Az elektromos kempingezés a Mercedes-Benz új kisteherautójában ünnepli premierjét
A legfontosabb információk egy pillantással
A Mercedes-Benz Vans stratégiájában határozottan rögzíti az elektromos mobilitásra vonatkozó vezetői törekvéseit, és szisztematikusan villamosítja az összes modellsorozatot. Ez egy sor iparág-specifikus elektromos mobilitási megoldást foglal magában – a lakóautó-ipar számára is. A Concept EQT Marco Polo1-el a sztárral rendelkező márka bemutatja az új, teljesen elektromos és teljesen felszerelt, EQT-n alapuló mikro lakóautót, amely számos újítást tartalmaz a szegmensben. A szériaváltozat várhatóan 2023 második felében kerül bemutatásra. A Mercedes-Benz EQT (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinált CO2-kibocsátás (WLTP): 0 g/km[1], A [2], amely önmagában is termékinnováció, és hamarosan megrendelhető is, egy kisteherautó, amely a T-osztály – hagyományos hajtású testvérmodellje – variálhatóságát és magas színvonalú felszereltségét ötvözi a a teljesen elektromos hajtás előnyei. A közeljövőben elérhető lesz a Marco Polo Module[3], az első praktikus lakókocsi-megoldás teljesen elektromos rövid utakhoz az EQT-vel.
„Számunkra a jövő az elektromos – a kisteherautó méretétől és rendeltetésétől függetlenül. Ennek a stratégiai iránynak a legújabb bizonyítéka az új, teljesen elektromos meghajtású EQT. A Marco Polo modullal egy első, egyszerű megoldásunk is van a közeljövőben kínált, teljesen elektromos kempingezésre. 2023 második felében terveink szerint még tovább bővítjük kínálatunkat egy teljes értékű és egyben teljesen elektromos mikrokempinggel. A Concept EQT Marco Polo már ad egy pillantást vethet a soron következő sorozatgyártású járműre. Ahogy a név is sugallja, mindkét termékkel bővítjük Marco Polo családunkat az EQT alapján” – mondta Klaus Rehkugler, a Mercedes-Benz Vans értékesítési vezetője.
Innovatív csúcspontok: Új, teljes értékű mikro lakóautó gyárilag teljesen elektromos meghajtással
A Concept EQT Marco Polo1 a hosszú tengelytávú EQT változaton alapul[4]. A gyártáshoz közeli koncepciójármű első pillantást vet a csillaggal ellátott új, teljesen elektromos és teljes értékű mikro lakóautóba, amely jelenleg még fejlesztés alatt áll. A Concept EQT Marco Polo1 felszereltsége felugró tetőt tartalmaz tetőággyal. Az ollós kialakításnak köszönhetően a felugró tető könnyen megemelhető, enyhe dőlésszöggel a jármű tetejéhez képest. Ez azt jelenti, hogy a Concept EQT Marco Polo1 hátul elegendő helyet biztosít az egyenes álláshoz. Ezenkívül a felpattanó tető körös-körül nyitható vagy ablakos formában, hátul cipzárral a tipikus kempingezési szabadságérzet érdekében. A tetőágy hálórésze 1,97 x 0,97 méter. A pontrugalmas tárcsarugós rendszer többek között magas szintű alvási kényelmet biztosít.
Hátul egy további összecsukható hálóhely található, 2 méter x 1,15 méter méretű. Közvetlenül a vezetőülés mögötti második üléssorban egy süllyesztett mosóberendezéssel ellátott elem és egy szintén süllyesztett, 16 literes kompresszoros hűtődoboz található. Közvetlenül hozzá van rögzítve a két ülés egyike. Egy másik ülés a jármű bal oldalán, a belső térben található (a hátsó pilótafülke felé nézzen). Az ide beépített fiókrendszer elegendő tárolóhelyet biztosít a kempingkellékek számára. Van még egy indukciós főzőlap és egy fiók, amely rugalmas kivehető gázpatronos tűzhellyel kihúzható a jármű belsejéből, így két főzési lehetőség van. A jármű jobb oldalán a belső térben (a hátsó pilótafülke felé nézve) található egy kihajtható asztal, amely szintén elektromosan állítható magasságú. Ezen kívül további tárolórekeszek vannak beépítve.
A belső térben lévő összes bútoregységet két ember könnyedén eltávolíthatja, kevesebb mint 5 perc alatt. Ez azt jelenti, hogy a teljesen elektromos mikro lakóautó igény esetén mindennapi járműként is használható. Kevesebb mint két méteres magasságával a jövőben minden hagyományos garázsba, többszintes parkolóba és autómosóba is könnyedén bejuthat.
A Concept EQT Marco Polo1 bútorzata nem csak funkcionális, hanem tökéletesen illeszkedik az új EQT minőségi belső terébe. A dizájn például az elektromos kisteherautó üléskoncepcióját veszi át: az ülésekhez hasonlóan a konyha-, pad- és hálószobaelemek is Artico Microcut-ban készülnek. A bútorfrontok burkolata pedig kontrasztként Avola cseresznyefával készült. Az illesztési területek környezeti világítása megfelelő hangulatot teremt. Sötét tetőbetét és LED világítás is található a felső ágyrészben. A jármű összesen 7 USB-porttal rendelkezik, amelyek közül egy a felugró tetőtérben, kettő pedig a mikro lakóautó lakóterében található.
