A Bosch hamarosan felszerelheti az elektromos kerékpárokat ABS-szel
Bosch szerint az ABS képes az e-bicikli balesetek akár 30% -át is csökkenteni.
Ha valaha is kerékpárt lovagoltál, akkor valószínűleg ismeri ezt a forgatókönyvet: egy dombon haladsz, amikor hirtelen egy kutya keresztezi az utat. Pánikban megragadja a fékeit, és mielőtt megtudná, egy darab szennyeződéssel a hasán van, vagy talán még néhány foga hiányzik.
Igen, mindannyian tapasztaltuk, hogy összeomlik a kerékpárunk, amikor fiatalabb voltunk a vészfékezés miatt. Képzelje el, hogy sokkal erőszakosabb e-bicikli-összeomlások vannak, ha sok ilyen dolog több mint 500 watt energiát pumpál ki, és képes elérni a 25 mérföld / óra sebességet. Igen, az e-biciklik szórakoztatóak, praktikusak, és egyesek még azt állítják, hogy fenntartható módon járhatnak körül. De nehéz azt mondani, hogy biztonságosabbak —, ha egyáltalán —, mint egy standard kerékpár.
Ez az oka annak, hogy a nagy e-bicikli rendszerű cégek Bosch keményen dolgoztak nem csak a motorok és akkumulátorok hatékonyabbá tétele érdekében, hanem az elektromos kerékpárok egészének biztonságosabbá tétele érdekében is. Az elektromos kerékpárok ellenére a kerékpárok fékrendszerei ugrásszerűen fejlődtek az elmúlt évtizedben. Most élvonalbeli fékeket látunk az SRAM és a Shimano kedvelőinek, amelyek mindegyikét úgy tervezték, hogy maximalizálják a fékteljesítményt, miközben kiküszöbölik a fék elhalványulását és javítják a hőeloszlást. Természetesen a következő logikus lépés az elektronika beépítése az egyenletbe.
Pontosan erre gondol Bosch. A nemrégiben befejezett fogyasztói elektronikai kiállításon, a nevadai Las Vegasban, a német választó tehén társaság bemutatta e-kerékpár Blokkolásgátló fékrendszer. Hasonló módon, mint az autó vagy motorkerékpár ABS működése, a Busch rendszere mindkét keréknél keréksebesség-érzékelőket használ, amelyek érzékelik a kerék csúszását. Ugyanakkor egy szivattyú működteti a fékeket, minimalizálva a csúszást és ennek eredményeként a megállási távolságot.
Ennek valós alkalmazásai között szerepel az e-kerékpárral kapcsolatos balesetek jelentős csökkentése, mint a hátsó kerék csúszása, ami az ellenőrzés alól alacsony oldalsó ütközéseket eredményezhet; valamint a ( rúd feletti ütközések kiküszöbölhetők. Bosch szerint az elektromos kerékpárok ABS-vel történő felszerelése akár 30% -kal csökkentheti az e-kerékpárral kapcsolatos baleseteket. Valójában a tapasztalatlan versenyzők számára, akik nem szoktak erős hidraulikus tárcsafékekhez, a Bosch e-bicikli ABS áldás lehet. Minden bizonnyal türelmetlenül várjuk, hogy a közeljövőben új elektromos kerékpárokba kerüljön ez a rendszer.
Források: Car Watch, Bosch, Autóipar
insideevs