Kovács Bálint a Maco Racing Team színeiben versenyez az endurance-világbajnokságon
Kovács Bálint gyorsaságimotoros a szlovák Maco Racing Team színeiben versenyez az idei szezonban a hosszútávú, azaz endurance-világbajnokságon – jelentették be szerdán sajtótájékoztatón Győrben.
A 21 éves versenyző tavaly szeptemberben már rajthoz állt a Franciaországban rendezett 24 órás vb-futamon Superbike kategóriában a szlovák istálló színeiben, akkor kölcsönkérték őt a lengyel Wojcik Racing Teamtől. Kovács az endurance-vb mellett idén részt vesz a német gyorsaságimotoros bajnokság (IDM) futamain is a legnagyobb gyári csapattal, az Alpha-BMW-vel.
A versenyző a Maco Racing Teamről elmondta, hogy már a franciaországi versenyen sem érezte idegennek magát az istállónál, a körülményekhez jól tudott alkalmazkodni, és gyors tudott lenni.
„Egy jó csapathoz sikerült szerződni, több mint 20 éves tapasztalatuk van a bajnokságban. Az, hogy beugró pilótaként a hatodik helyet el tudtuk érni tavaly, jó jel az idei évre nézve” – mondta.
A hosszútávú megbízhatósági vb-n olyan Yamaha motorral versenyez a háromfős csapat, mint tavaly, így az nem lesz számára idegen – tette hozzá. Kiemelte, idén annyit szeretne fejlődni, amennyit csak lehet, emellett jó, akár dobogós helyeket is szeretne elérni.
„Az endurance-vb arról szól, hogy minél kevesebb hibával minél gyorsabban tudjuk a körök számát növelni, míg a német bajnokságban a nyers tempómat szeretném fejleszteni” – mondta.
Kovács Bálint a győri Széchenyi István Egyetem hallgatója. A tájékoztatón elhangzott, hogy a felsőoktatási intézmény, amiben csak tudja, segíti a gyorsaságimotorost.
Palkovics László, az intézményt fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítvány elnöke elmondta, hogy a Magyar Autó-Motorsport és Zöld-mobilitás Fejlesztési Ügynökség (HUMDA) január 1-től az egyetemet fenntartó alapítvány tulajdona, így a képzésben és a kutatásban is teljes portfóliót tudnak megjeleníteni a gépészképzéstől a versenymérnök képzésig.
Emellett a HUMDA Lab cég autósport-kutatásokkal foglalkozik, egyebek mellett azzal, hogy melyek azok az új tendenciák, amelyek a Forma-1-et jellemzik – mondta.
Talmácsi Gábor, a 2007-es év 125 köbcentiméteres kategóriájának világbajnoka arról beszélt, hogy ő külföldi csapatoknál érte el a legjobb eredményeit, így szívügyének tekinti, hogy magyar mérnökök legyenek a magyar versenyzők mellett. Reményét fejezte ki, hogy ebben a győri egyetemen jó megoldások születnek.
Kiemelte: fontos, hogy Kovács 21 évesen szinte folyton motoron ülhet, mert amellett, hogy fejlődik, olyan tapasztalatokat szerez, amelyek segítik majd a továbbiakban a jó stratégiák kialakításában.
Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonosa, Kovács Bálint menedzsere azt emelte ki, hogy eddig mintegy tízéves folyamatos munka van a versenyző pályafutása mögött, a 2023-as évre pedig nem tartja elrugaszkodott elvárásnak a dobogós helyek megszerzését.