A Honda és a Sony Team új EV márkát indít Afeela néven

Az Afeela a fejlett járművezetői segítségre és a felhasználó-központú belső térre összpontosít, azzal a céllal, hogy korlátozott feltételek mellett elérje a 3. szintű automatikus vezetést.

  • A Honda, a Sony-val egyesítve, új prototípust mutatott be a CES-en az új Afeela márka közös vállalkozás részeként.
  • Mind az Afeela márka, mind a hozzá tartozó prototípus a felhasználói élményre és a technológia fejlesztésére összpontosít, a hatalom és a teljesítmény hagyományos markerei felett.
  • Az autonóm vezetési képességek, a Qualcomm Technologies ’ Snapdragon digitális alváz és a “puha kókusz” -szerű belső tér mind bekerülnek, a modell 2026-ig az USA-ba történő szállításra készül.

Honda és a Sony szerint a jövő autójának létrehozására törekszenek. Az Afeela a márkanév, amelyet olyan társaságnak jelöltek, amely “érzést” képvisel, és elvárhatjuk a közös vállalkozás elektromos járműjét Honda és Sony 2026-ig érkezik az Egyesült Államokba.

A CES prototípusának bemutatása az Afeela névvel a motorháztetőn, a JV márka végre megvalósult évek fogalma után. A prototípusgép első sziluettje ultramodernként jelenik meg, de még mindig összhangban van az árammal EV tervezési trendek.

Mi állítja az újat Afeela prototípus a hagyományos autóipiacon kívül azonban a mobilitás megközelítése is. Sony Honda Mobility Inc. Yasuhide Mizuno vezérigazgató a CES-en lép fel, hogy elmagyarázza a közös vállalat etoszát, és felszólít a hangsúly áttérésére a “teljesítmény és teljesítmény a szoftverre, a hálózatokra és a felhasználói élményekre.” De mit jelent ez pontosan magának a modellnek?

Az Afeela prototípus kezdeti részletei teljes egészében a tervezésre összpontosítanak, árazási vagy teljesítményszámok nélkül. Ennek ellenére a tervezési szempontok lenyűgözőek. Például a vállalat 45 kamerát és érzékelőt illeszt be a koncepció járműbe, amellett, hogy az elektronikus vezérlő maximális számítási teljesítménye másodpercenként 800 Tera-műveletet tartalmaz.

A vezetési élményt a Qualcomm Technologies ’ Snapdragon digitális alváz, egy felhőhöz csatlakoztatott autóipari platform, amely elősegíti az alváz dinamikájának és a vezető-segítségnyújtás funkcióinak ellenőrzését.

Ezzel a számítási teljesítménygel és az érzékelők tömbjével, SAE 2. szint a járművezetői segítségnyújtás a legtöbb helyzetben szokásos és használható, beleértve a városi és városi vezetést is. A társaság azt állítja, hogy korlátozott 3. szintű autonóm vezetési rendszer működik.

Az Afeela prototípus belsejében egy kormányzás igája, kötőjel hosszúságú képernyő beállítása és nyitott koncepció középkonzol. A cég tervezője szerint ez “szelíd, lekerekített hangot” hoz létre a kabin számára abban a reményben, hogy az utasok úgy érzik, hogy egy “lágy kokonába” vannak csomagolva.” A belső színeket minimális figyelmetlenséggel választották ki, azzal a céllal, hogy a járművezetők kevésbé fáradtak legyenek.

Egyéb figyelemre méltó funkciók közé tartozik az intuitív navigáció kibővített valóság és modell alapú videojáték-világ létrehozása az Epic Games segítségével. A valóság csavarása azonban ezzel nem áll meg, mivel a vállalat létrehozni tervezi saját metaverje is.

Sony Honda Mobility azt mondja, hogy kidolgozza az Afeela gyártási változatát. A leendő ügyfelek 2025 első felében előre megrendelhetik a modellt, 2026 tavaszára pedig a szállítással.