Különleges BMW modellek az Art Market Budapest 2022 művészeti seregszemlén
Néhány napra idén is Budapest válik Európa egyik legvonzóbb kortárs képzőművészeti találkozóhelyévé: az Art Market Budapest 2022 vásáron október 6-9. között négy kontinens közel 30 országából érkező 116 kiállító és több mint 500 művész alkotása várja a közönséget négy emeleten és mintegy 8 000 négyzetméteren a Bálna Budapest épületében. A seregszemlén a BMW Group Magyarország kiemelt partnerként igazi exkluzív kulturális élményt hoz el a BMW 8 X Jeff Koons, egy szlovén művész által megálmodott BMW iX, valamint az új művészeti irányként definiált Forwardizmus első ikonja, az új elektromos luxuslimuzin, a BMW i7 modellek által.
Az elmúlt években a nemzetközi művészeti vásárok mezőnyét jelentősen átrendezték a pandémia okozta nehézségek, a mindkét évben sikerrel megrendezett Art Market Budapest azonban ennek ellenére tovább erősítette nemzetközi pozícióját. Az idén 12. alkalommal megnyíló vásárral szembeni nemzetközi szakmai bizalom és a hazai művészeti piac stabilitása egyaránt hozzájárul ahhoz, hogy minden korábbinál nagyobb számú és a járvány előtti területi igényeket messze meghaladó kiállítói jelentkezés érkezett az idei évben az Art Market Budapesthez, ami minden eddiginél magasabb színvonalú és szélesebb válogatásra adott lehetőséget a vásár galériatulajdonosokból álló nemzetközi szakmai testülete számára.
A művészeti seregszemle számtalan kísérőprogramja között a Bálna Budapest ad otthont Art Photo Budapest néven Közép- és Kelet-Európa egyetlen nemzetközi fotóművészeti vásárának, az Inside Art nemzetközi művészeti konferenciának, illetve a 360 Design Budapest design kiállításnak is. Az Art Market Budapest díszvendége 2022-ben Szerbia, Maja Gojković szerb miniszterelnök-helyettes, Kulturális és Tájékoztatási Miniszter védnökségével MOST.SERBIA címen a vásáron résztvevő tucatnyi kiállító mellett külső helyszíneken létrejövő kiállításokkal és eseményekkel kiegészített művészeti fesztivál jön létre. Az Art Market Budapest továbbra is a hazai és nemzetközi művészeti élet meghatározó szereplőit és legfrissebb alkotásait felvonultató Liszt Ünnep Nemzetközi Kulturális Fesztivál partnere, a fesztivál kiemelt nemzetközi képzőművészeti elemeként jelentősen hozzájárul Budapest kulturális turisztikai vonzerejéhez.
Közép- és Kelet-Európa vezető művészeti vásárának kiemelt partnere a kultúra támogatásában félévszázados múltra visszatekintő BMW hazai képviselete, a BMW Group Magyarország. A modern és kortárs művészet, a klasszikus zene, a jazz és a hangzás, valamint az építészet és a formatervezés területein útnak indított több mint száz kezdeményezésével a BMW a nemzetközi kulturális élet meghatározó szereplője.
„A BMW Group Magyarország mindig is kereste és keresi azokat a kulturális együttműködési területeket, melyek illeszkednek a vállalat globális törekvései közé, így nagy örömmel járulunk hozzá kiemelt támogatóként az Art Market Budapest 2022 megvalósulásához. Igyekeztünk olyan különlegességekkel készülni, melyek nem csak az autórajongók, hanem a művészet iránt érdeklődők figyelmét is felkelti. Remélem, hogy a kiállított modellek a magyar közönség tetszését is elnyerik, ezáltal hozzájárulhatunk az Art Market Budapest sikeréhez” – mondta el Gombos Zoltán, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.
