A Top Gear útmutatója a klasszikus Dakar autókhoz
Top Gear összeállított egy listát a Dakaron indult járműtípusokból…
CLASSICS
A 2021-ben bevezetett Classics kategória visszahozza a – kitalálta – klasszikus autókat a Dakars múltjából, valamint az igazán őrült teherautókat, amelyekre emlékezhet olyan pillanatokból, mint … ó, az Ari Vatanen egyedi gyártású Peugeot T16 Dakar autójának 120 mph-os meghaladása. Homokban. DAF teherautóban.
Talán mondanom sem kell, hogy a klasszikus kategória tagadhatatlan húzókártya Dakar számára. És az egyetlen, amely csak akkor indokolt, ha több mint 40 éves történelem során visszatérhet, mindegyik gazdagabb, mint egy tányér profiterol, ellenállna néhány ízletes falat megkoptatásának?
Most, olyan csodálatos, mint a régi versenyautók, (, és nagyjából kizárólagos hozzáféréssel rendelkeznek ehhez a szóhoz, véleményünk szerint ), a mérnökök általában elég okosak. És a közbenső években egy repülõ holland között a DAF – -ben, nem is beszélve a korai napokról Jacky Ickx-szel egy Gelandewagen – -ben, a játék inkább érintésre került.
Ahelyett, hogy ezeket a emeletes veteránokat arra kényszerítenék, hogy szembenézzenek a rendszeres verseny álmatlanságával, a klasszikus autók és teherautók versenyeznek az úgynevezett rendszerességi rallyon. Dióhéjban ez azt jelenti, hogy egy meghatározott idő vagy előírt távolság – -nek felel meg, ahelyett, hogy megpróbálnánk beállítani a leggyorsabb időt. Minél közelebb van ahhoz az időhöz vagy távolsághoz, annál kevesebb pontot kap. És mint például a motorkerékpár-próbák, a golf vagy a hányszor láttál macskák, minél kisebb, annál jobb.
A klasszikus kategória tehát továbbra is verseny, nem pedig a sivatagon átívelő legnagyobb slágerek. És mivel a program ‘ átlagsebessége ’ része továbbra is megfelelően gyors, ez könnyen az egyik legjobb szemüveg egy már látványos eseményen.
illusztráció: Peter Greenwood
topgear & google fordító