A DAF elektromos tehergépkocsi-összeszerelő üzemet létesít Hollandiában
2023 tavaszán megkezdődik a DAF XD és XF Electric sorozat gyártása
A DAF egy új, eindhoveni elektromos tehergépkocsi-összeszerelő üzemmel bővíti gyártási egységeit, ahol tavasszal megkezdődik az új generációs DAF XD és XF Electric gyártása. Ezek a teljesen elektromos járművek akár több mint 500 kilométeres hatótávolságra is képesek károsanyag kibocsátás-mentesen, ami fontos lépést jelent a DAF részéről a még tisztább környezet kialakításának irányába.
A vadonatúj elektromos tehergépkocsi-összeszerelő üzem a DAF Trucks eindhoveni telephelyén található, építése tizennyolc hónapig tartott.
Az első DAF XD és XF Electric tehergépkocsik idén tavasszal gördülnek le a futószalagról. A DAF arra számít, hogy a következő néhány évben a gyártás több ezer járműre emelkedik, összhangban a teljesen elektromos tehergépkocsik iránti növekvő keresettel.
4×2-es és 6×2-es vontatók és tehergépkocsi-alvázak
Minden új generációs elektromos DAF alapja egy hajtáslánc nélküli, de fülkével rendelkező alváz. A hajtáslánc nélküli járműveket a DAF fő tehergépkocsi-gyártósorán gyártják, közel a DAF gyártóüzeméhez. A 4×2-es és 6×2-es vontatókat és tehergépkocsi-alvázakat ezután az elektromos tehergépkocsi-összeszerelő üzem gyártósorán egy nyolclépéses folyamat során XD és XF Electric tehergépkocsikká alakítják át.
Két gyártósor
Az új gyárban két gyártósoron zajlik az összeszerelés. Az akkumulátorcsomagokat a másodlagos gyártósoron, míg az összes nagyfeszültségű alkatrészt – beleértve az akkumulátorokat és a hajtásláncot is – a fő gyártósoron lévő alvázra szerelik. Mielőtt a jármű kigördülne, a végső állomásokon alapos ellenőrzés során megbizonyosodjanak arról, hogy a tehergépkocsi tökéletesen működik.
Testreszabhatóság
Mint minden DAF jármű, úgy az XD és az XF Electric is testreszabható annak érdekében, hogy tökéletesen megfeleljen az ügyfél igényeknek. Ezért az elektromos PACCAR hajtásláncok modulárisak. Amellett, hogy két PACCAR EX motor áll rendelkezésre (hat különböző teljesítménybesorolással), az akkumulátorcsomagok különböző pozíciókban is felszerelhetők az alvázra, az ügyfél igényeitől függően. Ez maximális rugalmasságot biztosít a felépítményezők számára.
A DAF XD és XF Electric
A DAF XD és az XF Electric a hannoveri IAA kiállításon mutatkozott be 2022 szeptemberében. A teljesen elektromos PACCAR hajtásláncok 170 és 350 kW (210 és 480 LE) közötti teljesítményt biztosítanak. A DAF választási lehetőséget is kínál az akkumulátorkapacitások között. A legkisebb kapacitás két akkumulátor kört tartalmaz, amelyek együttesen 210 kWh kapacitással rendelkeznek, és akár 200 kilométeres hatótávolságot is lehetővé tesznek. A legnagyobb 5 akkumulátorcsomaggal van szerelve, amelyek kapacitása 525 kWh, és több mint 500 kilométeres hatótávolságra képes. Az elektromos tehergépkocsik tökéletesen felszereltek a gyorstöltéshez, és még a legnagyobb akkumulátorcsomag is feltölthető 0%-ról 80%-ra alig több mint 45 perc alatt.
Az év nemzetközi tehergépkocsija
A vadonatúj DAF XD páratlan biztonsági jellemzőinek és hatékonyságának, valamint kiemelkedő vezetői kényelmének köszönhetően új mércét jelent az áruterítési szegmensben. Ezért nem meglepő, hogy a DAF XD sorozat a közelmúltban elnyerte az „Év nemzetközi tehergépkocsija 2023” címet, követve a DAF XF, XG és XG⁺ nyomdokait, amelyek az „Év nemzetközi tehergépkocsija 2022” címmel dicsekedhetnek. Az XD, XF, XG és XG⁺ egyedi DNS-e részét képezi az XD Electric és az XF Electric sorozatnak is.
Exkluzív podcastok a BEGURULVA és a PODCARS oldalakon!