Luxusautó lett Európa legkelendőbbnek kommunikált pickupjából
A Ford Pro ma ( 😀 SIC – Ma lesz a holnap tegnapja! ) bemutatta a szupergazdag felszereltségű Ranger Platinum pickupot1, amelynek luxusa új szintet honosít meg a Ranger-családban.
Az új Ranger Platinum az európai piac legkelendőbb, új generációs pickup-kínálatának2 csúcsmodellje. Az autó exkluzív külső elemei még hatásosabbá varázsolják a Ranger eddig is karakteres dizájnját, és mindez tökéletesen passzol a stílusos és modern, bőrkárpitozású kabinhoz.
A Ford 240 lóerős, 3,0 literes V6-os turbódízel motorját és hajtásláncát kifejezetten arra tervezték, hogy simán és erőlködés nélkül mozgassa az autót, kimagasló forgatónyomatéka pedig akár 3500 kg vontatmánnyal is magabiztosan megbirkózik.3
“A Ford Ranger mindig is a teljesítmény, a sokoldalúság és a használati érték etalonjának számított a pickup-szegmensben, mostantól pedig a luxus terén is mércét állít. A káprázatos Platinum változat azokat a vásárlókat szólítja meg, akik számára vonzó a csúcskategóriás személyautók komfortja és technológiája, de emellé olyan keménységet és produktivitást is elvárnak, ami miatt a Ranger már hosszú ideje piacvezetőnek számít Európában,” vélekedett Hans Schep, a Ford Pro európai vezérigazgatója.
Magyarországon a vásárlók a jövő hónaptól megrendelhetik a Ranger Platinumot; az új modell gyártása a tervek szerint 2023 áprilisában kezdődik, és nyár végén már az első darabok kiszállítása is megtörténik.
A Ford Pro eddigi legfényűzőbb Rangere
A Ranger Platinum kizárólag ötüléses, duplakabinos változatban kapható, és az autót Ford 3,0 literes, V6-os, 240 lóerős és 600 Nm forgatónyomatékú turbódízele hajtja; ez ugyanaz az erőforrás, ami az észak-amerikai kínálat számos luxus SUV-modellje és az F-150 pickup kínálatában is szerepel. A vonóerőt a Ranger új, elektronikus vezérlésű összkerékhajtási rendszere juttatja el a kerekekhez a Ford tízfokozatú, adaptív kapcsolású automata sebességváltóján keresztül, amelynek rögzítési pontjait újratervezték, hogy még tovább csökkenjen a zaj és a rezgés.
Ennek eredményeképpen a motor a körülményektől függetlenül kifinomultan, készségesen és magabiztosan reagál a gázparancsra, és az autó akár 3500 kilogrammot is vontathat ráfutófékes utánfutón. A jármű ugyanolyan kimagasló tömegű rakomány szállítására képes, mint a többi Ranger, így hasznos teherbírása meghaladja az egy tonnát.4
A Ranger Platinum külső kialakítása során a dizájnerek tovább finomították a Ranger-család erőteljes és funkcionális stílusát. Az új modellváltozat a Wildtrak kivitelre épül, ami Európában a kifutó Ranger értékesítésének 60 százalékát adta.
A Ranger Platinum ütős megjelenését az egyedi hűtőrács és az új selyemfényű krómfelületek alapozzák meg; a látványt új, 20 colos, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsák és csillogó ébenfekete felületek teszik teljessé. A prémium megoldások közt olyan elemeket találunk, mint a puhán záródó platóhátfal, a sötétített üvegezés, vagy a mátrix LED fényszórókba épített jellegzetes nappali menetvilágítás. Az alapáras tetősínek céltudatos megjelenéssel és extra praktikummal ruházzák fel az autót.
A luxushangulatú, bőrrel kárpitozott utastér számos intelligens technológiát rejt, amelyeket arra terveztek, hogy kellemesebbé tegyék az életet. A vezető és az első utas prémium minőségű perforált bőrrel borított, 10 irányban állítható, hűthető és fűthető ülésben utazik, amit stílusos, kontrasztos varrás díszít. A pazar enteriőrt nyitott pórusú sötét juharfa betétek egészítik ki, és a kabinban kifinomult belső világítás teremt melengető hangulatot.
A hi-tech cockpitban két 12 colos képernyőt találunk; egy digitális műszeregységet, valamint egy álló formátumú érintőképernyőt, amiről a Ford nagy teljesítményű SYNC 4A fedélzeti információs és szórakoztató rendszere5 is vezérelhető. A Ranger Platinum emellett alapfelszerelésként kapta meg a nyolc hangszórós B&O audiorendszert6 és a vezeték nélküli töltőtálcát is7. A stabil konnektivitásról a szintén alapáras FordPass Connect modem gondoskodik; ezen keresztül érkeznek a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítések is, folyamatosan biztosítva a legmodernebb funkciókat az autó tulajdonosának.
A Ranger Wildtrak vezetéssegítő rendszereinek átfogó kínálata mellett a Platinum változatban alapfelszereltség a Kiállássegítővel kiegészített Aktív Pakolóasszisztens8, a Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető rendszerrel és Vontatmány-felügyelettel kiegészített Holttérfigyelő, A Sávváltást Segítő rendszer, valamint a 360 fokos kamerarendszer is.
A Ranger pickupok minden eddiginél szélesebb kínálata
A Platinum kivitel jelenti a csúcsát a Ranger minden eddiginél szélesebb modellkínálatának, amelyből már kaphatók a nagy teljesítményű Raptor, a Wildtrak és a Limited változatok, és az európai vásárlók az XL és XLT kiviteleket is megrendelhetik; e két utóbbi modell felszereltségét kifejezetten a céges felhasználók igényeire szabta a Ford, hogy az autók kifogástalanul megfeleljenek az olyan területeken is, mint például az építőipar, az erdőgazdálkodás vagy a vészhelyzeti szolgálatok munkája.
# # #
1 A Ford Ranger 3,0 literes V6-os turbódízel motorral és tízfokozatú automata sebességváltóval szerelt változatának homologizált CO₂-kibocsátása 262-273 g/km (WLTP) homologizált üzemanyag-fogyasztása pedig 10,0-10,4 l/100 km (WLTP).
Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság WLTP mérés szerinti adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 EU direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.
2 Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Románia, Svédország Svájc és Törökország.
3 A vontató kapacitást behatárolja a vontatmány fajtája, a jármű konfigurációja, tartozékai, illetve az utasok száma.
4 A maximális teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függ. A konkrét járműre vonatkozó adatok az ajtóoszlopon található címkén szerepelnek.
5 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.
6 A BANG & OLUFSEN© 2021, a B&O© 2021. BANG & OLUFSEN™ és a B&O™ a Bang & Olufsen Group bejegyzett védjegyei. Licensz: Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Minden jog fenntartva.
7 Az itt rendelkezésre álló Qi vezeték nélküli töltés nem minden mobiltelefonnal kompatibilis.
8 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek és korlátozások a Felhasználó Kézikönyvben.