Az új szimulációs technológia pontosan lemásolja azt, amit a kamerák először „látnak”.

  • A sugárkövetési képesség átalakítja a szimuláció valósághűségét, felgyorsítva az autonóm járművek és az ADAS fejlesztését
  • A járműérzékelők már a fizikai prototípusok megjelenése előtt szimulációban fejleszthetők
  • Az rFpro az első, amely pontosan szimulálja az elmosódás és a redőnyök hatásait, hogy valóban azt tükrözze, amit a fényképezőgépek „látnak”.

Az Egyesült Királyság szoftverspecialistája, az rFpro új szimulációs technológiát fejlesztett ki, amely jelentősen csökkenti az iparág függőségét az autonóm járművek (AV) és ADAS fejlesztésének valós tesztelésétől. Az új sugárkövető renderelési technológiája az első, amely pontosan szimulálja, hogyan érzékeli a jármű érzékelőrendszere a világot.

„Az iparág széles körben elfogadta, hogy a szimuláció az egyetlen módja annak, hogy az AV-kat és az autonómia rendszereket biztonságosan és alaposan alávegyék jelentős számú szélső esetnek az AI képzése és biztonságosságának bizonyítása érdekében ” – mondta Matt Daley, az rFpro műveleti igazgatója. „A szimuláció hűsége azonban mindeddig nem volt elég magas ahhoz, hogy helyettesítse a valós adatokat. Sugárkövetési technológiánk egy fizikailag modellezett szimulációs megoldás, amelyet kifejezetten érzékelőrendszerekhez fejlesztettek ki, hogy pontosan lemásolják azt, ahogyan azok a világot „látják”.

A sugárkövető grafikus motor egy kiváló minőségű képmegjelenítő rendszer, amely az rFpro meglévő raszterezésen alapuló renderelő motorja mellett működik. A raszterezés szimulálja a fény egyetlen visszaverődését egy szimulált jeleneten keresztül. Ez kellően gyors ahhoz, hogy lehetővé tegye a valós idejű szimulációt, és megerősíti az rFpro iparágvezető driver-in-the-loop (DIL) megoldását, amelyet az autóiparban és a professzionális motorsport-iparban használnak.

A sugárkövetés az rFpro szoftver-in-the-loop (SIL) megoldása, amelynek célja szintetikus edzési adatok generálása. Többféle fénysugarat használ a jeleneten keresztül, hogy pontosan rögzítse a valós világ minden árnyalatát. Többutas technikaként megbízhatóan képes szimulálni az érzékelő körül előforduló hatalmas számú visszaverődést. Ez kritikus fontosságú gyenge fényviszonyoknál vagy olyan környezetekben, ahol több fényforrás is van a visszaverődések és árnyékok pontos ábrázolásához. Ilyenek például a többszintes parkolók és a megvilágított alagutak, amelyek kijáratainál erős nappali fény világít, vagy a városi éjszakai vezetés több utcai lámpa mellett.

Az autóiparban használt modern HDR (High Dynamic Range) kamerák többféle, változó időtartamú expozíciót rögzítenek. Például egy rövid, közepes és hosszú expozíció képkockánként. Ennek pontos szimulálására az rFpro bemutatta a több expozíciós kamera API-ját. Ez biztosítja, hogy a szimulált képek pontos elmosódást tartalmaznak, amelyet a jármű gyors mozgása vagy az út vibrációja okoz, valamint fizikailag modellezett redőnyeffektusokat.

„E jelenségek szimulálása kritikus fontosságú a kamera által „látott” pontos reprodukálásához, különben az ADAS és az autonóm rendszerek betanításához használt adatok félrevezetőek lehetnek” – mondta Daley. „Ez az oka annak, hogy hagyományosan csak valós adatokat használnak fel az érzékelőrendszerek fejlesztéséhez. A sugárkövetés és a több expozíciós kamerás API-nk most először hoz létre mérnöki minőségű, fizikailag modellezett képeket, amelyek lehetővé teszik a gyártók számára, hogy teljes körűen kifejleszthessék az érzékelőrendszereket a szimuláció során.”

Az rFpro sugárkövetést a szimulált jelenet minden elemére alkalmazzák, amelyet fizikailag úgy modelleztek, hogy pontos anyagtulajdonságokat tartalmazzon a legmagasabb hűségű képek létrehozásához. Mivel ez számításigényes, leválasztható a valós időről. A képkocka-megjelenítés sebességét a rendszer a kívánt részletességi szinthez igazítja. Ez lehetővé teszi a nagy pontosságú renderelést egy éjszaka alatt, majd a következő valós idejű futtatások során. Ez felülmúlja a renderelés minősége és a futási sebesség közötti szokásos kompromisszumot.

„A sugárkövetés olyan kiváló minőségű szimulációs adatokat biztosít, hogy lehetővé teszi az érzékelők betanítását és fejlesztését, mielőtt azok fizikailag léteznének.” magyarázza Matt Daley, az rFpro műveleti igazgatója. „Ennek eredményeként megszűnik az adatgyűjtés és a fejlesztés megkezdése előtt valódi érzékelőre várni. Ez jelentősen felgyorsítja az AV-k és a kifinomult ADAS-technológiák fejlődését, és csökkenti a sok fejlesztési jármű közutakon való vezetésének szükségességét.”

Az rFpro új sugárkövetési képessége már elérhető, hogy kiegészítse a meglévő asztali lehetőségeket, és hamarosan elérhető lesz a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) megoldásokban is.