Az elektromos autók elpusztítják a SUV-kat – mondta a Citroen vezérigazgatója
A Citroen vezérigazgatója, Vincent Cobée szerint a SUV megszűnése már folyamatban van, mivel a járműtípus nem kompatibilis az elektromos jövővel
A SUV elkerülhetetlen, ragaszkodik hozzá Citroen vezérigazgató, Vincent Cobée. “ A SUV-k világa megtörtént, állítja ”, bár elismeri, hogy a “ számok jelenleg nem azt mondják, hogy igazam van. ”
Valóban, az ilyen járművek az összes 50% -át tették ki új autó regisztrációk Európában az elmúlt években, de az Auto Express-szel beszélve, Cobée rámutat a szalon autók megjelenésére, amelyeket “ SUV-nak hívnak, csak azért, mert kissé magasabbak ”, mint a véleménye bizonyítéka. Egy ilyen autó – a Citroen C4 X – a Cobée-vel folytatott csevegés helyszíne, aki 2020 elején csatlakozott a társasághoz.
Az ipar egyik fő oka annak, hogy a SUV-ktől olyan autókhoz forduljon, mint a C4 X, az aerodinamika – mondja. “ A akkumulátor EV, ha az aerodnaymics nem megfelelő, akkor a távolság szempontjából hatalmas büntetés van. 50 kilométert veszíthet a jó és a rossz repülőgép között, valamint egy SUV és egy szedán között nagyon könnyen beszélhet 60/70/80 kilométerrel. ”
A jelenlegi megoldás az akkumulátor méretének növelése, amit már látunk a különböző gyártók ’ sorozataiban – például a BMW iX sokkal nagyobb csomaggal rendelkezik, mint a kisebb, papucs i4. De ez nem mindig lehetséges, gondolja Cobée. “ Az emberek elkezdenek korlátozni a súlyt és az akkumulátor méretét, akár adó útján, ösztönzőkön, szabályozáson, elnevezésen és szégyentelésen keresztül, ” mondta. Érdemes megjegyezni, hogy Franciaország a járművek súly szerinti adóztatásának útján halad. “ Az A-szegmenst szabályozással elpusztították, a [ és ] a D [ SUV ] szegmenst aerodinamika és súly fogja megölni, ” fejezte be.
Végül, ez egy egyszerű eset a változó észlelésekről, és a SUV-kat valószínűleg egyre problematikusabbnak tekintik az elkövetkező években, amikor az éghajlati válság elmélyül. “ Ha egy nagyvárosban él, öt évvel ezelőtt, ha egy nagy SUV te egy ember vagy. Most, ha ezt megteszi, ‘ terrorista ’ … ”
A súlygyarapodás egyszerűen nem elfogadható – mondja Cobée. “ Az 1970-es években egy autó súlya 700 kg volt. Manapság egy átlagos autó súlya 1300 kg. Holnap egy átlagos autó súlya két tonna. Tehát háromszor több erőforrást használunk ugyanazon szolgáltatás nyújtására, csak hogy ‘ zöld ’ legyen. ”
Szereti olyan autó vásárlását, amelynek nagy akkumulátorát csak alkalmanként használják fel egy óriási hátizsák elvitelére, amelyet többnapos kirándulásra szántak az irodába. “ Megy az irodába azzal a hátizsákkal? A válasz nem. Akkor miért menne egy irodába egy tonnás akkumulátorral? ” Ehelyett nagyobb hangsúlyt kell fektetni a jobb töltési élményre a mozgásban – mondja -, amit a Citroen az útvonaltervező eszközökön keresztül és ideiglenes intézkedésként szándékozik megkönnyíteni, égésű járművek rövid lejáratú kölcsönei EV-ügyfeleik számára. Ez utóbbi szolgáltatást Franciaországban kezdte meg kínálni, más piacokra való kiterjesztés terveivel.
A Citroen általában más irányba halad más gyártókkal szemben az EV-kkel, mivel hajlamos ragaszkodni kisebb, 50 kWh kapacitású akkumulátorokhoz, míg a radikális Oli koncepció 2022-ben megmutatja a francia társaság elkötelezettségét a fény megőrzése mellett, még akkor is, ha az a teljesen elektromos jövő. Cobée nem tagadja, hogy fennáll annak a veszélye, hogy elmozdul az autóktól, amelyeket az ügyfelek most akarnak, de azt sugallja, hogy nagyobb probléma lehet, ha a taktikát nem változtatják meg korán. “ Ha 2030-ig ragaszkodunk a ‘ SUV dobozokhoz ’, és felfedezzük, hogy nincs ügyfél, akkor kemény leszállás lesz … nem akarja, hogy utoljára elhagyja a táncparkettet.
autoexpress