Toyota IMV 0
A legendás Hiluxszal rokon alapokra építette fel innovatív haszonjármű-tanulmányát a Toyota. Az IMV 0 névre hallgató koncepció a márka legszebb hagyományait ötvözi jövőbiztos műszaki tartalommal.
A Toyota délkelet-ázsiai pickupbázisán, Thaiföldön idén ünneplik a márka helyi gyártótevékenységeinek hatvanadik évfordulóját. Az ennek örömére szervezett rendezvényen a vállalat első számú embere is felszólalt, mégsem Akio Toyoda volt a program fő attrakciója, hanem két kisteherautó-tanulmány. Az egyik a világszerte ismert, piacvezető Toyota Hilux helyi verziójából kialakított, akkumulátoros elektromos áruszállító, a Hilux Revo BEV Concept. A másik viszont egy olyan formabontó konstrukció, amely új piaci lehetőségeket nyithat meg az autógyártó előtt.
Az IMV 0 tanulmányautó fülkéje erősen emlékeztet arra a Compact Cruiser formatanulmányra, amely a Toyota 2021 végén felvezetett elektromos arzenáljában mutatta meg magát, mint szubkompakt életmódjármű – és mindkét koncepció összetéveszthetetlenül idézi a Toyota emblematikus terepjáróját, a Land Cruiser 40-es szériát, amely annak idején szintén elérhető volt platós kivitelben. A hasonlóságoknak azonban itt vége is szakad, mert az IMV 0 a modern, fiatalos fülkekialakítás ellenére hagyományos létravázas konstrukcióra épül – az elnevezés arra enged következtetni, hogy a Toyota Hilux által is alkalmazott IMV platform átdolgozott, modernizált változata húzódik a játékos vonalak alatt.
Ez egyben a villanymotoros hajtáslánc reményét is kizárja – Akio Toyoda sokszor hangoztatott véleménye szerint azonban nem az akkumulátoros elektromos hajtás az egyetlen üdvözítő megoldás az emissziócsökkentésért folytatott küzdelemben. Egy belső égésű motor is tisztává tehető, ha üzemanyaga hidrogén vagy fenntartható forrásból származó gázolaj (biodízel) – a Toyota mindkettőre mutatott is haszonjárműves példát a közelmúltban.
Feltűnően aránytalan az IMV 0: kis átmérőjű kerekei és a fülke mögött rendkívül hosszan hátranyúló, burkolt alváza arra enged következtetni, hogy sokkal inkább egy, a Dyna-szériát lefelé bővítő modell előfutárát láthatjuk, amelyet elsősorban nem kulcsrakész járműként értékesítene, hanem egyedi felépítmények alapjának szánna a Toyota. Ha így történik, hamarosan látványos formavilágú lakóautók, hűtőkocsik és egyéb, különleges kivitelű Toyota haszonjárművek lephetik el Ázsia, majd később talán Európa útjait is.
Fotók: Toyota, CarsCoops