A dízeltől az e-transzporterig néhány nap alatt
Az ABT e-Line a használt T6.1 akkumulátoros meghajtóvá alakítását kínálja
A T7 Multivannal és ID-vel. Buzz, a Volkswagen gyakorlatilag újra feltalálta a VW buszt magánügyfelek számára, és még közelebb hozta a személyautóhoz. A kézművesek, kereskedők és hasonlók számára azonban más prioritások érvényesülnek, ezért a T6.1 marad a kínálatban. E-transzporterként azonban már nem rendelhető: ez azért van így, mert miután a Volkswagen haszonjárművek számára mintegy 4500 darabot sikerült sorozatban legyártani, ez a projekt a tervek szerint befejeződött, és elérték a megbeszélt mennyiséget. Általánosságban elmondható azonban, hogy az e-járművek egyre érdekesebbek a cégek számára – tekintettel a belső égésű motorok esetleges vezetési tilalmára is a városokban. Bár a tisztán elektromos hajtású ID. A Buzz rakományos változatban is elérhető, de aki maximális tárhelyet vagy rugalmas alapot keres speciális karosszériákhoz, az nem nélkülözheti a T6.1-et. És itt jönnek be az alternatív hajtások bajor szakértői egy innovatív ötlettel: a meglévő járművek átalakítása akkumulátoros elektromos meghajtásra.„Ez az intézkedés nemcsak azért különösen fenntartható, mert lényegesen kevesebb szén-dioxid – kibocsátást eredményez, mint egy új jármű építése, hanem számos előnnyel is jár az ügyfelek számára” – magyarázza Eric Plekkepoel, az ABT e-Line GmbH vezérigazgatója. Az ABT e-Transporter 6.1-től eltérően, amelyet csak bizonyos karosszériaváltozatokban kínáltak, szinte minden modell átalakítható: legyen az hosszú vagy rövid tengelytáv, magas tetővel vagy anélkül, platformmodellek vagy speciális karosszériás alváz. Az alapjárműnek csak DSG sebességváltós dízelnek kell lennie. A műszaki kulcsadatok megegyeznek az ABT e-Transporter 6.1 adataival. Hatótávolsága 105 és 138 km között van (WLTP szerint) – testtől és súlytól függően ez az átalakítás során némileg változhat. Ez vonatkozik a fogyasztásra is, amely változattól függően 27,0 és 35,8 kWh/100 km között volt a komplett járműben. A viszonylag kompakt, 37,3 kWh (bruttó) kapacitású akkumulátornak köszönhetően a jármű használhatósága továbbra is korlátlan. A hajtás csúcsteljesítménye 83 kW, maximális nyomatéka 200 Nm. A 90 km/h-ra, opcionálisan 120 km/h-ra korlátozott végsebességgel kombinálva ez gazdaságos fogyasztást eredményez. A teljes töltési idő körülbelül 5,5 óra egy 7,2 kW-os fali doboznál, egy 50 kW-os gyorstöltő állomáson (CCS) pedig körülbelül 45 perc alatt érhető el 80 százalékos töltéssel.Az átalakítás különösen érdekes a drága átalakításokkal vagy felépítményekkel rendelkező járműveknél, mint például a szemeteskocsik, billenőkocsik, hűtőkocsik vagy cseresznyeszedők. Azoknál a VW T6.1-es járműveknél, amelyek meghibásodása miatt amúgy is cseremotorra szorulnak, az e-drive-ra való átállás is egyszerű lehet. Vagy persze ha az azonosító. A Buzz Cargo túl kicsi, vagy nem elég sokoldalú, és a többi elektromos szállító is kiesik, mert nem VW. Mivel az új elektromos járművek szállítási ideje általában hosszú, és speciális karosszériák esetén még több időveszteséggel kell számolni, az ABT megoldásnak van egy másik előnye is: a gyors szállítás. „Néhány napon belül elvégezzük az átalakítást” – mondja Plekkepoel: „Ha nem áll rendelkezésre megfelelő jármű az átalakításhoz, a használt piac egy érdekes lehetőség, gyors elérhetőséggel.” Az érdeklődők az itt linkelt kapcsolatfelvételi űrlapot használhatják.