Az új Hornet stílusa és felszereltsége
- Új, minimalista stílus és pengeéles vonalak
- Még természetesebb irányítás a felegyenesedett üléspozíciónak köszönhetően
- Új, 5”-os, folyadékkristályos műszeregység váltások esedékességére figyelmeztető lámpával
- A Honda Smartphone Voice Control (HSVC) rendszerrel Android- és iOS-alapú készülékek egyaránt csatlakoztathatóak a műszeregységhez
- Az Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal, ESS) és az önműködően kikapcsoló irányjelző alapfelszereltség
A Honda római K+F központjában dolgozó szakemberek alaposan megvizsgálták a korábbi, nagy-nagy tiszteletet érdemlő Horneteket, majd átgondolták, miként tárhatnák kortárs stílusban a nagyközönség elé azt a technikai szépséget, amit a típus képvisel. Különösen nagy hangsúlyt fektettek a sziluettre és a vonalvezetésre, hogy kompakt, elegáns formában születhessen újra a Hornet.
A Hornet legjellegzetesebb pontja kétségtelenül az üzemanyagtartály, amit a lódarazsak szárnya ihletett, de – a sportos karakterhez illően – igencsak egyedi és agresszív a többi részegység is, beleértve az előredöntött, markáns fejidomot és a farrészt is.
A formatervezők természetesen a használhatóságot is szem előtt tartották, méghozzá arra törekedve, hogy a motorosok minél szélesebb táborának legyen ideális a konstrukció. Az ülésmagasság csupán 795 mm, a lábtartót pedig kissé hátrébb helyezték, hogy a pilóta felegyenesedett testtartásban, könnyedén és ösztönösen irányíthassa a motort.
A széles, jó fogású kormányra 5”-os, színes, könnyen leolvasható TFT-kijelző került, ami négyféle módon (óramutatós vagy csíkszerű formában) képes megjeleníteni a sebességet és a fordulatszámot, s természetesen a pillanatnyi fogyasztást, az üzemanyagszintet, a menetüzemmódot, a motoradatokat és az aktuális sebességfokozatot is mutatja, sőt akkor is figyelmezteti a pilótát, ha ideje felváltania. Az érintőképernyős műszer nemcsak tapintással kezelhető, hanem a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóval is.
A fedélzeti rendszer szerves része a Honda Smartphone Voice Control (HSVC), ami lehetőséget ad a vezetőnek, hogy csatlakoztassa és hangutasításokkal vezérelje okostelefonját. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a kormány elengedése nélkül kezelheti hívásait, zenéit, üzeneteit és a navigációs rendszert. A HSVC történetében először – az Android- mellett – iOS-alapú készülékekkel is kompatibilis. A Honda Smartphone Voice Control System használatához sisakba épített fülhallgatóra van szükség, de a kormány bal oldalán található gombokkal is vezérelhető: a telefon jelzései, üzenetei a műszeregységen jelennek meg.
Hogy az elektronikai rendszer is minél kisebb és egyszerűbb legyen, a Hornetet CAN rendszerrel (Controller Area Network, CAN) és másodlagos vezérlőegységgel (Body Control Unit, BCU) látták el. Utóbbi az ülés alatt bújik meg, és olyan jeleket dolgoz föl – ABS-modulátor, a TFT kijelző és a váltó irányából kapott – melyeket nem az ECU kezel a CAN rendszerben.
A hátsó irányjelzők Automatikus Vészvillogóként (Emergency Stop Signal, ESS) is hozzájárulnak a menetbiztonsághoz. A funkció 56 km/óra felett kapcsol be, s akkor kezdi – a többi közlekedő figyelmeztetése végett – szabályos időközönként fel-le kapcsolgatni az izzókat, ha legalább 6,0 m/s2-es lassulást érzékel. Bekapcsolt ABS, valamint nedves útburkolat esetén a határérték jóval alacsonyabb, mindössze 2,5 m/s2.
Az automatikus vészvillogást követően önműködően leáll a rendszer, amit nem egyszerű „időkapcsoló” vezérel, hanem összetett elektronika, ami az első és a hátsó kerék fordulatszáma alapján kalkulálja ki, hogy mikor fejezze be a villogást.