A koncepcióautó alapjául szolgáló EQT leendő hosszú tengelytávú változata krómszürke metál színű, kontrasztos elemekkel fekete fényű. Ide tartozik a feketére festett króm burkolat elöl és hátul, valamint a speciális, 19 colos gyémántcsiszolású kerekek. A felugró tető bézs színtónusa a jármű más elemeiben is megtalálható – például a napvitorlában. Többek között a csomagtartón és a peremen lévő vöröses árnyalatok színt visznek játékba.
Egy másik figyelemfelkeltő funkció a Concept EQT Marco Polo1-ben: a napelem[5] a felugró tetőn. Ez és egy további, eltávolítható akkumulátoregység lehetővé teszi a kemping egység számára, hogy bizonyos ideig önellátó legyen az energiában, és megőrizze a hatótávolságot. A kiegészítő akkumulátort használat közben az ülésben lévő fiókban tárolják – de könnyen eltávolítható újratöltéshez és tölthető például a saját lakásban vagy házban lévő konnektorban, vagy akár a kempingben is. A további jellemzők közé tartozik a napellenző, amely a jármű oldalára van rögzítve, és a hátsó ablakok innovatív sötétítőrendszere. Ezeket egy gombnyomással kiszínezhetjük. A függönyök vagy redőnyrendszerek már a múlté a koncepcióautókban.
„Új pörgés a klasszikusokon”: A kempingezés pillanatok alatt élvezhető a Marco Polo modullal
A rugalmasan be- és levehető Marco Polo modullal, amely többek között az új, rövid tengelytávú EQT-hez5 is elérhető lesz, a Mercedes-Benz a közeljövőben az első praktikus megoldást kínálja az alapvető kempingezési követelményekre. A standard ágy és az opcionális konyhabútor – mindkettő klasszikus megoldás a kisteherautók szegmensében a kempingkörnyezetben – az EQT pillanatok alatt egyszerű útitárssá válik.
Az ágyegység 2 méter x 1,15 méteres hálófelületet kínál. A pontrugalmas tárcsarugós rendszer és a tíz centiméter vastag matrac biztosítja az ergonomikus fekvés komfortot egészen a szélekig. Szükség esetén az ágyrács előre húzható, a matrac pedig kihajtható. Menet közben az ágykeret összecsukott matraccal a csomagtérben van. A hátsó ülések ezután korlátozás nélkül használhatók. A magas alvási kényelem érdekében az alapfelszereltség részét képezik az ablaküvegek manuálisan rögzíthető sötétítőelemei, valamint az üvegek és a keret közé szorítható, rovarvédelemmel ellátott szellőzőrács. Szintén alapfelszereltség a két ablakzseb a C-oszlop és a D-oszlop között a kisebb tárgyak számára.
Az opcionális konyhabútor fiókos rendszerre épül. Tartalmaz egy mosogatót 12 literes víztartállyal, egy 15 literes kompresszoros hűtődobozt és egy rugalmas, kivehető gázpatronos tűzhelyet. További fiókok biztosítanak helyet az evőeszközöknek, edényeknek és élelmiszer-készleteknek. Ezen kívül két kempingszék és egy asztal is elérhető az opcionális konyhabútorral. Az asztalhoz két különböző láb tartozik. Ez azt jelenti, hogy kültéren is elhelyezhető, valamint az EQT belsejében a középkonzolhoz rögzíthető – ez az első a szegmensben.
Ha nincs szükség az ágyra vagy a konyhabútorra, könnyű súlyának köszönhetően néhány egyszerű lépésben és rövid idő alatt fel- és leszerelhető. Felszereléskor a csomagtérben lévő rögzítőszemekre van rögzítve.
Az egész Marco Polo Modul stílusos, letisztult dizájnnal és antracit színűvel rendelkezik. Ennek köszönhetően tökéletesen illeszkedik a teljesen elektromos kisteherautó kiváló minőségű belső terébe. Ráadásul a Mercedes csillaga és felirata egyértelműen a márkához való hovatartozást mutatja.
A Marco Polo Modul a közeljövőben közvetlenül megrendelhető a Mercedes-Benz fiókjaitól és márkakereskedőitől.
[1]A megadott értékek a számított „WLTP CO2-értékek” az Art. Az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 2., 3. sz. Az üzemanyag-fogyasztási adatokat ez alapján számították ki. Az elektromos fogyasztást és a hatótávolságot a 2017/1151/EU irányelv alapján határozták meg. A tartomány specifikációja az ötülésesre vonatkozik.
[2]A lakóautó specifikációja nélkül
[3]Hamarosan a Marco Polo Modul is rendelhető többek között a rövid tengelytávú T-osztályhoz.
[4]A hosszú tengelytávú változat 2023-ban lesz elérhető.
[5]A napelem kizárólag a lakóautó akkumulátorának energiával való ellátására szolgál.
[6]Német bruttó listaár 19 % áfával
Folyt. köv.!