Tízből száz pontot kap
Dr. Nagy Gergely soha nem gondolkodott Lexusban. Egyetlen találkozás elég volt azonban, hogy a fiatal fogorvos a márka – pontosabban annak legnagyobb európai szabadidőjárműve – rendíthetetlen hívévé váljon.
„Mindig is Toyotára vágytam.” – kezdi történetét a legelejéről dr. Nagy Gergely debreceni fogorvos. 2006-ban, friss diplomásként rá is szánta magát a vásárlásra, ám aztán végül mégis maradt egy amerikai-európai márkánál. Összességében elégedett lett volna az autóval, ha egy munkatársának nem lett volna azonos kategóriájú Toyotája. Így azonban napi szinten kellett azzal szembesülnie, hogy azok az apró tökéletlenségek, amelyeket saját kocsija összeszerelési minőségében, működésében, és nem utolsósorban a márkaszerviz hozzáállásában rendszeresen tapasztalt, nem természetes velejárói az autóhasználatnak.
A következő vásárlások során már orvosolta a tévedést: feleségének egy Toyota Yarist, magának egy Toyota Versót választott. Ezt egy hibrid Toyota Auris követte, majd az evolúciós sorban logikusan következett volna egy Toyota RAV4. Ekkor azonban toyotás munkatársa sorsfordító ajánlatot tett Gergelynek: felajánlotta, hogy próbálja ki azt a néhány éves Lexus RX 450h-t, amit akkor vásárolt a feleségének. „Remegő térddel ültem bele, de mire kiszálltam, tudtam, hogy megtaláltam az autómat. Erről persze még a feleségemet is meg kellett győznöm – illetve helyettem meggyőzte őt a Lexus. Ez olyannyira sikerült, hogy nem egészen egy évvel később neki is vettünk egy autót, egy NX-et. Soha nem láttam még úgy örülni autónak, mint akkor.”
Nagyék otthona előtt tehát ma két Lexus szabadidőjármű áll: mindkettő fehér, mindkettő hibrid, és mindkettőnek hasonló a futásteljesítménye. „Nem szerettük volna, ha az egyik autó gyorsabban használódik el, mint a másik, ezért felváltva használjuk őket. Ha hosszabb útra indulunk, hol az egyikbe, hol a másikba ülünk.” Hatalmas elismerés az NX-nek, hogy a nyilvánvaló különbségek ellenére szinte minden téren felveszi a versenyt a nagyobb RX-szel. Szinte. „Az RX jóval tágasabb, az ülései jobban támasztanak, és hát a 3.5 V6-os motor olyan erőtöbbletet ad, ami előzéskor, autópályán nagyon is érezhető. Az NX kiváló autó, a második generációs modell minősége pedig még közelebb áll a nagy testvéréhez. Csak hát az RX mégis csak RX. Ezt korábban sokszor hallottam másoktól. Mindig azt hittem, sznobok, de nem: tényleg így van. Még az is felmerült bennem, hogy inkább a feleségemnek is vegyünk egy RX-et, de aztán hagytam magamat lebeszélni.”
Dr. Nagy Gergely minden rajongása ellenére tisztában van azzal, hogy nyilvánvalóan létezik jobb autó a világon, mint a Lexus RX. Abból viszont nem enged, hogy számára egyik sem tudna többet nyújtani. „Mindent tud, amire szükségem van. Dinamikus és gyors, viszonylag keveset fogyaszt, emellett rendkívül megbízható, és alacsonyak a fenntartási költségei. Európai prémiumautókkal járó ismerőseim mindig meglepődnek, hogy milyen igényes, szép az utastere.” Az RX élményét tízes skálán száz pontra értékeli, amiben a márkaszerviz korrektsége is benne van. Az is igaz persze, hogy elhivatott tulajdonosként mindennek utánaolvas, így a típus valóságos szakértőjévé vált. Olyannyira, hogy a frissen bevezetett fedélzeti technológiákkal, innovatív elektronikus funkciókkal kapcsolatban rendszeresen vele konzultálnak a szerviz munkatársai.
Ezek után kérdezni is felesleges: dr. Nagy Gergely soha nem válna meg RX-étől – hacsak nem az új generáció kedvéért, amit közvetlenül annak Magyarországra érkezése után ki is próbált. „A négyhengeres motort szoknom kellene, bár fejet hajtok az előtt, ahogy a mérnökök megoldották a dolgot. Az új RX sokkal többet tud. Szinte mindenki nagyon örül például az érintőképernyős multimédiás rendszernek – nekem ellenben jobban tetszik a jelenlegi, tapipados megoldás, mert nem szeretem, ha ujjlenyomatos a kijelző.”
Ha nem vallaná be, ebből akkor is sejtenénk, hogy interjúalanyunk elfogult az RX irányába. Ha tehát autócserére kerül a sor, kizárólag egy másik RX jöhet szóba. Más kérdés, hogy dr. Nagy Gergely el tudna képzelni egy harmadik Lexust is a garázsban…
„Kora ősszel Sopronba mentünk a kollégám Lexus GS F sportszedánjával, és hazafelé az út kétharmadán én vezettem. Végig azon agyaltam, hogy lehetne nekem is egy ilyen szívó V8-as Lexusom, amíg még kaphatók. Gyorsan kiderítettem, hogy két opció is van, az RC F és az LC 500 – mindkettő csábító, és mindkettő teljesen észszerűtlen, hiszen az RX-nek maradnia kell. Egyelőre félretettem a tervet. Majd meglátjuk.”