Az új Mercedes-AMG EQE SUV (2.)

Mercedes-EQ. EQE SUV. AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22" AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey Mercedes-EQ. EQE SUV. AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22" AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

Teljesítményorientált hajtáskoncepció két villanymotorral
Mindkét új Mercedes-AMG EQE SUV modell teljesítményorientált hajtáskoncepciót kínál két elektromos motorral. A nagy teljesítményű elektromos hajtáslánc (eATS) az első és a hátsó tengelyen motorral teljes mértékben változtatható összkerékhajtást is kínál, amely minden vezetési körülmény között optimálisan továbbítja a hajtóerőt az útra. A teljesítményspektrum az EQE 43 4MATIC 350 kW-tól (476 LE) az EQE 53 4MATIC+ 505 kW-ig (687 LE) az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomaggal Boost funkcióval. A maximális nyomaték 858 és 1000 Nm között van.

Az AMG-specifikus villanymotorok az első és a hátsó tengelyen állandó gerjesztésű szinkronmotorok (PSM). A teljesítményre helyezett határozott hangsúly már a teljesítmény- és nyomatékértékeken is meglátszik. Emellett az elektromos motorokat a teljesítménynövelés, a hatékonyság és a zajkomfort optimális egyensúlya jellemzi. Az EQE 43 4MATIC SUV villanymotorjai AMG-specifikus hangolást és vezérlést tartalmaznak. Az EQE 53 4MATIC+ SUV AMG-specifikus villanymotorokat használ adaptált tekercseléssel, különböző rétegezéssel, nagyobb áramerősséggel és adaptált inverterekkel. Ez nagyobb motorfordulatszámot és így még nagyobb teljesítményt tesz lehetővé, ami különösen gyorsításkor és végsebességnél szembetűnő.

A hátsó tengely villanymotorja különösen erős a hatfázisú kialakításának köszönhetően, amely két tekercselésen alapul, mindegyik három fázissal. A behúzó tekercses állórész különösen erős mágneses teret biztosít.

Ehhez járul a rendkívül rugalmas termikus koncepció, amely lehetővé teszi az ismételt gyorsítási manővereket, állandóan nagy teljesítménnyel. A kifinomult kialakítás központi eleme a forgórész tengelyében található úgynevezett vízlándzsa, amely hűti azt. A hűtőkör további AMG-specifikus hűtőelemei közé tartoznak az állórész speciális bordái és az inverter tű alakú csapszeges szerkezete, amely nagy teljesítményű kerámiából készült. Ezen kívül van a sebességváltó olaj hőcserélője: A hűtés mellett az olajat hidegindításkor is előmelegítik a hatékonyság növelése érdekében.

Teljesen változtatható összkerékhajtás AMG Performance 4MATIC és 4MATIC+
A motorok erejét az alapfelszereltségű AMG Performance 4MATIC (EQE 43) vagy 4MATIC+ (EQE 53) teljesen változtatható összkerékhajtás viszi az utakra. A korábbi használattal ellentétben a 4MATIC+ „+” jele nem csak az EQE 43 és az EQE 53 teljesen változtatható összkerékhajtását jelenti, hanem az EQE 53 által kínált teljes további teljesítményt és dinamizmust. Mindkét modellben a rendszer a vezetési helyzettől függően folyamatosan osztja el a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között: a mechanikus összkerékhajtású rendszerhez képest az elektromos specifikus rendszer lényegesen gyorsabb reakciót biztosít. A nyomatékot másodpercenként 160-szor ellenőrzik, és szükség esetén módosítják. A nyomatékeloszlás a választott hajtásprogramtól függ: a „Comfort” programban a maximális hatékonyságra helyezik a hangsúlyt, míg a „Sport” és a „Sport+” esetében a nagyobb oldaldinamika érdekében a nyomaték inkább hátra van torzítva.

AMG RIDE CONTROL+ felfüggesztés adaptív csillapítási rendszerrel
A légrugózással és adaptív lengéscsillapító rendszerrel ellátott AMG RIDE CONTROL+ felfüggesztés elöl négylengőkaros felfüggesztésen, hátul pedig többlengőkaros független felfüggesztésen alapul, amelyek mindegyike AMG-specifikus keréktartókkal, felfüggesztési lengéscsillapítókkal és gördülésgátlókkal van optimalizálva. merevség. Alapvető tulajdonságaiban az AMG EQS és az AMG GT négyajtós Coupé felfüggesztésének felel meg, de felépítését az AMG EQE SUV-hoz igazították. A hátsó tengelytartó 50 százalékkal merevebb csapágyakkal és csökkentett csapágyhézaggal csatlakozik a karosszériához, így még közvetlenebb az útfelület. Az AMG mérnökei minden alkatrészt kifejezetten úgy hangoltak, hogy megfeleljenek a Mercedes-AMG vásárlói speciális igényeinek. Ez vonatkozik a menetkényelemre és a vezetési dinamikára is.

