Bemutatkozik az új BMW M3 CS
A BMW M GmbH modellpalettájára 2023-ban is érkeznek új különkiadások. Az új BMW M3 CS a prémium középkategória nagyteljesítményű sportautójának vérpezsdítő motorsport-hangulatát kapcsolja magasabb fokozatba. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemeket széles körben alkalmazó, intelligens könnyűszerkezetes járműépítés, a megnövelt teljesítmény, a típus-specifikus futómű-hangolás, a megannyi exkluzív stílusjegy és a versenypályák lüktető tempóját éltető felszereltség a BMW M3 limuzin funkcionalitásával és hétköznapi használhatóságával párosul, amelynek köszönhetően az új BMW M3 CS a BMW M modellekben átélhető vezetési élmény egyedülálló aspektusát ígéri – a közutak és a zárt versenypályák minden egyes kilométerén.
Az új BMW M3 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 229 – 234 gramm / km) meghajtásáról a 405 kW / 550 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor, a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás együttese gondoskodik, amely álló helyzetből 3,4 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órás sebességre a négyüléses sportautót. Az új BMW M3 CS a bajor prémiumgyártó müncheni üzemében lát napvilágot 2023 márciusától, limitált példányszámban. A különkiadás fokozatos piaci bevezetése már márciusban megkezdődik. A modell legfontosabb értékesítési régiója az Egyesült Államok, Németország, Nagy-Britannia és Japán.
HALLGASD MEG MOST, A KIZÁRÓLAG A BEGURULVA, ILLETVE A PODCARS OLDALAKON ELÉRHETŐ EXKLUZíV BMW PODCASTJAINKAT!
(Ezúton is köszönjük az évezred PR-osának a segítséget!)
Több erő, alacsonyabb tömeg, nagyobb teljesítmény
A megnövelt motorerő és az alacsonyabb tömeg kettőse érezhetően nagyobb teljesítménnyel és exkluzív hangulattal ruházza fel az új BMW M3 CS modellt. A különkiadás szíve a BMW M3 és a BMW M4 párosához kifejlesztett, rendkívül széles fordulatszám-tartományban pörgő, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor speciálisan továbbfejlesztett változata. Ez a 3.0 liter hengerűrtartalmú motorblokk adta a Német Túraautó Bajnokság (DTM) tavalyi futamain rajtrácsra gurított BMW M4 GT3 versenyautó erőforrásának műszaki alapját is.
Az új BMW M3 CS motorházteteje alatt dolgozó erőforrás így számos olyan műszaki megoldást felsorakoztat, amelyeket közvetlenül a motorsport élvonalában fejlesztettek ki és tökéletesítettek a mérnökök. A különkiadás a megnövelt égési nyomás miatt zárt tetős kialakítású, extrém tartós motorblokkot kapott, a súrlódási veszteségeket pedig speciális vasbevonattal ellátott, súlyoptimalizált hengerfuratok csökkentik. A könnyűszerkezetes kialakítású, kovácsolt főtengely kivételesen nagy torziós ellenállással segíti a motor könnyed felpörgését és a teljesítmény felépülését. A hengerfej központi részét háromdimenziós nyomtatással állítják elő, amely a lehető legoptimálisabb hőkezelés érdekében a hűtőcsatornák olyan precíz elrendezését teszi lehetővé, amely a hagyományos fémöntési eljárással lehetetlen lenne. A hajtáslánc kenési- és hűtőrendszerét a legextrémebb versenypályás használat szempontjai szerint tervezték meg a mérnökök.
405 kW / 550 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor
Ezek az aprólékos, mérnöki precizitással kidolgozott módosítások az új BMW M3 CS erőforrásának rendkívül széles fordulatszám-tartományát és maximális teljesítmény-leadási képességét éltetik. A fejlesztéseknek köszönhetően a különkiadás szíve 30 kilowattal / 40 lóerővel erősebb, mint az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,0 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 228 – 230 gramm / km): maximális teljesítménye 405 kW / 550 lóerő. A mérnökök a teljesítménynövekedést az erőforrás M TwinPower Turbo technológiájának célzott módosításaival érték el, szemernyit sem csorbítva a motor üzemstabilitását és megbízhatóságát. A két darab egycsatornás (MonoScroll) turbófeltöltő maximális töltési nyomását első körben 1,7 barról 2,1 barra emelték a szakemberek, akik ezt követően a motorvezérlő elektronikában is eszközöltek néhány típus-specifikus fejlesztést.
