100%-ban elektromos – A Mercedes-Benz gyártási beállítása az elektromos hajtásrendszerekhez
- Akkumulátorhálózat: Német akkumulátorgyárak Kamenzben és Brühlben, valamint a kínai pekingi üzem 2024-től kezdi meg az akkumulátorok gyártását új EQ modellekhez. Kölledán tervezik az akkumulátorgyártást a türingiai tartományi kormány támogatásával
- Elektromos hajtásegységek: Untertürkheim, Sebes (Románia) és Peking helyszínei 2024-től kezdik meg a rendkívül hatékony elektromos hajtásláncok felfutását
- Elektromos tengelyek: Hamburg és Untertürkheim (Mettingen) átveszi a jövőbeli Mercedes-EQ modellek tengelyeinek gyártását és összeszerelését
- Átalakulás a képzésen keresztül: az új gyártási létesítmények fontos mérföldkő a helyszínek jövőjének biztosításában
A Mercedes-Benz folytatja globális gyártási hálózatának átállítását az elektromos járművek felé, mivel a világ legértékesebb luxusautó-márkája az évtized végére teljesen elektromos hajtásra készül – ahol a piaci körülmények ezt lehetővé teszik. A Mercedes-Benz 2024-től átszervezte az elektromos hajtásrendszerek (akkumulátorok, elektromos hajtásegységek és tengelyek) gyártási beállításait, miután az év eleji, a jövőbeli járműarchitektúrákon alapuló elektromos járművek gyártási beállításait átállították (További információ: https://group- media.mercedes-benz.com/marsMediaSite/ko/en/53631676). A Mercedes-Benz hajtáslánc-gyártó hálózatán belüli új felépítésre a német munkavállalói képviselőkkel folytatott konstruktív megbeszéléseket követően került sor, melynek eredményeként megállapodások születtek a rugalmasság és a hatékonyság további növeléséről a különböző helyszíneken, megnyitva az utat az üzemek jövője előtt. A Mercedes-Benz Üzleti Terv megvalósításával összhangban a vállalat egy számjegyű milliárd eurós összeget fektet be európai hajtáslánc-gyártó telephelyein.
Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG termelési és ellátási lánc menedzsment igazgatótanácsának tagja:
„A Mercedes-EQ modellek sikeres bevezetése az elmúlt hónapokban azt mutatja, hogy globális gyártási hálózatunk már régen az elektromos korszakba érkezett. Globális hajtáslánc-gyártó hálózatunk mára a Mercedes-EQ járműgyárakat látja el a legmodernebb eszközökkel. -art akkumulátorok és elektromos tengelyek. Az új gyártási elrendezéssel hajtáslánc-üzemeink optimálisan helyezkednek el a 2024-től kezdődő új járműarchitektúrákhoz. Fenntartható, digitális és rugalmas, magasan képzett és motivált kollégáink szerte a világon most készülnek a gyors felfutásra – elektromos hajtásrendszerek felépítése.”
A kamenzi, brühli (Untertürkheim) és pekingi (Kína) akkumulátorgyárak az MMA és MB.EA platformokon gyártanak majd akkumulátorokat az új modellekhez. A jelenleg hagyományos és hibrid motorok gyártásáért felelős kölledai telephelyen szintén tervbe van véve – a türingiai tartományi kormány támogatásával – akkumulátor-összeszerelés létrehozása. Az állam kormánya szándéknyilatkozatban vállalta a megfelelő támogatást, megnyitva ezzel az utat az erőmű elektromos átalakítási folyamata előtt. Az untertürkheimi, sebesi (romániai) és pekingi üzem 2024-től az MMA és MB.EA platformokon gyártanak elektromos meghajtású egységeket az új modellekhez. A korábban bejelentetteknek megfelelően az untertürkheimi üzem megduplázza elektromos hajtások gyártási kapacitását, egymillió darabra ( További információ: https://group-media.mercedes-benz.com/marsMediaSite/ko/en/54709944). A Mercedes-Benz hamburgi és untertürkheimi üzeme (mettingeni részleg) továbbra is az elektromos tengelyek és alkatrészek összeszerelésének vezető németországi üzemei maradnak, és a Mercedes-Benz karosszériagyárak gyártóhálózatát látják el új generációs rendszerekkel. A tavalyi bejelentésnek megfelelően a Mercedes-Benz berlini üzeme az évtized közepétől nagy teljesítményű villanymotorokat gyárt majd a leendő AMG.EA platformhoz.
Ergun Lümali, Dep. A Mercedes-Benz Group AG Felügyelő Bizottságának és Üzemi Tanácsának elnöke:
„Elindult a fenntartható, teljesen elektromos mobilitás felé vezető út. Általános Üzemi Tanácsként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ezt a változást, amely egyszerre kihívás és lehetőség, igazságos és társadalmilag igazságos módon alakítsuk. gyártási összeállítást a teljesen elektromos járműarchitektúrák tekintetében eleve követeltük: A németországi helyszíneknek alapvető szerepet kell játszaniuk Nyáron már meg tudtuk állapodni a járműgyárak jövőképében Mindig világos volt számunkra, hogy ezt a hajtáslánc-telephelyeken is el akartuk érni. Kitartásunk meghozta gyümölcsét. Örülök, hogy biztonságot és egyértelmű kilátásokat teremtettünk kollégáink számára a hajtáslánc-gyártó hálózatban.”
Csak elektromosra váltás
A Mercedes-Benz hajtáslánc-gyártó hálózata átalakulási folyamat kellős közepén van. A konnektorról tölthető hibridek és a teljesen elektromos járművek várhatóan 2025-re adják majd az eladások körülbelül felét. A hagyományos hajtásláncok ezért középtávon továbbra is a Mercedes-Benz hajtásportfóliójának fontos részét képezik. A növekvő villamosítással a kereslet az e-mobilitás alkatrészek, akkumulátorok és elektromos hajtásrendszerek felé tolódik el. A vállalat fenntartható átrendeződése a tisztán elektromos termékpaletta felé a struktúrák és a folyamatok kiterjedt kiigazítását teszi szükségessé, és nagyfokú rugalmasságot igényel – a hajtásláncok gyártóhálózatában is. Az átalakulás alapja egy átfogó képzési és átképzési program a telephelyeken dolgozók számára. Az új szervezeti egység, a Mercedes-Benz Drive Systems elindításával a vállalat még 2020-ban átszervezte hajtási részlegét. A fejlesztés, gyártás, beszerzés, irányítás, humán erőforrás területről a teljes csoportszintű hajtásrendszeri szakértelem szervezeti egyesítésével. , tervezés, logisztika és minőség egy fedél alatt, a vállalat következetesen a CO2-semleges mobilitás felé orientálja hajtásrendszeri részlegét.