A 2023-as Honda CL500
Összegzés: A vadonatúj Honda CL500 vérbeli retró modell, tervezőit az 1960-as, ’70-es évek CL modellje inspirálták. Új, acélcsövekből összeállított hídváza soros, kéthengeres motort ölel körbe, ami a CB500 sorozat tagjaiban már bizonyította hatékonyságát. Elsőrangú a nagy rugóutakkal felvértezett felfüggesztés is, a 19”-os első és a 17”-os hátsó kerék pedig a városi használatot és a könnyű terepezést egyaránt lehetővé teszi. A szemet gyönyörködtető formavilág megannyi stílusos részletből áll össze, egyebek mellett a gömbölyded üzemanyagtartály, a gumiból készült tank- és villaszárvédő, valamint a védőlemezzel borított, dupla kipufogó is hozzájárul a lenyűgöző összhatáshoz. Ráadásként minden elemében LED-világítás és inverz, folyadékkristályos műszeregység került a CL500-ra, s négy feltűnő, modern szín közül választhatnak a vásárlók.
Bevezetés
A Honda évtizedek óta fejleszt kis hengerűrtartalmú, nagy hatékonyságú modelleket, melyek minden szempontból ideálisak a motorosoknak. Ezeket a kétkerekűeket egyszerű kezelhetőség, könnyen kiaknázható teljesítmény, kedvező ár és egyedi formavilág jellemzi, nem csoda, hogy a márka termékei szerte a világon roppant népszerűek.
Pontosan ilyenek voltak az 1960-as, ’70-es évek CL modelljei is. Ez volt az első igazi „utcai scrambler”, és hosszú éveken át élvezték, hajtották, illetve versenyeztették a tulajdonosok. Bebizonyosodott, hogy némi terepképesség bizony nagy előny egy kis tömegű, városi-elővárosi motornál, a magasra húzott kipufogó pedig ikonikus stíluselemmé vált, máig előszeretettel (és nagy sikerrel) alkalmazzák a tervezők.
A ’60-as és ’70-es évek CL-jei ilyen motorok voltak, amelyek bebizonyították, hogy egy könnyű, terepjáró dinamikájú motor remek szórakozást nyújt a városban. Az utóbbi időben a magasra húzott, magas csövű stílus sok 21. századi motoros számára vált ikonikus jellegzetességgé.
Az ős-CL bemutatkozását követően fél évszázaddal, 2018-ban lépett színre az A2-es jogosítvánnyal is vezethető CMX500 Rebel, ami egyszerre képviseli a régi és az új iskolát, ugyanakkor kitűnő alapként szolgál a motorépítő műhelyeknek, hogy megvalósítsák elképzeléseiket. Egyedülálló adottságainak, azaz hatékony motorjának, precíz felfüggesztésének és ellenállhatatlan stílusának köszönhetően fiatal motorosok komplett hada választotta magának, így szépen, csendben, alig két év alatt elhódította a legkelendőbb európai custom motorkerékpár címét.
Öt évvel a CMX500 bevezetése után ismét nagyot villantott a Honda: megérkezett a CL-embléma legújabb büszke viselője. A CL500 az eredeti CL koncepcióját emeli át a jelenkorba, tökéletes alternatívát teremtve mindazoknak, akik valami különlegességre vágynak. Tökéletes megjelenés, tökéletes motor és tökéletes megbízhatóság – a CL500 üde színfolt a városi dzsungelben! S hogy mennyire üde és színes, az csak gazdáján múlik, ez a modell ugyanis a motorépítők álma. Csak a képzelőerő szabhat határt átalakításának!
Erről mesél Mr. Hiroshi Furuse, a Honda K+F Japán CL500-fejlesztésért felelős projektvezetője:
„Úgy terveztük a CL500-at, hogy tulajdonosa valóban kilóghasson a sorból és önkifejezésként élhesse meg a motorozást. Könnyen, élvezetesen használható, ugyanakkor minden szempontból passzol a fiatal generációk életviteléhez, így megkönnyítheti, egyszersmind izgalmasabbá teheti hétköznapjaikat. Utcai-terepes stílusával és ellenállhatatlan sármjával egyértelműen kitűnik a Honda választékából s arra ösztökéli tulajdonosát, hogy – saját igényének és ízlésének megfelelően tovább formálja.”