Hoppá! A Lexus manuális váltót tervez a teljesen elektromos LFA utódhoz
Lexus egy LFA-ihlette elektromos szuperautó az évtized későbbi szakaszában történő elindításhoz, és kézi sebességváltóval, harmadik pedállal együtt kínálják.
Az információkat Takashi Watanabe, a Lexus elektromos portfóliójának főmérnöke megerősítette egy nemrégiben tartott európai bemutató során.
Watanabe szerint a kézikönyv nem olyan, mint a mai kézikönyv tengelykapcsolóval, hanem egy szimulált rendszer lesz, amelynek szoftvere a mai kézi váltók érzetének utánozására szolgál, kiegészítve a motor hangjaival, hogy utánozzák az építési és a leesési fordulatokat. Még az istállókat és a dombról való visszalépést is figyelembe veszik, és választható profilok lesznek különböző szimulált sebességfokozatokkal.
„Ez az új projekt néhány Lexus mérnökkel kezdődött, gondolkodva azon, hogy mi tetszett nekik a hagyományos [ belső égésű ] járműveknél, és mit kellett kihagyniuk az elektromos autókkal” – mondta Watanabe.
A a Toyota anyavállalat által benyújtott szabadalom éppen egy ilyen rendszer számára, amely az év elején felszínre került. A Toyota a rendszer prototípusát is felépítette egy elektromos Lexus UX crossover. A bemutató során röviden bemutatták a prototípus videóját. Kíváncsi, hogy a prototípus “ V8, ” feliratú üzemmóddal rendelkezik, amely feltehetően egy kézi autó hangját és hangulatát hasonlítja össze egy V-8 motorral.
Az elektromos Lexus szuperautó koncepciója volt a tucatnyi koncepció között A Toyota 2021 végén nézte meg, amikor az autógyártó bejelentette, hogy 2030-ig 30 EV-t indít, amelyek közül sok Lexus jelvényt visel. A felfedezés idején a Toyota szerint a szuperautó képes lesz 0-60 mph gyorsulásra az alacsony két másodperces tartományban.
Watanabe szerint a tervezett szuperautóban további szoftvervezérelt vezetési rendszerek lesznek. Ezek magukban foglalják a négykerék-hajtást, valamint a vezetékes és a fék-vezetékes rendszereket. A vezetékes rendszer lehetővé teszi a funkciót Lexus felhívja a One Motion Grip-et, amely lényegében lehetővé teszi a járművezető számára, hogy csak egy kézzel kényelmesen irányítsa a járművet. A Lexus párosítja az One Motion Grip-et egy igás stílusú kormánykerékkel; bevezetik a Lexus RZ elektromos crossover, bár az amerikai piac ütemezése nem egyértelmű. Hasonló rendszer szerepel a a kapcsolódó Toyota bZ4X Kínában.
motorauthority