Minden más autómárkánál jobban érdekli az internetet a Toyota
Öt év alatt negyedszer bizonyult a Google kedvenc autógyártójának a Toyota, ráadásul tavaly minden korábbinál sokkal több országban volt ez a leggyakrabban keresett márka.
A Google Trends immár tizenhat éve készít elemzést a leggyakrabban előforduló keresési kifejezésekről. Az ausztrál Compare the Market szervezet először 2018-ban készített a nyers adatokból olyan átfogó statisztikát, amely bemutatja, hogy a világ egyes országaiban milyen autómárkákra keresnek rá a leggyakrabban az internetezők.
A Toyota 2019 kivételével (amikor a második legnépszerűbb márkaként zárta az évet) eddig minden évben a világ leggyakrabban kutatott autómárkájának bizonyult. Sőt: 2022-ben a világ 155 országa közül hatvankilencben vezette az autós keresőszavak gyakorisági listáját, ami az elmúlt öt év magasan legjobb eredménye.
A Compare the Market elemzői több okot is láttak erre az elsöprő érdeklődésre (a Toyota több országban vezette a keresési rangsort, mint az utána következő négy autógyártó együttvéve.) Egyrészt a márka kiemelkedően teljesített a 2022-ben publikált megbízhatósági, értéktartási, ügyfélelégedettségi felméréseken. Másrészt izgalmas, kulcsfontosságú új típusokat vezetett be globális piacain, illetve mutatott be újdonságként: az előző év legvégén prezentált Yaris Cross szabadidőjárműtől kezdve az új generációs Crown modellcsaládon át a vadonatúj Priusig.
Szintén sokakat izgatott az az álláspont, amelyet a Toyota a villamosítás terén képvisel: amint Akio Toyoda több alkalommal is hangsúlyozta, a vállalat tudatosan helyez versenytársainál kisebb hangsúlyt az akkumulátoros elektromos járművekre, mivel meggyőződésük szerint a CO2-kibocsátás azonnali és hatékony csökkentése érdekében minden alternatív megoldást mérlegelni kell, és lehetőségek szerint maximálisan kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket.
A Toyota mögött a három német prémium-autómárka sorakozik – az európai internetezők figyelmét ezek a brandek uralják –, ugyanakkor egyáltalán nincs fenn a listán a Tesla, ami két okból is meglepő. Egyrészt, mert 2021-ben még öt országban is az érdeklődés középpontjában állt Elon Musk cége, másrészt, mert – nem utolsósorban a cégalapító tulajdonos ellentmondásos döntései és kommunikációja miatt – a nem konvencionális autógyártó folyamatosan sokat szerepel a híradásokban. Az átlagembereket ugyanakkor a jelek szerint nem érdekli a márka, amelynek 2022-ben csupán három harmadik helyezésre futotta – azt is Butánban, Francia Guyanában és a Togói Köztársaságban.
Fotók: Comparethemarket.com