Az Abarth Classiche a Fiat 500 Restomoddal ünnepli a monzai pálya 100 éves évfordulóját
Az olaszországi történelmi Autodromo di Monza pálya idén 100 éves, és a Stellantis Heritage egy autó előtt tiszteleg, amely rekordokat döntött az országban, és segített felhelyezni az Abarth nevét a térképre.
Az Abarth Classiche 500 Record Monza ’58 névre keresztelt ünnepi autó egy 1970-es Fiat 500-on alapul, de úgy módosították, hogy úgy nézzen ki, mint az első Fiat 500, amelyet az Abarth tuningolt. Ez az autó februárban hat sebességi és állóképességi rekordot döntött meg. 1958 a régi domború körön.
Újabb autóról lévén szó, az adományozón nem az 1965-ben elhagyott Fiat öngyilkos ajtói vannak, hanem ködzöld fényezésében, és „Fiat 500 Abarth” grafikát, Abarth hűtőrácsot és jelvényt, menetjelző lámpákat és merev tetőpanelt visel. cserélje ki a készletautó visszahúzható vászontetőjét, ez a legtöbb egyéb szempontból elég meggyőző mása. Az új autó belsejében fa kormánykerék és Jaeger műszerekkel teli műszerfal, valamint csupasz padló és egyetlen versenyülés található.
Emelje fel a hátsó motorháztetőt, húzza ki a nagyítót, és talál egy kéthengeres motort, amelyet hatalmasra 595 köbcentisre növeltek a hivatalos Abarth Classiche 595 Tuning Kit segítségével, amely az Abarth 1963-ban kiadott eredeti fejlesztési gyűjteményén alapul. Ez inkább többet ad az új autónak, mint egy szabványos 1970-es Fiat 500 18 LE (18 LE) és 61 mph (98 km/h) végsebessége, és talán megközelíti a 26 LE (26 LE) és a 73-as teljesítményét. mérföld/órás (118 km/h) sebességet ért el az ’58-as rekordautó, amely hihetetlen, és valószínűleg hihetetlenül unalmas 168 órát tekerte a monzai pályát.
Az új autót a milánói AutoClassica kiállításon mutatják be, és hogy a látogatók maguk ítélhessék meg, mennyire közel áll az Abarth Classiche csapatának alkotása az eredetihez, a nemrég felújított igazi rekorder is csatlakozik hozzá a standon a 2022-es Abarth Classiche 1000-el együtt. SP sportautó.
Az Abarth öt SP-t épít, amelyeket a cég másik versenyhőse, az 1966-os 1000 Sport Prototipo ihletett, és a késői Alfa Romeo 4C sportautó karbon alvázán és futóművén alapulnak. Az SP-k közül csak egyet lehet még megszerezni, és a tribute 500-ból csak egy lesz, úgyhogy ha bármelyiket be akarja szerezni, jobb, ha az éles Abarth Classiche-t választja.