Erről szólt a Peugeot e-Lion day (3.)

Inspiráló – az autókon túl a PEUGEOT a Vonzerő hatalmával teszi még intenzívebbé a tulajdonosi élményt.

Az elektromos mobilitással kapcsolatos összes élmény egybevág a PEUGEOT három alapértékével:

  • Vonzó formaterv – a nagymacskákat idéző kiállás és a „három karom” fényrajzolat a PEUGEOT dizájn meghatározó elemei
  • Az ösztönös vezetési élményt még inkább érzelmekben gazdaggá teszi a villamosítás, a hajtáslánc robbanékony reakciói, és az i-Cockpit vezetői környezet dinamizmusa
  • Minőségből, takarékosságból és technológiai tartalomból fakadó kiválóság a teljes elektromosjármű-kínálatban

Egyszerűség – a vezetés előtt, közben és után átélhető ügyfélélményt figyelembe véve.

  • Könnyen megvásárolható: a PEUGEOT az új 408 modellt a nagyobb nyugat-európai piacokon a PHEV First Edition kivitellel vezette be – ebben a csomagban megtalálható minden opció, beleértve a töltéshez szükséges megoldásokat, ráadásul az interneten keresztül, néhány kattintással megrendelhető.
  • Könnyen tölthető: a Free2Move eSolutions megoldások fali töltőbox telepítésével és kapcsolódó szolgáltatások teljes körével gondoskodnak az otthoni töltésről; míg a városban vagy országúton Európa legjobban kiépített (több mint 350 ezer állomásból álló) töltőhálózatához biztosít hozzáférést az e-Solutions kártya. Az egyérintéses RFID kártya számos energiaszolgáltatóhoz biztosít hozzáférést, a kártya az előre feltöltött keret jóvoltából azonnal használható
  • Könnyen tervezhető: a PEUGEOT utazástervező alkalmazás segít úgy megtervezni az utazást, hogy út közben a legjobb helyeken tölthessük autónkat. A jövőben olyan megoldásokat kínálunk, amelyek a töltőpont közelében található éttermekben és áruházakban, illetve szolgáltatások igénybe vétele során felhasználható ajánlatokat is tartalmaznak. Így az ügyfelek optimálisan tölthetik el a töltésre fordított időt.

Cél a megfizethetőség – az emelkedő megélhetési költségek és az infláció fényében a PEUGEOT arra törekszik, hogy a lehető leginkább megfizethető formában kínálja ügyfeleinek az elektromos PEUGEOT járművek élményét.

Kétféle ajánlat létezik, akárcsak a mobiltelefonoknál:

  • PEUGEOT használat alapú: bizonyos futásteljesítményt magában foglaló, használat alapú konstrukció havi gyakoriságú fizetéssel. Franciaországban például az E-208 havi díja 150 eurótól indul, ami 500 kilométernyi használatot is magában foglal. A további kilométereket igény szerint, már 7 cent / km ártól vásárolhatják meg az ügyfelek. A PEUGEOT a jövőben modellkínálatának több tagjára, illetve más piacaira is ki kívánja terjeszteni ezt az ajánlatot.
  • PEUGEOT Your Way: az egyszeri havi díj magában foglalja a lízing költséget, a karbantartás és szervizelés összes költségét, sőt, a töltési költségeket is. Minden üzemben tartási kiadás egyetlen díjban. A mobiltelefonokkal ellentétben azonban itt az ügyfeleket nem köti hosszú hűségidő. Amennyiben életkörülményeik megváltoznak, nagyobb autóra válthatnak, vagy egyszerűen visszaadhatják az autót.


PHIL YORK, A PEUGEOT MARKETING ÉS KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓJA:
„Az elektromos járművek birtoklásával kapcsolatos szempontok átalakulóban vannak: a villanyautók általános jellemzői helyett egyre inkább a személyes logisztikai igények mentén határoznak az ügyfelek. Nagy izgalommal tölt el, hogy inspiráló, egyszerű és megfizethető megoldásokkal tudtuk kielégíteni ügyfeleink elvárásait, méghozzá mindezt a PEUGEOT modellektől megszokott vonzerővel társítva.”

A PEUGEOT a legjobb úton halad afelé, hogy 2038-ra megvalósítsa a nettó karbonsemlegességre vonatkozó célkitűzéseit. Ami a globális felmelegedési potenciál mérséklését illeti, VILÁGSZERTE -60%-KAL, EURÓPÁBAN pedig -70%-KAL számolhatunk 2030-ra.

A karbonsemlegességre vonatkozó terv túlmutat a 100 százalékos villamosításon, és olyan szempontokat is figyelembe vesz, mint:

  • a termékek tervezése és gyártása során felhasznált anyagok
  • a felhasznált energiamennyiség
  • a termékek beillesztése egy körkörös gazdasági sémába

A társadalom körkörös gazdasága a hagyományos „vedd el, gyártsd le, dob el” szemlélettel szakítva az anyagok és az áruk körforgásával számol. A Stellantis számára a körkörös gazdaság ott kezdődik, hogy hogyan tervezhetjük járműveinket tartósabbra; hogy hogyan használhatunk fel bennük minél több újrahasznosított anyagot; és végül, hogy hogyan tudjuk megjavítani, újragyártani, újrafelhasználni és újrahasznosítani az alkatrészeket.

Ezen túlmenően a járművek és alkatrészek megújítása, illetve az utólagos beépítési programok – amelyekkel a meglévő járműveket akkumulátoros elektromos üzemre állíthatjuk át – mind a gépkocsik élettartamának meghosszabbítását célozzák.

A Stellantis hálózatán belül máris feltűntek az alkatrész-katalógusokban az „újragyártott” komponensek; ez az ajánlat megfizethető módon biztosíthat fenntartható alternatívát az ügyfelek számára.

A vállalati és privát ügyfelek egyaránt találkozhatnak az „újrafelhasználás” fogalmával a Stellantis e-kereskedelmi platformján, a B-Parts platformon (amely jelenleg 155 országban érhető el, és 5,2 millió alkatrészt foglal magában.)

Hamarosan ugyanígy találkozhatunk a gyártóüzemek esetében a SUSTAINera címkével. Ez már ma is látható egyes alkatrészek dobozán, és hamarosan a gépkocsikban is megjelenik. Ha az ügyfél ezzel a megjelöléssel találkozik, biztos lehet abban, hogy a kérdéses alkatrész előállításához akár 80%-kal kevesebb nyersanyagot és akár 50%-kal kevesebb energiát használtak fel, mint egy hasonló, de újrahasznosított anyagokat nem tartalmazó komponens esetében.

LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „A nettó karbonsemlegesség nem jelzős szerkezet, hanem egyfajta gondolkodásmód: egy olyan szemlélet, amelyet MINDANNYIUNKNAK el kell sajátítanunk, vállalatként és egyéni szinten egyaránt. Ugyanígy az E-LION Projekt sem csupán stratégia vagy PowerPoint prezentáció: olyan projekt, amelynek megvalósítását személyes feladatunknak érezzük, mert sikere saját maguk és az elkövetkező generációk szempontjából egyaránt létfontosságú.”