Klara Andersson az ABT CUPRA XE-ért versenyez az évadzárón

SEPTEMBER 24: Klara Andersson, Swedish rallycross driver is the new Abt Cupra XE driver during the Antofagasta on September 24, 2022. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

Az Extreme E évadzárón Klara Andersson Nasser Al-Attiyah mellett indul az ABT CUPRA XE csapatában. A 22 éves svéd Jutta Kleinschmidt váltja, aki továbbra is lábadozik az előző, chilei versenyen történt balesetéből. Andersson már a sorozat atacamai sivatagi eseményén spontán módon belépett a szabadedzések után, és meglepő módon trófeát szerzett Al-Attiyah-val együtt.

„Folyamatosan kapcsolatban vagyunk Juttával, és őszintén további jó felépülést kívánunk neki” – mondja Thomas Biermaier, az ABT vezérigazgatója. „Ugyanakkor örülünk annak, hogy Klárát sikerült a csapatban ültetni a szezonzáróra, miután Chilében erős debütált. A dobogós helyezés után egyértelmű a célunk: szeretnénk a második szezonunkat az Extreme E-ben, amelyben voltak hullámvölgyek, csúcson zárni.”

November 26-án és 27-én Uruguayban először jelenik meg a tisztán elektromos SUV-k bajnoksága: az ország déli partján, Punta del Este üdülőhely közelében rendezik meg az úgynevezett Energy X Prix-et, amely a verseny végét jelzi. a szezon összesen öt eseménnyel.

Interjú Klara Anderssonnal: „Együtt drukkolunk egy nagyszerű fináléért”

Hogy tetszett az Extreme E debütálása Chilében?
„Nagyon jó volt. A hétvége persze nehezen indult Jutta balesetével. De nagyszerű volt, ahogy az egész csapat összefogott, és ilyen meleg fogadtatásban részesített. Az első perctől kezdve otthon éreztem magam. Ezután péntek este elkezdtük a munkát, rengeteg adatot és videót néztünk meg, és végigmentünk az összes folyamaton és eljáráson. Az a tény, hogy 48 órával később a dobogón álltunk, nagyszerű eredmény volt mindenkinek a csapatban, és természetesen számomra is.”

Összességében mi a benyomásod az Extreme E-ről?
„Az Extreme E szerintem nagyon klassz. A bajnokság a motorsportot világos üzenettel ötvözi, lehetővé teszi a férfiak és a nők együtt versenyét, a világ leglátványosabb helyeire érkezik. A szervezők pedig minden területen folyamatosan fejlesztenek: a rendezvények egyre professzionálisabbak, és az autók technológiája is jelentősen fejlődött egy szezon alatt.”

Ön spontán módon csatlakozott a Team ABT CUPRA XE csapatához Chilében – igaz, hogy magáncélú CUPRA-t vezet?
„Igen, ez valóban igaz. Néhány hónapja otthon, Svédországban vezetem az elektromos CUPRA Bornt. Imádom az autót – sportosan és könnyen vezet, és jól néz ki. A svédországi PWR csapatom a CUPRA-val versenyez a skandináv túraautó-bajnokságban, szóval így jött létre a kapcsolat.”

Idén a ralikrossz világbajnokságon is részt veszel – mennyire passzol ez az Extreme E-hez?
„A rallycross világbajnokság nagyszerű szórakozás. Olyan világbajnokok ellen vezetni, mint Timmy Hansen vagy Johan Kristoffersson, nagy megtiszteltetés, és egy kicsit büszke is vagyok rá. Az Extreme E párjaként a sorozat ideális, mert nem csak a gyorsaságról szól, hanem arról is, hogy versenyhelyzetekben gyorsan meghozzuk a megfelelő döntéseket.”

November végén az ABT CUPRA XE-ért fogsz versenyezni az Extreme E fináléján Uruguayban. Mire számíthatunk?
„Soha nem jártam még Uruguayban, így még az egész utazás egy kaland. Örülök, hogy az ABT és a CUPRA bízott bennem, és hogy együtt fogunk versenyezni a döntőben. Ez egy nagy kihívás, és máris izgatott vagyok.”

Hogy állsz a versenyhétvégéhez?
„Határozottan jobban felkészült, mint legutóbb Chilében. Most lehetőségünk van előzetesen tisztázni magunkat, tisztázni a nyitott kérdéseket és strukturáltan felkészülni. A helyszínen van egy pályaséta, hogy megismerjem a pályát, és két szabadedzés, hogy mindent megszokjak a kvalifikáció előtt – más szóval egy normál versenyhétvégét. Együtt drukkolunk a csapat szezonjának jó befejezéséért. Chilében láttuk, hogy megvan ehhez a tempónk. Erre fogunk építeni.”