A Toyota GR Supra GT4 EVO hajtáslánc-frissítéssel érkezik
A Toyota Gazoo Racing bemutatta Supra GT4 EVO frissített változatát, amely egy sor fejlesztést vezet be a felfüggesztés, a fékrendszer és a hajtáslánc területén.
Az eredeti Supra GT4 2019 júliusi debütálása óta az autógyártó több mint 50 példányt értékesített, amelyek több mint 100 dobogós helyezést és 50 osztálygyőzelmet értek el a nemzeti és nemzetközi GT4 bajnokságokon. Az ügyfelek és a pilóták visszajelzései alapján a Toyota Gazoo Racing mérnökei folytatták a GR Supra GT4 fejlesztését, hogy a riválisokkal szemben a legjobb versenyformában maradjanak.
A GR Supra GT4 EVO fejlesztései a fékekre, a kezelhetőségre és a motorra összpontosultak. A fékrendszer új dizájnt és más beállításokat kapott az ABS-hez. A felfüggesztés a legújabb KW állítható versenylengéscsillapítókat és egy frissített bukókeretet kapott a jobb kezelhetőség érdekében nagyobb sebességnél. A Toyota szerint a versenyautó „könnyebben vezethető az ambiciózus amatőr pilóták számára, miközben a profi versenyzők által megkövetelt precíz teljesítményt is biztosítja”.
Végül, de nem utolsósorban a turbófeltöltős, 3,0 literes hathengeres motor megnövelt teljesítményt és optimalizált nyomatékgörbét kínál, miközben egy hatékonyabb motorsport-minőségű hűtőrendszer előnyeit élvezi. A cég nem közölt konkrét számokat a kimenő teljesítményről, amely konfigurációtól függően eltérő, de a nyomaték 660 Nm-re emelkedik. A motor egy Marelli ECU-t használ, amely az Akrapovic kipufogón keresztül lélegzik. Elődjéhez hasonlóan az erőt a módosított ZF automatán keresztül, a Drexler korlátozott csúszású differenciálmű és a GKN Motorsport hajtótengely segítségével továbbítják a hátsó tengelyre.
A Toyota Gazoo Racing már fogad rendeléseket a frissített versenyautóra 186 000 eurós (184 861 dollár) áron. A meglévő GR Supra GT4 tulajdonosok is frissíthetik versenyautóikat az EVO specifikációira. A modell 2023 januárjában, a Daytonai 24 órás versenyen debütál majd a versenyeken.