Honda CL500 stílus és felszereltség
- Egyszerű és nyers formanyelv, pont, mint az eredeti CL-nél
- Az ülésmagasság csupán 790 mm, így könnyedén elérhetik a lábak a talajt
- Inverz, folyadékkristályos műszeregység és ülés alatti tárolórekesz
- A lámpatestek egytől-egyig fénydiódásak, az Automatikus Vészvillogó (ESS) pedig szériatartozék
Legyen egyszerű, nyers és kemény! Ezzel a mondattal kezdte meg a munkát a CL500 tervezőcsapata, és láthatóan tartották is magukat elhatározásukhoz, mert olyan látványos és ergonomikus utcai scrambler született, amit minden helyzetben könnyen és magabiztosan irányíthat vezetője.
A letisztult, gömbölyded üzemanyagtartály és a magasra húzott, rozsdamentes védőelemmel borított, dupla kipufogó bámulatos megjelenést kölcsönöz a modellnek, s persze némi nosztalgiára is lehetőséget ad. Akárcsak a többi szeretni való részlet, beleértve a tankvédőket, a teleszkópvédő harmonikákat, a Honda logóval látványosabbá tett, puha bőrrel borított ülést és a magasra emelt kormányt is. A CL500 sármjához a vibráló színek is nagyban hozzájárulnak, különösképp, hogy fekete motor és váz gondoskodik a kontrasztról.
A középrészen karcsúsított ülés felső síkja csupán 790 mm-re esik a talajtól, így könnyedén elérhetik a lábak a talajt, s mivel a nyereg takarja a vázat, állva is könnyű biztosan fogni motort. További jó hír, hogy a nyereg hátsó része sem került magasra, így az utas is könnyedén felkapaszkodhat a CL500-ra. Maga a hátsó ülés egyébként – a motor kulcsával – könnyedén eltávolítható, helye pedig sisaktartóként hasznosítható.
A megemelt kormány nem csak jól néz ki, precízen beállított helyzetének köszönhetően az ülve és az állva motorozást is megkönnyíti. Jó szolgálatot tesznek az off-road stílusú, remek tapadású, kézfáradást mérsékelő markolatok is, akárcsak a kormányba rejtett végsúlyok. Az üzemanyagtartályra helyezett gumibetétek biztos érintkezési pontot jelentenek állva motorozásnál, a gumírozott lábtartók pedig növelik a menetkomfortot.
A meglehetősen alacsonyan elhelyezett, 175 mm átmérőjű fényszóró megjelenésében klasszikus, műszakiságát illetően viszont roppant fejlett: fényforrásként 4 LED-izzó szolgál, és vastag, pontosan megmunkált lencsék növelik a fényerőt. Az apró, 55 mm átmérőjű, kör alakú, LED irányjelzők szintén a klasszikus stílust képviselik, remekül illenek tehát az ovális, szintén LED hátsó lámpához.
Maga a – 100 mm átmérőjű – műszeregység könnyen leolvasható formában, fekete alapon jeleníti meg az adatokat. Fejlett mivoltáról árulkodik, hogy az aktuális sebességfokozatot és a fogyasztást is mutatja, sőt az irányjelző oldalanként külön visszajelző lámpát kapott.
A szériatartozékként beszerelt Automatikus Vészvillogó (ESS) vészfékezéskor fel-le kapcsolgatja a hátsó indexeket, hogy figyelmeztesse a motor mögött haladókat a veszélyre, majd deaktiválja magát, ha a pilóta újfent meghúzza a gázt.
Tekintve, hogy az üzemanyagtartály 12 literes, a fogyasztás pedig csupán 3,61 l/100 km, az elméleti hatótáv meghaladhatja a 300 kilométert.