A bolygó leggyorsabb Lexus LX600-asa
Az Ekanoo Racing csapata nem volt elégedett az LX600 gyári adataival, ezért három hónapnyi műhelymunkával csiszolta tökéletesebbre és erősebbre a modellt, majd nem sokkal később ki is próbálta élesben az eredményt.
Sok érdekes Lexus-átépítést láthattunk már, ilyen végeredménnyel azonban ritkán van dolga az embernek, legalábbis Európában biztosan. Jelen esetben ugyanis a legújabb, negyedik generációs LX az alapja egy gyorsulási versenyekre készült tuningváltozatnak. Az impozáns luxus-SUV meglepően jó alap ehhez, hiszen gyárilag is egy igen kompetens motorral szerelték. A V35A-FTS kódú, ikerturbós, 3,4 literes, benzines V6-os erőforrás ugyanis már a gyártósor végén is 409 lóerős csúcsteljesítményt és 649 newtonméteres maximális forgatónyomatékot kínál.
Ezekből az alapokból építkezett a Közel-Keleten közismert Ekanoo Racing csapata, akik arról híresek, hogy bármilyen őrült átépítést vállalnak. Láthattunk már a kezeik közt dollármilliókat érő hiperautókat, limuzinokat és óriási luxusterepjárókat is. Egy biztos: sohasem hagyták cserben a megrendelőt és mindig sikerült elkápráztatniuk a világot, ez a legfrissebb projektjük, az LX600 esetében sincs másképp.
A csapat a módosítások részletes listáját és a pontos számokat egyelőre nem árulta el, ugyanis az autó még tesztelés alatt van. A végleges teljesítményadatok azonban minden bizonnyal impozánsak lesznek. A gyorsulási versenyekre felkészített, átépített, hatalmas LX 600 ugyanis az első mérések alapján elég komoly meglepetést okozott a versenypályán: 2,72 tonnás saját tömege ellenére 4,6 másodperc alatt érte el állórajtból az óránkét 60 mérföldes sebességet, ez 96 km/órának felel meg.
A próbafutamokról készült videót végignézve a nálunk használt 0-100 km/h is kiderül a GPS adatokból, ami mindössze 4,85 másodpercbe telt. Ez egy rendkívüli javulás a gyári állapotban 6,9 másodperces értékhez képest. Ám még ennél is komolyabb érdem, amit a negyedmérföldes szakaszon mértek: mindössze 12,8 másodperc alatt ért a célvonalhoz az autó a 402 méteres részen.
Ekkor a sebessége éppen 171 km/óra volt, természetesen a gyári 210 km/órás végsebesség szabályzása is eltűnt az autóból. A kiszivárgott hírek szerint akár a 235 km/órás végsebesség elérésére is képes lesz a közel háromtonnás tuningolt SUV.
A Közel-Keleten rendszeresek az efféle átépítések, nem csak a Lexus LX600, de az alapjául szolgáló, J300 kódú Toyota Land Cruiser is közkedvelt tuningalap. A tesztek szerint az LX motorja is könnyedén lépi át az akár 1000 lóerős álomhatárt, egyfajta „polgárpukkasztó faktort” generálva, hiszen egy ekkora monstrumtól nem sportautós teljesítményre számít az utca embere.
Magáról a tesztfutamról egy videofelvételt is közzétettek a bahreiniek, amelyen jól látszik, hogy az autó stabilan és megismételhetően tudja hozni a fenti időeredményeket. Ez is bizonyítja, hogy még ebben a teljesítménykategóriában is mennyire megbízható és túlméretezett motorokat gyárt a Toyota. A külső felvételeken érdemes az autó összkerékhajtásának remek működését megfigyelni, míg bent, a digitális műszeregységet filmező kameranézetből az AWR10L65 kódú, tízsebességes, Direct Shift automataváltó működése lehet a fő érdekesség.
Fotók: Ekanoo Racing, YouTube