A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában
+++ A tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE modellek integrálása és a helyi nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelési kapacitások kiépítése érdekében 800 millió eurós beruházás a mexikói gyártóüzembe
+++ Mintegy 1000 új munkahely a San Luis Potosí-i üzemben
+++ Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja: „Gyártási hálózatunkat szisztematikusan az elektromobilitás felé orientáljuk”
HALLGASD MEG MOST, A KIZÁRÓLAG A BEGURULVA, ILLETVE A PODCARS OLDALAKON ELÉRHETŐ EXKLUZíV BMW PODCASTJAINKAT!
(Ezúton is köszönjük az évezred PR-osának a segítséget!)
A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a következő generációs NEUE KLASSE modellek megjelenésével e törekvése még nagyobb lendületet vesz. A vállalat globális értékesítésében a tisztán elektromos járművek 50 százalékos részesedése már 2030 előtt megvalósulhat. A BMW Group a tervei szerint 2030 végére több mint 50 százalékban tisztán elektromos hajtású járműveket kíván értékesíteni, és ennek érdekében komoly befektetéseket eszközöl a nemzetközi gyártási hálózatának bővítésébe. A mexikói San Luis Potosíban működő üzem a jövőben tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE modelleket fog gyártani, és emellett saját nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelő üzeme is épül.
„A gyártási hálózatunkat szisztematikusan az elektromobilitás felé orientáljuk. Mexikóban 800 millió eurót fektetünk be az üzemünkbe, és mintegy 1000 új munkahelyet teremtünk” – magyarázta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja San Luis Potosíban egy rendezvényen, amelyen részt vett Andrés Manuel López Obrador mexikói elnök és Ricardo Gallardo Cardona, San Luis Potosí kormányzója is.
Nedeljković így folytatta: „Az első NEUE KLASSE modellek 2025-ben a debreceni üzemben futnak majd le a gyártósorról, amelyek gyártásába később a müncheni főüzem is becsatlakozik. A NEUE KLASSE San Luis Potosí üzembe történő integrálásával 2027-től további volumennövekedés várható.”
A vállalatcsoport a közelmúltban jelentette be, hogy 1,7 milliárd dolláros beruházást hajt végre az egyesült államokbeli Spartanburg városában található gyártóüzemének bővítésére. Egymilliárd dollárt szánnak az elektromos mobilitást előkészítő fejlesztéseikre a csoport amerikai üzemében, valamint 700 millió dollárt különítettek el egy új, nagyfeszültségű akkumulátorokat összeszerelő központ kiépítésére a közeli Woodruffban. A BMW Group 2030-ig legalább hat tisztán elektromos hajtású modell gyártását kívánja megvalósítani az Egyesült Államokban.
Tisztán elektromos modellekkel egészül ki a mexikói gyártási program
A cégcsoport további 800 millió eurót fektet be Mexikóban. Ebből az összegből 500 millió euróval támogatják a San Luis Potosíban található üzem területén kialakítandó új nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelő létesítmény felállítását. Az új összeszerelő-központ teljes területe 85 000 m2. A létesítményben további több mint 500 munkavállalót alkalmaznak, akik tisztán elektromos járművekbe szánt következő generációs akkumulátorokat gyártanak majd.
„Az új beruházással a San Luis Potosíban működő üzem központi szerepet fog betölteni a BMW Group elektromobilitásra való átállásában. Az, hogy a vállalatcsoport növeli az elkötelezettségét Mexikó és az üzemünk irányában, nem csupán a stratégiai szempontból fontos elhelyezkedésnek köszönhető, hanem a remek teljesítményt nyújtó csapatunknak is. Az üzem megnyitása óta eltelt nem egész négy évben már három modellt is előállítunk és 74 piacot látunk el világszerte, kiemelkedő minőségben” – fogalmazott Harald Gottsche, a BMW Group mexikói gyárának elnök-vezérigazgatója.
A működését 2019-ben megkezdő üzemben már most is mintegy 3000 alkalmazott dolgozik a BMW 3-as sorozat, a BMW 2-es Coupé és az új BMW M2 modellek előállításán – egyes esetekben kizárólagossággal a globális piac felé. Mivel a gyárat nagyfokú rugalmasságra tervezték, a karosszériaüzemben és az összeszerelési műveletek során csupán kisebb módosításokra van szükség egy-egy új járműarchitektúra bevezetéséhez. A NEUE KLASSE modellek különlegessége, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor közvetlenül a járműszerkezetbe integrálva kap helyet. A San Luis Potosíban működő összeszerelő üzemet éppen ezért úgy bővítik, hogy képes legyen ellátni az integrációs feladatokat. A gyár már megkezdte az építkezést és az új alkalmazottak képzését, miközben megnövelte az oktatási szerződéssel fenntartott gyakorlati helyek számát is az idei évre nézve. Áprilisban indul a második műszak az üzemben, ami további 500 új munkahelyet jelent, vagyis összesen mintegy 1000 további alkalmazott fog dolgozni San Luis Potosíban.
A BMW iFACTORY gyártási rendszer iskolapéldája
A BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős vezetője, Milan Nedeljković elmondta: „A rugalmasság és a hatékony folyamatok rendkívül fontos elemek a BMW iFACTORY gyártási rendszerünkben, amely a gyártási stratégiánk alappillérének számít.”
A San Luis Potosí-i üzem felelős erőforrás-gazdálkodást folytat, és komoly lépéseket tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Egy ilyen száraz régióban különösen fontos a vízzel való takarékosság. A gyár karosszériafényező üzeme is vízveszteség nélkül működik: a fényezéshez szükséges vízmennyiséget a létesítmény folyamatosan újratermelt és újra felhasznált vízből nyeri ki. Az üzem kizárólag megújuló erőforrásokat használ és a mintegy 70 000 négyzetméternyi, üzemen kívüli területen felállított napelemrendszerből nyeri ki a működéséhez szükséges energia nagy részét.
Új fejlesztésű hengeres akkumulátorcellák a NEUE KLASSE modellekhez
A NEUE KLASSE modellek új, lítium-ion hengeres akkumulátorcellákkal működnek majd, amelyeket kifejezetten a BMW eDrive technológia hatodik generációjához fejlesztettek. Az új formátumnak köszönhetően több mint 20 százalékkal nő az energiasűrűség, akár 30 százalékkal gyorsabbá válik a töltési sebesség, valamint 30%-kal nő a járművek hatótávolsága. Ezzel egyidejűleg a cellagyártásból származó szén-dioxid-kibocsátás akár 60 százalékkal is csökkenhet, mivel a beszállítók megújuló erőforrásokból származó energiára támaszkodnak, a lítium, a kobalt és a nikkel nyersanyagok esetében pedig bizonyos százalékban másodlagos, azaz már a körforgásban lévő anyagokat használnak fel.