Újabb modern trolibuszokat kapnak a budapestiek
Tovább bővül a fővárosi járműpark, miután januárban 10 vadonatúj Solaris–Škoda Trollino 18 típusú csuklós trolibusz érkezik Budapestre. A korszerű, alacsony padlós trolibuszok annak a 48 járműből álló flottának a darabjai, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba.
Az év elején ismét bővül a budapesti trolibuszflotta 10 új, modern Solaris–Škoda Trollino 18 típusú csuklós járművel. A járművek a csehországi Plzenből érkeznek Budapestre, az átvételük folyamatosan és ütemezetten zajlik. A korszerű és alacsony padlós új járművekkel a sikeres tesztek után a 75-ös, 76-os, 77-es, 80-as és 82A vonalakon találkozhatnak majd az budapestiek.
2022. szeptember 22-én érkezett az első új troli Budapestre, amelyet novemberben továbbiak követtek. A 2022-ben érkezett 6 trolibusz mindegyike utasforgalomban közlekedik. Jelenleg összesen 66 Solaris–Škoda Trollino típusú trolibusz szállítja az utasokat a fővárosban, közülük 36 csuklós Trollino 18-as.
A lengyel–cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni. Az új járművek műszaki kialakítása megegyezik a már forgalomban lévő, negyedik generációs Trollino 18-asok kialakításával, csak a homlokfaluk változott meg a legutóbbi modellfrissítéskor – a különbségek már a 2021-ben érkezett két csuklós járművön is láthatók.
A BKK a legkedvezőbb feltételek mellett bővíti a trolibuszállományt
A fővárosi trolibuszpark annak köszönhetően gazdagodik, hogy a BKK élt az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris–Škoda gyártójával kötött szerződése alapján megrendelte a fennmaradó 48 járművet.
A főváros számára rendkívül kedvező konstrukcióban érkeznek Budapestre a trolibuszok, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba. A járművek összesen mintegy 26,7 millió euróba kerülnek, a fedezetet a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.
Ez annak is köszönhető, hogy a BKK 2014. november 14-én előnyös megállapodást kötött a Solaris–Škoda gyártójával. Egy új közbeszerzési eljárásban hozzávetőlegesen csak másfél-kétszer magasabb áron lehetett volna beszerezni a járműveket, és azok jóval később állhattak volna forgalomba. A fizetendő ár csupán a forint-euró árfolyamromlás miatt emelkedett, ami teljesen független a Fővárosi Önkormányzattól.
Budapesti Közlekedési Központ