Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE
- Teljesítményhibrid a Formula 1™ technológia transzferrel
2,0 literes motor elöl és villanymotor a hátsó tengelyen 500 kW (680 LE) rendszerteljesítménnyel a kiváló vezetési élményért - A világ legerősebb négyhengeres motorja 176 kW (238 LE) literenkénti teljesítménnyel
Teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás és aktív hátsó tengelykormányzás először a Mercedes-AMG C-osztályban - Kapható szedánként vagy kombiként
A Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (üzemanyag-fogyasztás súlyozott, kombinált: 6,9 l/100 km; kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott: 156 g/km; kombinált elektromos energiafogyasztás, súlyozott: 11,7 kWh/100 km)[1] igazi játékváltó: a hibrid hajtásláncot a maximális teljesítményre tervezték. A 2,0 literes AMG turbómotort a hátsó tengelyen elhelyezett elektromos hajtóegységgel (EDU) ötvözi a teljesen új vezetési élmény érdekében. A jól észrevehető azonnali tolóerő mellett a független elrendezés kiegyensúlyozott súlyeloszlást is biztosít – ami egyenlő mértékben javítja a menetdinamikát és a kezelhetőséget. A vezetési módtól függően az elektromos motor a helyzetnek megfelelően növeli a teljesítményt és a nyomatékot, így különösen kényelmes vagy teljesítményorientált vezetési élményt nyújt. Teljesen elektromos vezetés is lehetséges. Az elektromos hajtáslánc és a nagy teljesítményű, 400 voltos akkumulátor az AMG exkluzív, házon belüli fejlesztése. Csakúgy, mint a Formula 1™-ben, az akkumulátort kifejezetten a gyors teljesítményre és a cellák innovatív közvetlen hűtésére tervezték. A 13 kilométeres elektromos hatótávolság praktikus működési sugarat tesz lehetővé, például városban vagy lakott területen. A kombinált rendszer teljesítménye 500 kW (680 LE), a kombinált maximális nyomaték 1020 Nm. Ezek a C-osztály új csúcsértékei.
A limuzinként és kombiként egyidejűleg piacra kerülő új modellsorozat további jellemzői: a C 63-ban először az AMG Performance 4MATIC+ teljesen változtatható összkerékhajtási rendszert használják a hajtáserő átadására úton, és tartalmaz egy Drift módot a még nagyobb vezetési élmény érdekében. Ehhez járul még az aktív hátsótengely-kormányzás alapfelszereltségként, ami egy másik egyedülálló funkció ebben a szegmensben.
„A C 63 S E PERFORMANCE-szal új fejezetet nyitunk márkánk történetében. Különösen az új C 63 igazi játékváltó. Forradalmi koncepciójával teljesen új megközelítést hoz a szegmensbe, amelyet eddig elsősorban a pusztán a teljesítmény ígérete jellemez. A 680 LE-s maximális rendszerteljesítménnyel valóban betartjuk ezt az ígéretünket. Az intelligens P3 hibrid koncepció azonban sokkal többet kínál. Biztos vagyok benne, hogy ezzel a technológiával, amely a Forma-1-ből származó know-how-t magában foglalja, egy új vásárlói csoportot is megszólíthatunk.”
Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke
„Performance hibrid hajtásával és elektromos rásegítésű kipufogó-turbófeltöltőjével az új C 63 S E PERFORMANCE technológiai remekmű, amely új megközelítést alkalmaz. Az elektromos hajtáslánc teljesen új vezetési élményt kínál. Az elektromos hajtás azonnali reakciója a hátsó tengelyen, a gyors forgatónyomaték-felhalmozódás, valamint az akkumulátorunk gyors teljesítménye és lemerülése nagyon különleges tulajdonságok. Ehhez jön még az alapkivitelű hátsó tengely kormányzása és a teljesen változtatható összkerékhajtás – az új C 63 szemlélteti egyszer ismét az AMG magas szintű műszaki szakértelme.”
Jochen Hermann, a Mercedes-AMG GmbH műszaki ügyvezető igazgatója
Kifejező dizájn feltűnő elülső köténnyel
A forma a funkciót követi: az új C 63 S E PERFORMANCE kialakítása izmosabb arányaiban különbözik a Mercedes-Benz C-osztályétól. A Sedan és az Estate modellek egyaránt egy alaposan módosított AMG fehér karosszérián alapulnak. Az eleje 50 milliméterrel hosszabb, az első szárnyak szélesebbek. Összességében a külső méretek jelentősen eltérnek a Mercedes-Benz C-osztályétól. A limuzin és a kombi hosszát tekintve további 83 millimétert tesz ki. A nagyobb nyomtáv az első tengelynél 76 milliméterrel nagyobb teljes szélességet eredményez elöl. A tengelytáv pedig tíz milliméterrel nőtt. Összességében az új C 63 S erőteljesnek és feszítettnek tűnik.
A C 63 S E PERFORMANCE új megkülönböztető jellemzője a keskeny levegőkimenet a motorháztető közepén, amely elegánsan átmegy a két erőkidudorodásba. A Mercedes-AMG sorozatgyártású modelljén először egy kerek, fekete AMG címerrel ellátott jelvény váltja fel a Mercedes csillagát babérkoszorúval a motorháztetőn. Jellemző elemei továbbra is az AMG-specifikus hűtőrács függőleges támasztékokkal és az AMG elülső kötény sugárhajtású kivitelben. Flics, nagy beömlőnyílások és légfüggönyök a légáramlást kifejezetten a különféle funkcióihoz irányítják. Két elektronikusan vezérelt LEVEGŐPANEL (a hűtőrács mögött és az első kötényben) lehetővé teszi a levegő igény szerinti szabályozását.
A hozzáillő oldalszoknyák, a hátsó kötény nagy diffúzorral, valamint a két trapéz alakú, külső bordázott, kettős kipufogócsöves díszítés teszi teljessé a dizájnt. A hátsó exkluzív részletek közé tartozik a csomagtérfedél speciális légáram-leválasztó éle (a kombi tetőspoiler), a dugaszolható töltőfedél és a piros háttér előtt elhelyezett modelljelölés. A szárnyakon lévő „E PERFORMANCE” jelvény a hibrid hajtást jelzi. A C 63 S E PERFORMANCE alapfelszereltségként AMG könnyűfém keréktárcsákon és 19 colos vegyes gumiabroncsokon fut. Választható kerék/gumi kombinációk 20 colos méretben, valamint vegyes abroncsokkal, köztük új kovácsolt kerékkel is kaphatók.
Számos fényezés és felszerelés is elérhető a további személyre szabás érdekében. Az AMG matt grafitszürke magnófényezés kizárólag a C 63 S E PERFORMANCE-hoz érhető el. A külső dizájnt tovább hangsúlyozhatja az AMG Exterior Carbon Fiber Package I és II, az AMG Night Packages I és II vagy az AMG Aerodynamics Package.