Ez az 1951-es kisteherautó nem Ford – Ez egy Mercury M-1

Amikor valaki megemlíti a Ford Motor Company Mercury márkáját, olyan izgalmas autók képei, mint a Cougar, az ikonikus 1940-es évek végén nyolc szedán (általában „ólomszánré” alakulnak”), vagy akár olyan márkakereskedéseikön keresztül értékesített behozatal, mint a Capri vagy a Merkur XR4Ti. Amit nem mindig hoznak fel, az a márka kisteherautóinak sorozata. Igen, ezt jól olvastat; Volt idő, amikor a Mercury teherautókat épített Kanadában, és részletezzük ezt a történetet annak köszönhetően, hogy ez az 1951-es Mercury M-1 felvétel 2023-ban a Mecum Kissimmee aukciós blokkján zajlott.

Új Korszak A Ford És A Mercury Számára

Az 1950-es évek során a Mercury némi sikert ért el a legújabb terveivel, amelyek a márkát az Egyesült Államok hatodik legnépszerűbbé tették. Ez az idő körül is kezdte a Ford új tehergépkocsi-sorozatot, amely minden idők legnépszerűbb járműve, az F-sorozat — eredetileg „Bonus-Built” teherautóknak nevezték el, mert „bónusz” funkciókat kínáltak, mint például egy nagyobb fülke, jobb üléspárna, könnyebb kormányzás és egy darabból álló szélvédő. Olyan standard elemeket is tartalmazott, mint a hamutartó, a kesztyűtartó és a vezetőoldali napellenző, amelyek mind opcionálisak és szokatlanok voltak a korszak más teherautóin.

Ugyanebben az időben a kanadai Ford felosztotta értékesítési részlegeit Ford és Lincoln / Mercury hálózatokra az ország Monarch és Meteor almárkáinak hozzáadása. Ekkor a kanadai Ford úgy döntött, hogy ennek a márkaszétnek és annak a ténynek köszönhetően, hogy Kanadában nagyon kevés vidéki közösség rendelkezik mind Ford, mind Mercury márkakereskedéssel, nagyszerű ötlet lenne, ha az F-sorozatot a határtól északra viszik mind a Ford, mind a Mercury márkanév alatt. Mindegyik márka teherautója nagyrészt azonos volt, de ahol a Fords-ot „F-sorozatú” teherautóként adták el, a Mercury-ket „M-sorozat” -ként adták el” és követte a bruttó jármű súlyának ( GVWR ) megjelölését, ahogy a korai Fords is tette. 1951-re azonban mind a Mercury, mind a Ford átváltott egy egyszerűbb megjelölésre, mint például az F-1, F-2 és így tovább, de a Mercury márkák továbbra is az „M” -et, nem pedig az „F” -et használták.”

Csak egy újragondolt Ford Trucks?

Egyéb különbségek 1948 és 1968 között a teherautók többnyire rokonok voltaka külső burkolatához. Belül 1961-től 1966-ig voltak higanyspecifikus burkolatok, ahol csak a klasszikus fogaskerék és a villám szimbólum található a kormánykerék kürt gombján. Ettől eltekintve, ezek a teherautók nem különböztek a Ford F-Series ugyanazon évétől. Aztán 1967 és 1968 között az egész Ford burkolata volt, és egyáltalán nem találtak Mercury márkájú tárgyakat. Ezeknek a teherautóknak a külső oldala a Mercury márkajelzést kapja a rácson és a csomagtérajtón, de a burkolat és a díszlécek többnyire azonosak voltak az F-sorozat és az M-sorozat között. A Mercury megkapta az 1960–1967-es Ford Econoline saját változatát is, az úgynevezett EM-sorozatot és annak pickup változatát, ám ezek nagyrészt csak a Ford Econoline teherautók átnevezése voltak. Az Egyesült Államok és Kanada közötti határ átlépésével kapcsolatos tarifák elkerülése érdekében azonban minden teherautót a kanadai Oakville-i gyárban, Ontarioban építettek.

motortrend.com/google fordító