Mercedes-Benz Classic Notes 1/2023
2003: A Mercedes-Benz E-osztályú 211-es modellsorozat (20 év) Estate világpremierje
1903: Az első 60 LE-s Mercedes-Simplex átadása Emil Jellineknek (120 év)
1998: Az ESP® rendszerű Mercedes-Benz A-osztály sorozatgyártásának kezdete (25 év)
1933: A világ első trapézlengőkaros első tengelye az IAMA-nál (90 év)
1893: Carl Benz (130 év) szabadalmi bejelentése a dupla forgású kormányzásról
1998: CLK Cabriolet és E 55 AMG kombi a Genfi Autószalonon (25 év)
A Mercedes-Benz, a világ legrégebbi autógyártója 1886 óta újra és újra feltalálja az autót. Így a márka folyamatosan mércét állít fel, és a társadalmi változásokat is végigkíséri. A cég története ennek megfelelően gazdag eseményekben és történetekben. Itt röviden megjegyezve: fontos évfordulók és mérföldkövek a krónikából.
2003. január 5. és 20. között – 20 évvel ezelőtt
A Mercedes-Benz E-osztály 211-es modellsorozatának kombi világpremierje
- Számos műszaki újítás, mint például az intelligens fényrendszer
- Csúcsmodellek E500, E 500 4MATIC és E 55 AMG
- 2009-ig körülbelül 240 000 jármű készül.
Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS) Detroitban 2003 januárjában a Mercedes-Benz bemutatja a 211-es modellsorozat E-osztályának kombiját. A modellsorozat második karosszériaváltozata márciusban kerül piacra. A technikai újítások közé tartozik például az elektrohidraulikus fék Sensotronic Brake Control (SBC™) forgalmi dugóval és indítási asszisztenssel, az AIRMATIC DC légrugós rendszer, az adaptív első légzsákok és az överő-határolók, valamint a hátsó ajtónál nyitható és záródó csomagtérajtó. egy gombnyomásra. Az EASY-PACK rendszer számos praktikus töltési és tárolási megoldást tartalmaz. A csomagtér űrtartalma 690-1950 liter (VDA mérési módszer). A kombi csúcsváltozatai kezdetben az E 500, az E 500 4MATIC és az E 55 AMG. 2009-ben a 211-es modellsorozat Estate-jét az utódgeneráció váltja fel. Összesen mintegy 240 000 jármű készül.
1903. február 17. – 120 éve
Az első Mercedes-Simplex 60 LE szállítása Emil Jellineknek
- Az ügyfelek értékelik a teljesítmény és a luxus kombinációját
- A sportváltozatok nagyon sikeresek a motorsportban
- Több lökettérfogat és innovatív technológia a hengertöltés szabályozásához
1903 tavaszától a Mercedes-Simplex 60 LE a Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) új csúcsmodellje. A nizzai székhelyű Emil Jellinek értékesítési partner 1903. február 17-én kapja meg az első járművet. Nemcsak ügyfelei vannak meggyőződve a teljesítmény és a luxus kombinációjáról: később egy járművel egészíti ki a saját flottáját, amelyet erősen felszerelt. kényelmes túraautó karosszéria 1907-ben. Ez az exkluzív változat jelenleg a Mercedes-Benz Múzeumban található, és a korszak fénypontja. A nagy teljesítményű motor a 60 lóerős, majd sportkarosszériás modellt a motorsport számára predesztinálja. Két nagy siker: az 1903-as „szép héten” Otto Hieronimus és Wilhelm Werner nyeri a Nice–La Turbie hegymászást, Hermann Braun pedig 116,9 km/órás átlagsebességgel nyeri meg a mérföldes versenyt. Camille Jenatzy legnagyobb sikerét azzal éri el, hogy megnyerte a 4. Gordon Bennett futamot Írországban 1903. július 2-án. Az egy évvel korábban bemutatott 40 LE-s Mercedes-Simplexhez képest a teljesítménynövekedést a négyhengeres motor lökettérfogatának növekedése biztosítja. 9,3 literes és innovatív hengertöltés felső szelepekkel a szívófolyamathoz és egy alsó vezérműtengelyhez. Az első ilyen technológiát alkalmazó jármű a 18/22 LE-s modell már 1903 januárjában.