Az Adaptive Damping System két nyomáshatároló szelepet használ. Ezek a lengéscsillapítón kívül elhelyezett, fokozatmentesen változtatható szabályozószelepek lehetővé teszik a csillapítási erő még pontosabb beállítását a különböző vezetési körülményekhez és hajtásprogramokhoz: egy szelep szabályozza a visszapattanási fázist, vagyis a kerék visszapattanásakor keletkező erőt; a másik a kompressziós fázist szabályozza, amikor a kerék összenyomódik. A visszapattanási és kompressziós fázist egymástól függetlenül szabályozzák. Ez a technológia lehetővé teszi egyrészt a kényelem növelését, másrészt a menetdinamika még sportosabbá tételét is.

A felfüggesztésvezérlő egység elemzi az adatokat – beleértve a gyorsulás- és kerékút-érzékelők adatait is –, hogy néhány ezredmásodperc alatt beállítsa az egyes kerekek csillapítási erejét a helyzetnek megfelelően. Az AMG fejlesztői jelentősen növelni tudták a sportosság és a kényelem közötti különbséget. Többek között a minimális és maximális csillapítóerő karakterisztikák közötti szóródás szélesítésével, valamint a karakterisztikák feltérképezésének még nagyobb rugalmasságával. A két beállító szelep használatával a csillapító a kerékrezgés teljes tartományában képes a csillapítási erő beállítását biztosítani. A szelepek speciális kialakításának köszönhetően a lengéscsillapító gyorsan és érzékenyen reagál a változó útfelületekre és vezetési körülményekre.

A hatékonyság az intelligens menetszint-szabályozásban is szerepet játszik, amely jobb aerodinamikát és alacsonyabb energiafogyasztást tesz lehetővé. Az S és S+ hajtásprogramokban a Mercedes-AMG EQE SUV modellek már 0 km/h-tól (-15 mm) alkalmazzák az alacsony felfüggesztési szintet. A C menetprogramban a sebességfüggő szabályozás 120 km/h-ról süllyesztéssel és 80 km/h-ról emeléssel történik.

A speciális abroncsok, amelyek kifejezetten a teljesen elektromos AMG Performance járművek követelményeihez lettek igazítva, szintén hozzájárulnak a magas dinamikai potenciálhoz. A beszállítók közül érdemes megemlíteni a kifejezetten elektromos meghajtású teljesítményű járművekhez tervezett MICHELIN Pilot Sport EV MO1 gumiabroncsot. 21 vagy 22 hüvelykes méretben kapható, alacsony gördülési ellenállással és nagyon magas tapadási szinttel párosul nedves és száraz utakon.

Alapfelszereltségként aktív hátsó tengely kormányzással
Mindkét Mercedes-AMG EQE SUV modell alapfelszereltségként aktív hátsó tengely kormányzással van felszerelve. Az akár 9,0 fokos kormányzási szög agilis kezelhetőséget tesz lehetővé, és 10,9 méteres fordulókört tesz lehetővé. Az első tengely és a hátsó tengely kormányzása közötti kölcsönhatást úgy alakították ki, hogy agilis reakciót kis kormányzási erőfeszítéssel érjen el városi vagy vidéki utakon. 60 km/h alatti sebességnél a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányba kormányoznak. Ennek eredményeként a Mercedes-AMG EQE SUV agilis, könnyű lábú és fürge. A hatás különösen pozitív fordulatkor, gyors irányváltáskor vagy lassú manőverezéskor. 60 km/h feletti sebességnél a hátsó kerekek ugyanabba az irányba kormányoznak, mint az első kerekek. Az így létrejött, gyakorlatilag megnövelt tengelytáv nagyobb stabilitást és vezetési biztonságot kínál nagy sebességnél, valamint gyors sávváltáskor vagy hirtelen kitérő manővereknél.