A megnövelt rugóúttal dolgozó, speciálisan kifejlesztett motortartó bakok extrém mereven rögzítik a modell vázszerkezetéhez az erőforrást, amely a gázpedál lepadlózására így még gyorsabban és még pontosabban reagál. Az új BMW M3 CS motorjának csúcs forgatónyomatéka 650 Nm, amely percenkénti 2 750 és 5 950 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A különkiadás percenkénti 6 250 és 7 200 főtengely-fordulat között adja le maximális teljesítményét.
Az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájának egyedisége leginkább a felső fordulatszám-tartományban megérkező, zabolátlan erőtöbbletben érhető tetten. Mindehhez a duplacsöves sport kipufogórendszer szolgáltat méltó hangaláfestést, elektromosan vezérelt szelepekkel, titánból készült, súlycsökkentett kipufogódobbal és kétoldalt matt Black árnyalatú dupla végződéssel – hamisítatlan BMW M stílusjegyként. A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontjában aktiválható SPORT és SPORT+ üzemmódok a zárt versenypályák páratlanul mély orgánumát keltik életre, a benzinmotor vérpezsdítő hangzása pedig kiváltképp a felső fordulatszám-tartományban és sebességváltásoknál taglózza le a vezetés szerelmeseit.
Kimagasló teljesítmény minden körülmények között, optimális hatékonysággal: a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó, az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű hármasa
Az új BMW M3 CS erőforrásának forgatónyomatéka a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltón keresztül érkezik meg az M xDrive intelligens összkerékhajtásba. A váltó a középkonzolon található, M-specifikus előválasztó karral vagy a kormány mögötti, szénszálból készült váltófülekkel vezérelhető. A vezető az előválasztó karba épített Drivelogic gombbal szabhatja személyre a váltó karakterisztikáját, a kényelmestől, a sportoson át, egészen a versenypályára optimalizált működésig.
Az új BMW M3 CS tapadását és agilitását nagymértékben fokozza az M xDrive intelligens összkerékhajtás, amely az osztóműben az első és a hátsó tengely közötti, tökéletesen szabályozható, rendkívül kifinomult teljesítmény-elosztás érdekében elektronikusan vezérelt, többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozik. Utóbbi kenési rendszerét a mérnökök úgy tervezték meg, hogy az intelligens összkerékhajtás még a zárt versenypályák legextrémebb vezetési szituációiban is megbízhatóan működjön. A különkiadás BMW M modelleket fémjelző, kanyarokat követő kigyorsítási hajlamát a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó összkerékhajtás és a hátsó tengelybe épített aktív M differenciálmű erősíti tovább, amelynek záró funkciója ugyancsak tökéletesen, 0-100 százalék közötti arányban szabályozható.
A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontja arra is lehetőséget biztosít, hogy a vezető a meghajtás alapbeállításként aktiválódó 4WD üzemmódját 4WD Sport üzemmódba kapcsolja, amely még nagyobb arányban továbbítja a hátsó kerekekre a motorból érkező forgatónyomatékot. A bajor prémiummárka ügyfelei teljesen ki is kapcsolhatják a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) és színtiszta hátsókerék-meghajtást (2WD) is aktiválhatnak. A nyers hátsókerék-meghajtás és a vezetést támogató rendszerek teljes kikapcsolása szabadjára engedett motorerőt és borzongató vezetési élményt ad a legtapasztaltabb pilóták kezébe.
Az erőforrás, az automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás hármasa lélegzetelállító gyorsulást garantál. Az új BMW M3 CS 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre és 11,1 szekundum alatt 200 km/órás tempóra. A modell 80-120 km/óra közötti rugalmassága negyedik sebességi fokozatban 2,6 másodperc, ötödik sebességi fokozatban pedig 3,3 másodperc. Az új BMW M3 CS alapfelszereltségként megkapja az M Driver’s Package teljesítménynövelő csomagot is, amely 302 km/óránál elektronikusan limitált végsebességet kínál.
A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.
A sajtóközleményben szereplő felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. A sajtóközleményben szereplő adatok és értékek az egyes piacokon eltérhetnek. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.