1998. február 9. – 25 éve
Megkezdődik az ESP® rendszerű Mercedes-Benz A-osztály sorozatgyártása
- Az A-osztály az innovatív segédrendszert alapozza meg a nagyüzemi gyártásban
- A jármű stabilizálása elektronikusan vezérelt fékezési beavatkozásokkal
- A szállítás megkezdése három hónapos rastatti gyártási szünet után
Az A-osztály (168 modellsorozat) első, alapfelszereltségként ESP®-vel felszerelt járművei 1998. február 9-én hagyják el a rastatti összeszerelősort. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer kritikus helyzetekben képes stabilizálni a járművet célzott fékezési beavatkozásokkal. Az asszisztens rendszer 1995-ben ünnepli világpremierjét a Mercedes-Benz S-osztályban. A „jávorszarvas teszt” elindítja ennek a technológiának a gyors elterjedését az egész iparágban, még a kisebb járműosztályokban is: miután egy A-osztály 1997 októberében egy nem szabványos kitérő manőver során felborul, a vállalat gyártási leállítást rendel el, és bevezeti az ESP®-t. mint a standard mértékegységek egyike. Három hónappal később az első vásárlók megkapják a velük felszerelt járműveket. Minden korábban leszállított A-osztályú modell ennek megfelelően módosul. A Mercedes-Benz ezután minden személygépkocsit felszerel ezzel a fontos segédrendszerrel. Számos gyártó követi a példát. Az ESP® ma már számos országban előfeltétele a jóváhagyásnak.
1933. február 11. és 23. között – 90 éve
A világ első trapézlengőkaros első tengelye az IAMA-nál
- A premier jármű a vásáron bemutatott Mercedes-Benz 380 (W22).
- A meggyőző dizájn válik az új iparági standardtá
- Két további járműinnováció, mindegyik más első tengely kialakítással
A Mercedes-Benz 380 (W 22) az akkori Daimler-Benz AG egyik innovációja a berlini Nemzetközi Autószalonon (IAMA) 1933-ban. Az első tengely kialakítása az autógyártás új, globális szabványává válik: a trapézlengőkar. első tengely. Egyenként rugózott kerekekkel és mindkét oldalán két párhuzamos, trapéz alakú lengőkarral és egy súrlódásmentes, karbantartást nem igénylő, függőleges tekercsrugóval rendelkezik. Különféle Mercedes-Benz személygépkocsikban, valamint versenyautókban használják. Az elv meggyőz a vezetési kényelemről és biztonságról, és számos más gyártó is alkalmazza.
1893. február 28. – 130 éve
Carl Benz szabadalmi bejelentése kettős forgástengelyű kormányzáshoz
- A négykerekű autó üzemeltetésének elengedhetetlen feltétele
- Jelentősen csökken annak a veszélye, hogy a jármű a kanyarokban felborul
- Az első kettős forgástengelyes kormányzású járművek a Benz & Cie Victoria és Vis-à-Vis.
A duplaforgású kormányzás az egyik legfontosabb újítás az autók korai időszakában. 1893. február 28-án Carl Benz lajstromozza a mintát a Birodalmi Szabadalmi Hivatalnál (DRP No. 73515, kibocsátva 1894. március 14-én), ez egy „a kerekekre érintőlegesen beállított kormánykörrel ellátott kocsikormányzó berendezés”. Ez tehát elengedhetetlen feltétele a négykerekű autók biztonságos üzemeltetésének: a kanyarokban való felborulás veszélye jelentősen csökken a kocsiszerkezetből származó forgótányéros kormányzáshoz képest. Az új dizájnt először a Victoria modellben alkalmazták, amely a Benz & Cie első négykerekű autója a háromkerekű Patent Motor Car után, és lefekteti a világ első sorozatgyártású autójának, a Benznek az alapjait. Motor Velociped „Velo” 1894-ben mutatták be.
1998. március 5. és 15. között – 25 évvel ezelőtt
CLK Cabriolet és E 55 AMG kombi a Genfi Autószalonon
- A négyüléses CLK Cabriolet egész évben használható járműnek készült
- Magas szintű biztonság és számos kényelmi funkció
- Az E 55 AMG az AMG első kombija a 210-es modellsorozatból
1998-ban a Genfi Autószalon a Mercedes-Benz fontos premier helyszíne: a márka első ízben mutatja be a CLK Cabriolet (208-as modellsorozat) és az E 55 AMG-t (210-es modellsorozat) kombiként a nagyközönségnek. . A márka új négyüléses kabriója az egy évvel korábban bemutatott CLK Coupé alapján készült. A nyílt változat fejlesztését eleve tervezik, így a fejlesztés során is figyelembe veszik, ami pozitív hatással van a tömegre és a költségekre. Az automatikusan behúzódó hátsó fejtámlák, amelyek már a 124-es modellsorozatú kabrióban is beváltak, borulás elleni védelemként szolgálnak. A bélelt puha tető kiváló zaj- és hőmérsékletszigetelésével, valamint üveges hátsó ablakával hozzájárul a magas általános minőséghez. Az elektro-hidraulikus lágytetős működés teszi teljessé a CLK Cabriolet egész éves járművét. Az E 55 AMG az AMG első kombi ebben a modellsorozatban; a limuzin már E 50 AMG néven elérhető. Az M 113 E 55 V8-as motorral szerelt újdonság 260 kW (354 LE) teljesítményt és 530 newtonméteres nyomatékot kínál.