AMG ACTIVE RIDE CONTROL: elektromechanikus aktív gördülésstabilizátor (csak AMG EQE 53 4MATIC+ SUV)
A hagyományos bukókeretek használata helyett az AMG EQE 53 4MATIC+ SUV aktív borulásstabilizátora elektromechanikusan kompenzálja a karosszéria mozgásait. Ebből a célból az első és a hátsó tengelyen lévő bukókeretek két részre vannak osztva. Középen egy elektromechanikus hajtómű található, amelybe háromfokozatú bolygókerekes hajtómű van beépítve. Ha az útfelület egyenetlen, az aktuátor aktívan szétválasztja a stabilizátor feleket, ami növeli a menetkényelmet. Dinamikus vezetés közben a felek összeérnek és egymáshoz csavarodnak. Ez jelentősen csökkenti a gördülési mozgásokat A Mercedes-AMG magas teljesítménykövetelményeinek teljesítése érdekében a rendszer egy további 48 V-os segédenergia-rendszerre épül. Az AMG fejlesztői a jármű hátsó részét újratervezték, hogy illeszkedjen a dőlésstabilizáló rendszerhez.

Az elektromechanikus hengerstabilizálás előnyei:

  • Nagyobb az eltérés a kényelem és a sportosság között, mint egy mechanikus megoldásnál
  • Pontosan kompenzálja a test mozgásait. Még a határok közelében is sportos helyzetekben is pontosan irányítható és közvetlen marad a kezelhetőség
  • Nem csak kanyarodáskor csökkenti a gördülési mozgásokat, hanem lehetővé teszi a kanyarodás és a terhelésváltozás jellemzőinek pontosabb beállítását is
  • Megnövelt vezetési kényelem egyenes vonalban, mivel az egyoldalú útegyensúlyok miatti gerjesztések kiegyensúlyozottak
  • Lényegesen gyorsabb reakció, mint a hidraulikus rendszerek
  • Az alkatrészek kisebb súlya a hidraulikus megoldásokhoz képest.
  • Az egyéni vezetési élményért: AMG DYNAMIC SELECT vezetési programok

A vezető egy gombnyomással megváltoztathatja a menettulajdonságokat az adott helyzetnek vagy saját preferenciáinak megfelelően. Ezt az öt AMG DYNAMIC SELECT „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” és „Individual” hajtásprogram teszi lehetővé. A vezetési programok széles spektrumot ölelnek fel, a nagy kényelemtől a kifejezett sportosságig. Az olyan fontos paraméterek, mint a hajtás- és teljesítményjellemzők, a felfüggesztés beállításai, az AMG DYNAMICS egyebek mellett a kormánynyomaték-jellemzőkkel és az AMG SOUND EXPERIENCE a kiválasztott hajtásprogramnak megfelelően módosulnak. A maximális hajtási teljesítmény a Sport+ hajtásprogramban, vagy az összes hajtásprogramban kick-down segítségével hívható elő. A hajtásprogramokban (a Sport+ kivételével) a maximális teljesítményt a hatékonyság növelése és az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében állítják be.

EQE 43 4MATIC SUVEQE 53 4MATIC+ SUV
Slippery50% output (=175 kW)50% output (=230 kW)
Comfort85% output (=300 kW)80% output (=368 kW)
Sport90% output (=325 kW)90% output (=414 kW)
Sport+100% output (=350 kW)100% output (=460 kW)
RACE START without Boost function100% output (=350 kW)100% output (=460 kW)
RACE START with Boost function (included in AMG DYNAMIC PLUS Package)not available110% power (=505 kW)

A vezető az AMG DYNAMIC SELECT hajtásprogramokon keresztül is előre kiválaszthatja a felfüggesztés alapbeállításait: egy gombnyomással a vezetési stílus a „Sport+” módban a maximális dinamikától a „Komfort” beállításban például egyenletes siklásig változik. . Ezenkívül a hangolás a hajtásprogramoktól függetlenül három fokozatban állítható egy erre a célra szolgáló gomb segítségével.

A hajtásprogramtól függően a központi hajtásvezérlő egység automatikusan aktiválja a különböző értékcsökkentési és hűtési stratégiákat: „Sport” és „Sport+” esetén a hűtőrendszer hamarabb aktiválódik, a hűtőteljesítmény pedig megnövekszik a leadott teljesítmény hosszabb ideig tartó fenntartása érdekében. Az ESP OFF funkció használatával a sofőr még több vezetési élményt nyújthat – például a dedikált versenypályákon.