A Dacia Jogger teljes hibrid technológiát és 900 km-es hatótávot kap
Ennek azonban ára van, mivel a hibrid Jogger 7,6 000 eurós prémiummal rendelkezik a belépő szintű ICE modellhez képest
A Dacia részletes specifikációkat osztott meg az új Jogger Hybrid 140-ről, az első elektromos modellről. A román autógyártó szerint „a piac legelérhetőbb hibrid családi autója”, a Renault-csoport öntöltő hibrid hajtásláncával van felszerelve, kikiáltási ára pedig 24 600 euró (26 110 dollár) Franciaországban.
Vizuálisan a Jogger Hybrid 140 burkolata semmiben sem különbözik a sorozat többi részétől, kivéve a Hybrid jelvényeket és az új Schiste szürke árnyalatot, amely a hét szín közül az egyik. Belül egy verzióspecifikus, 7 hüvelykes műszercsoport található, amely információkat mutat az akkumulátorról és az energiaáramlásról, miközben az automata váltóválasztó is megkülönbözteti a többi burkolattól.
A hibrid crossover alapfelszereltsége az elektronikus rögzítőfék, valamint a központi kartámasz integrált tárolórekesszel. Az akkumulátor padló alatti elhelyezése (a pótkerék / PB-tartályok helyét elfoglalva) azt jelenti, hogy a raktér nincs hatással, mint az opcionális háromsoros hétüléses konfigurációnál.
A Dacia Jogger Hybrid 140 a Renault-csoport E-Tech hajtásláncát használja, amelyet már a Renault Clio, Renault Captur és Nissan Juke hibrid változatainál is használnak. Az öntöltő hibrid rendszer egy szívó, 1,6 literes, 90 LE-s négyhengeres motorból, egy pár villanymotorból (az egyik 50 LE-re, a másik egy nagyfeszültségű indítógenerátor), egy 1,2 kWh-s 230 V-os akkumulátorból áll. , valamint egy kuplung nélküli automata sebességváltó, négy fokozattal a belső égésű motorhoz és két sebességfokozattal az elektromos motorhoz. A Dacia nem árulta el a kombinált teljesítményt, de a hibrid nevéből ítélve valószínűleg 138 LE-t (103 kW / 140 LE) ad le. Mint minden Jogger trimménél, az erőt az első tengelyre továbbítják.
A Dacia Jogger Hybrid 140 hatótávolsága több mint 900 km (559 mérföld) tele benzintartállyal. A román autógyártó szerint az akkumulátor a regeneratív fékrendszerrel kombinálva a városi vezetés akár 80%-ában is teljesen elektromos meghajtást tesz lehetővé, ami akár 40%-kal javítja az üzemanyag-fogyasztást városi ciklusban a nem villamosított benzineshez képest. motor. A modell CO2-kibocsátása is alacsonyabb, mint a csak ICE-t használó istállótársai, 108 g/km-től.
A Dacia Jogger Hybrid 140 rendelési könyvei januárban nyílnak meg, az első szállítások márciusban várhatók. Az elektromos crossover ára 24 600 eurótól (26 110 dollár) lesz Franciaországban. Bár ez jelentős előrelépést jelent a nem hibrid Jogger 16 990 eurós (18 037 dollár) alapárához képest, sokkal olcsóbb, mint a Renault Captur E-Tech ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyet Franciaországban 32 900 euróért (34 929 dollárért) árulnak.
A Dacia 2022 márciusi bevezetése óta már 83 000 darabot értékesített a Joggerből, és a vásárlók 55%-a hétüléses változatot választott. A Dacia Jogger a benzines és hibrid hajtásláncok mellett kétüzemanyagú benzin/LPG motorral is kapható, amely igen népszerűnek bizonyult, eladásainak kétharmadát adja. A crossover összes változatát a romániai Mioveni gyárban gyártják.