BMW 8 X Jeff Koons
A BMW immár több mint egy évtizede ápol szoros kapcsolatot az attraktív popkultúra meghatározó ikonjával, Jeff Koons-szal, aki idén a BMW M850i xDrive Gran Coupé műszaki alapjaira készített el egy mindössze 99 példányban napvilágot látó, rendkívül limitált szériát. A 2022 februári Frieze Los Angeles művészeti kiállítás színpadán a „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadás a BMW modelltörténetének eddigi legrészletesebben kidolgozott műalkotásaként ünnepelte világpremierjét. Bemutatását követően a modell többek között a 16-ik Istanbul Contemporary, a Paris Photo, a Goodwood Festival of Speed, az Art Dubai, a West Bund Art & Design Fair Shanghai és az Art Basel Hong Kong színpadán is feltűnt, ahogy az Art Market Budapest művészeti kiállításon is reflektorfénybe kerül.
„A BMW 8-as sorozatra megalkotott különkiadásom álmaim autója! A végeredmény egyszerre lett sportos, feltűnő, minimalista és részletekbe menően kidolgozott. Az autón futó vonalak és csíkok egyre nagyobbak és vastagabbak lesznek, ahogy haladunk a motorháztetőtől a csomagtérajtó felé, ez pedig már álló helyzetben is a haladás érzését kelti, akárcsak a „POP!” maszkolás és a szélörvény. A kék árnyalat az űr végtelen tágasságát idézi. A kérdés az, hogy miként viszonyulunk egymáshoz és mennyire vagyunk tudatosak azokkal, akik és amik korul vesznek minket. Vezetője és utasai számára ez az autó az élmény legmagasabb fokát testesíti meg. Az én autómnak ezt kell kínálnia” – fogalmazott Jeff Koons a különkiadás idén februári világpremierje kapcsán.
A BMW i7 és a Forwardizmus
A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével a vezetési élmény és a személyes mobilitás új korszakát hozta el a luxuskategóriában. Az autóipari mérföldkő bevezető kampányán a BMW Group a világhírű brit divatfényképésszel és művésszel, Nick Knight-tal dolgozott együtt. „A BMW i7 a legmagasabb szintű mérnöki munka megtestesülése, így az volt a célunk, hogy a modellt egy nemzetközileg elismert művész valódi műalkotásként fényképezze le és állítsa színpadra. A Nick Knight-tal való rendkívüli együttműködésünk mindannyiunk számára inspiráló volt. Eddig még egyetlen BMW modellt sem állítottunk reflektorfénybe ennyire művészi és ennyire progresszív stílusban” – fogalmazott Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója az Art Market Budapest seregszemlén is megtekinthető munka kapcsán.
A BMW i7 a Forwardizmus művészetét testesíti meg. A Forwardizmus, mint irányzat a jövő idő előtti meglátásában és megtapasztalásában rejlő örömöt jelenti. E merőben új kifejezés koncepciója, hogy folyamatosan megkérdőjelezzük és vitatjuk a megszokott konvenciókat, hogy ezáltal a lehető legjobb élményeket éljük át és egy jobb jövőt teremtsünk. Nick Knight munkájának végeredménye egy kiváltképp kifejező, érzéki és esztétikailag megragadó, innovatív fotósorozat, amely a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A fényképek és videók olyanok, mintha fénnyel lennének megfestve, a nézőt az új lehetőségek és érzelmek színes világa felé kalauzolva.
BMW RE:DESIGN iX
A BMW Group kultúra iránti elkötelezettségének 50. évfordulója alkalmából a BMW Szlovénia fiatal művészeknek kínálta fel a lehetőséget arra, hogy művészi értelemben újragondolják a hosszútávon fenntartható technológiai zászlóshajó karosszériafényezését. A fenntarthatóság, a művészetek és a mobilitás közötti párhuzam leginkább kifejező értelmezését – melyet az Art Market Budapest 2022 látogatói is megtapasztalhatnak –, Urban Klinkon, a ljubljanai Képzőművészeti és Formatervezési Akadémia mesterszakos hallgatója készítette el.