wing Tour szofisztikáltságát a Pro-Arm lengőkar is jelentősen fokozta, mely a motor bal oldalán kapcsolódik a vázhoz. Ez a felépítés egyszerűbbé teszi a karbantartást, de ennél is fontosabb, hogy így nagyobb szabadságot kaphattak a tervezők, tehát stabilabbá és könnyebben kezelhetőbbé tehették a Gold Wing Tourt. A Pro-Link himbarendszer progresszív karakterisztikát és elsőrangú menetkomfortot biztosít. Csapbekötési pontokat merevítő lapjait optimalizálták és gömb alakú kötéseket alakítottak ki, hogy maximális legyen a merevség.

A csillapítás mértéke elöl-hátul egyaránt elektronikus szabályozású és a kiválasztott menetüzemmódhoz igazodik. A rugóstagokba integrált léptetőmotorok tűszelepekkel változtatják a hidraulikafolyadék áramlásának sebességét, s immáron a hátsó rugó-előfeszítés mértéke is elektronikusan vezérelt. A négy menetüzemmódtól függetlenül négy rugóelőfeszítés-beállítást is felkínál a rendszer. A pilóta az alábbi lehetőségek közül választhat: csak motoros, motoros és csomagok, motoros és utas, valamint motoros, utas és csomagok. A lehetőségek a TFT-kijelzőn sorakoznak, és a kormányon elhelyezett gombokkal választhatók ki.