A felfüggesztések tökéletes irányítása a csillapítóerő beállításával
Az állítható csillapítóerővel rendelkező utángyártott felfüggesztések használatával a garázsok egyénileg tudnak reagálni az ügyfelek kívánságaira. A BILSTEIN Akadémia elmagyarázza a különböző lehetőségeket a B16 és EVO T1 coilover felfüggesztések használatával. Segítségükkel pontosan meghatározható, hogy a vezetési viselkedés sportosabb vagy kényelmesebb legyen. Ezenkívül a szakértők leírják, hogyan változik a kezelhetőség, ha az autó szorosabban vagy lágyabban reagál körös-körül, vagy csak az egyik tengelyen. Ez az információ akkor is alapvetően fontos, ha csak hagyományos sportfelfüggesztést vagy coilover felfüggesztést vagy más rugókat kell használni.
A BILSTEIN coilover felfüggesztések lehetőségei
A BILSTEIN B16 és EVO T1 coilover felfüggesztés lehetővé teszi, hogy szó szerint „óvatosan megközelítse” a tökéletes kompromisszumot a vezetési élmény és a vezetési kényelem között. A hozzá tartozó lengéscsillapítók beállítása gyorsan és szerszám nélkül elvégezhető. A lengéscsillapító erő beállítása beépített állapotban a lengéscsillapító beállító gombjának elforgatásával történik. Tíz jól érzékelhető kattintás egyértelmű tapintási visszajelzést ad. A visszapattanás és a bump vezérlés párhuzamos beállításával a kezelhetőség tökéletesen az egyéni igényekhez igazítható.
A technológia pedig így működik: A BILSTEIN a csillapítódugattyúban pontosan meghatározott szelepjáratokon és ellenállásokon keresztül valósítja meg a coilover felfüggesztés alapvető jellemzőit. A csillapító erőt párhuzamosan kapcsolt bypass állítja be. Ez szabályozza a további olajáramlást, ami a karakterisztikus lengéscsillapító beállítást „puhábbá” vagy „szorosabbá” teszi.
Egyedi alapbeállítás a garázsban
A garázs a beszerelés után azonnal elvégzi az alapbeállításokat a megrendelő kívánsága szerint. A sportos vezető az első és a hátsó tengely öt kattanásával érezheti magát a legkényelmesebben, míg a negyedik fokozatban érezhetően magasabb komfortfokozat érhető el. Az utolsó tesztvezetés megmutatja, hogy a beállítás megfelel-e az adott követelménynek. Még mindig nem elégedett az eredménnyel? Egyszerűen forgassa el egy kattintással előre vagy hátra, és ellenőrizze újra a kezelést. Az első és a hátsó tengely természetesen egymástól függetlenül is állítható, így a beállítás során még nagyobb mozgástér marad. Alapvetően azonban a BILSTEIN B16 és EVO T1 olyan intenzíven tesztelték a közúti teszteken, hogy minden beállítás biztonságos és könnyen vezethető, ami azt jelenti, hogy kizárólag a személyes preferenciák döntenek.
A lengéscsillapítók és rugók hangolásának alapszabályai
Elöl feszesebb lengéscsillapítók/rugók => az egyensúly inkább az alulkormányzottság irányába megy
Elöl lágyabb lengéscsillapítók/rugók => az egyensúly inkább a túlkormányzottság irányába megy
A lengéscsillapítók/rugók hátul erősebbek => az egyensúly inkább a túlkormányzottság irányába megy
A lengéscsillapítók/rugók hátul puhábbak => az egyensúly inkább az alulkormányzottság irányába megy
A lengéscsillapítók/rugók körös-körül puhábbak => jobban gurulnak (hossztengely), nagyobb tapadás
A lengéscsillapítók/rugók körös-körül szorosabbak => kevesebb gurulás (hossztengely), kisebb tapadás