Az új eSprinter (2.0)
Mint arról korábban már – részben – beszámoltunk, az új eSprinter legnagyobb választékú kisteherautó-változata 2023 második felében kerül piacra.
Nagyfeszültségű akkumulátor és töltés
A vásárlók az új Mercedes-Benz eSprinterhez három különböző akkumulátor közül választhatnak, egyéni hatótávolságuktól és hasznos teherigényüktől függően: egy 56, 81 vagy 113 kilowattóra hasznos kapacitású akkumulátor. A lítium/vas-foszfát (LFP) cellák kémiája lehetővé teszi az akkumulátorváltozatok kobalt- és nikkelmentességét, míg az aktív hőkezelés biztosítja a maximális hatékonyságot.
Mint minden Mercedes-Benz eVan, az új eSprinter is képes váltakozó árammal (AC) és egyenárammal (DC) is tölteni. A fedélzeti töltő, amely váltóáramú töltéskor átalakítja a járműben lévő áramot, például egy Wallboxnál, maximális teljesítménye 11 kilowatt. Az új eSprinter akár 115[5] kilowatttal is feltölthető a gyorstöltő állomásokon.
Az ügyfelek számára a gyorstöltés azt jelenti, hogy a teljes kapacitás 10–80 százalékára[6] történő töltés körülbelül 28 percet vesz igénybe az 56 kWh-s akkumulátornál, és körülbelül 42 percet a 113 kWh-s akkumulátornál.
Digitalizálás és infotainment MBUX és Mercedes me segítségével
Az új eSprinter a digitalizálás és az infotainment terén is lenyűgöz: az innovatív Mercedes-Benz User Experience (MBUX) funkcióval érkezik a legújabb szoftvergenerációval, amelyet korábban csak a Mercedes-Benz személygépkocsikból ismertek a vásárlók. Számos funkció és szolgáltatás megkönnyíti az ügyfelek mindennapjait az elektromos járművekkel.
Az „Elektromos intelligenciával” történő navigáció a lehető legnagyobb tervezési biztonságot biztosítja: például valós időben mutatja az aktuális hatótávolságot az aktuális forgalmi helyzettől és az útvonal domborzatától függően. Kiszámolja a lehető legjobb töltési stratégiát is, hogy a lehető leggyorsabban elérje a célállomást, vagy hogy a kívánt töltöttségi állapot (SoC) legyen a célállomáson. A töltőállomáson történő hitelesítés egyszerű MBUX-on keresztül, fizetés Mercedes me-en keresztül történik. A további kiemelések közé tartozik a megnövelt teljesítmény, a széles körű személyre szabási lehetőségek és a „Hey Mercedes” hangvezérlési asszisztens optimalizálása.
A Mercedes-Benz Vans villamosítási stratégiája
A Mercedes-Benz Vans stratégiájában határozottan rögzíti az elektromos mobilitásra irányuló vezetői törekvését. A Vito E-CELL-lel a Mercedes-Benz Vans már 2010-ben úttörő volt a helyi károsanyag-kibocsátásmentes furgonok piacán.
A Mercedes-Benz mára a kisteherautóktól a közepes méretű furgonokig és a nagyteherautókig minden szegmenst felvillanyozott.
Az évtized közepétől a Mercedes-Benz Vans a VAN.EA-val (MB Vans Electric Architecture) hajtja végre villamosítási stratégiájának következő szakaszát: 2025-től minden új modell teljesen elektromos lesz.
Fenntarthatóság a Mercedes-Benznél
A mobilitás teljesen elektromos jövője felé vezető úton a Mercedes-Benz holisztikus megközelítést alkalmaz az Ambition 2039-ben. Az egyik legfontosabb átalakítási cél az új autóflotta CO2-semlegessége, amely szilárdan rögzül a fenntartható üzleti stratégiában. részben az ellentételezéseket is beleértve. A Mercedes-Benz AG-nál ez a cél tükröződik az Ambition 2039-ben és a „csak elektromosan” megközelítésben. Konkrétan ez az ambíció azt jelenti, hogy 2039-re – tizenegy évvel korábban, mint az uniós jogszabályok előírják – az új személygépkocsik és kisteherautók teljes flottájának az értéklánc minden szakaszában CO2-semlegessé kell válnia, részben az ellentételezéseket is beleértve.
Az Ambition 2039-ről és a fenntarthatósági tevékenységeinkről további információkért tekintse meg Fenntarthatósági Jelentésünket: Mercedes-Benz Csoport > Fenntarthatóság
[1]A tartományra vonatkozó adatok ideiglenesek, és belsőleg, a „WLTP-vizsgálati eljárás” tanúsítási módszerével összhangban határozták meg. Egyelőre nincs sem hivatalosan elismert vizsgáló szervezettől származó megerősített érték, sem EK-típusjóváhagyás, sem a hivatalos értékeknek való megfelelőségi tanúsítvány. Az adatok és a hivatalos értékek között eltérések lehetségesek.
[2]Referenciamodell: furgon, „hosszú” (A3), magas tető, 4,25 tonna össztömeg, 90 km/h sebességkorlátozó, 113 kWh akkumulátor. A hatótávolság az adott járműkonfigurációtól függően változhat (sebességhatároló, karosszériatípus, akkumulátorméret, felszereltségi szint, gumiabroncsok stb.).
[3]A tényleges hatótáv az egyéni vezetési stílustól, az út- és forgalmi viszonyoktól, a külső hőmérséklettől, a klímaszabályozás/fűtőrendszer használatától stb. is függ, és ettől eltérő lehet.
[4]A Mercedes me connect szolgáltatások használatához a felhasználóknak regisztrálniuk kell egy Mercedes me azonosítót, és el kell fogadniuk a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeit. A leírt szolgáltatások, valamint elérhetőségük és funkcionalitásuk különösen a járműmodelltől, a modellévtől, a kiválasztott opcióktól és az országtól függően változhat.
[5]Maximális töltési csúcskapacitás az egyenáramú töltőállomáson 400 V, 300 A tápfeszültség mellett; a maximális töltési kapacitás különböző tényezőktől függ, mint pl. a környezeti és az akkumulátor hőmérsékletét, valamint az akkumulátor töltöttségi állapotát a töltés megkezdésekor.
[6]Minimális töltési idő 10–80% optimális körülmények között egyenáramú töltőállomáson, 400 voltos, 300 A tápfeszültséggel; a töltési idő különböző tényezőktől függően változhat, mint pl. környezeti és akkumulátor-hőmérséklet, valamint további segédfogyasztók alkalmazása miatt, mint pl. fűtés.