A Honda közzétette éves európai környezetvédelmi beszámolóját
- A beszámoló bemutatja, hogy a Honda elkötelezett a környezetbarát európai gyártás, értékesítés, működés és létesítményüzemeltetés mellett
- Az idei évet az elektromos átállás befejezése határozta meg, 2023-ban pedig 3 új elektromos üzemmódra (is) alkalmas modell érkezik
- Számos európai Honda-létesítményt fejlesztettek tovább, hogy növekedjen a megújuló forrásból származó energia mértéke és még nagyobb legyen a fenntartható alapanyagok aránya
Nyilvánosságra hozta 2022-es Környezetvédelmi Beszámolóját a Honda Motor Europe, benne minden 2021. április 1. és 2022. március 31. pénzügyi évre vonatkozó adattal.
A 2022-es Európai Környezetvédelmi Beszámoló remekül mutatja, hogy a Honda mennyi erőfeszítést tett a fenntartható, környezetbarát működés érdekében. A dokumentumból a személyautókkal, a motorkerékpárokkal, a kisgépekkel és az alkatrészekkel kapcsolatos információk éppúgy kiolvashatóak, mint a Honda-gyárakra, irodákra, helyi kutatási és fejlesztési központokra, valamint márkakereskedésekben megvalósult kezdeményezésekre vonatkozó adatok.
Az ismertető a Honda globális környezetvédelmi eredményeiről is tájékoztat, ezeket a cég 2022-es Nemzetközi Fenntarthatósági Jelentéséből emelték át az illetékesek. A számok kétségbevonhatatlan bizonyítékai a Honda azon törekvésének, hogy csökkentse károsanyag-kibocsátását, fejlessze újrahasznosítási folyamatait és növelje a megújuló forrásból származó energia arányát Európában.
Szintén a márka elkötelezettségéről tanúskodik, hogy 2022-re befejeződött az elektromos átállás, tehát már minden főbb európai Honda modell képes elektromos üzemmódban is haladni. Roppant hatékony például a díjnyertes e:HEV hibrid hajtáslánc, amit az 50. születésnapját ünneplő vadonatúj Civic immáron 11. nemzedéke éppúgy megkapott, mint a HR-V.
Mindemellett bejelentették, hogy 2023-ban három új elektromos üzemmódra (is) képes Honda érkezik az európai piacra, tovább fokozva a vállalat versenyképességét a szabadidő-autók gyorsan növekvő szegmensében. Az újoncok között ott találjuk a tisztán elektromos e:Ny1-et és a kizárólag hibrid változatban megvásárolható ZR-V-t, és érkezik a vadonatúj CR-V is, amit – Európában először –plug-in hibrid és hibrid kivitelben is piacra dob a gyártó.
A jelentés kiemeli, hogy a Honda továbbra is elkötelezett a klímaváltozás elleni küzdelemben, létesítményeinek fejlesztése során is a környezetbarát működést tartja szem előtt. Ezt támasztja alá, hogy máris jelentősen csökkentette szén-dioxid-kibocsátását és energiafelhasználását európai üzemeiben, az elmúlt években ugyanis rengeteget áldozott arra, hogy növelje a fenntartható alapanyagok és a megújuló energia arányát számos létesítményében.
– A Honda elektromos átállásának éllovasa továbbra is Európa – árulta el Katsuhisa Okuda, a Honda Motor Europe elnöke és a Honda Motor ügyvezetője. – Az elmúlt évek során jelentősen kibővítettük hibrid autóink választékát, bemutattunk egy elektromos járművet Európában, egyszersmind kiköveztük az utat hamarosan érkező, vadonatúj akkumulátoros és hibrid modelljeinknek, amelyek hosszú éveken át meghatározzák majd európai kínálatunkat. Már nagyon várjuk bemutatkozásukat, hiszen hozzájárulhatnak üzleti és fenntarthatósággal kapcsolatos európai céljaink eléréséhez.”
A 2022-es pénzügyi évben folytatódott az elektromos átállás és a megújuló energiaforrások programja, ennek főbb állomásait ugyancsak felsorakoztatja az összefoglaló:
- A V2X Suisse Consortiummal kötött együttműködési megállapodás jelentős mérföldkő a Honda energiagazdálkodási üzletágának fejlődésében. Ez a kezdeményezés 2021 végén kezdődött és 2023 végéig fut majd, célja pedig, hogy rámutasson az elektromos autók, illetve a kétirányú töltési megoldások fontos szerepére a jövő energiagazdálkodásában.
- Napvilágot láttak a főként szerszámgépekhez szánt Honda eGX akkumulátor-villanymotor egység műszaki adatai is, és igencsak meggyőzőek. Az eGX éppoly erős, mint a hagyományos, benzines GX motor, de sokkal csendesebb és jóval kevésbé rezeg, így ideális választás azon munkákhoz, amelyeknél fontos, hogy alacsony legyen a zajszint (pl. zárt térben, lakások közelében). Maga a lítium-akkumulátor alig egy óra alatt 80%-ra tölthető, így kifejezetten időhatékony az eGX, és természetesen megbízhatósága is messze átlagon felüli.
- Nem tétlenkedett a Hondát is magában foglaló Swappable Batteries Motorcycle Consortium (cserélhető motorkerékpár-akkumulátorok konzorciuma) sem. Az együttműködésnek köszönhetően folytatódott a cserélhető telepek, illetve a csererendszerek szabványosítása, ezáltal az elektromos motorkerékpárok általános elfogadottsága is javult.
- Vége felé közeledik a Honda Italia Industriale S.p.A üzemegység napelemrendszerének kivitelezése is, az átadásra várhatóan 2023 júliusában kerül sor. A tervek szerint 1,2 MW megújuló energiaforrásból származó áramot termel majd, így a létesítmény szükségletének 21%-át biztosíthatja.
- A dokumentum azt is megemlíti, hogy a Honda sokat fektetett egy speciális energia-visszanyerő rendszerbe, melynek lényege, hogy a hőcserélő segít újrahasznosítani a festési folyamat során keletkező gázok hőenergiáját.
- Elolvashatóak továbbá a Honda és a Storm közötti stratégiai együttműködés részletei is. A szárazföldi szélerőművekre szakosodott belga vállalat egyebek mellett a genti Honda-üzemegység energiatakarékos világítási rendszerének kiépítésében vállalt szerepet.