Aratott a brit Év Autója szavazáson a Lexus
A brit What Car? magazin a 2023-as modellévre is kiadta a legkiválóbb autókat tartalmazó listáját. A hálózatról tölthető hibrid járművek között magasan a Lexus NX nyert, ám a japán prémiummárka két további kategóriában is diadalmaskodott.
A Lexus gyártja a jelenleg kapható legjobb plug-in hibrid járművet: erre a következtetésre jutottak a nagy-britanniai What Car? autós szakfolyóirat szerkesztői, amikor kihirdették a magazin szokásos Év Autója díjait.
A japán prémium autógyártó első hálózatról tölthető típusa, az Lexus NX 450h+ már tavaly is a mezőny élén végzett a kiadvány toplistáján, idén pedig megvédte elsőségét – nem kis fegyvertény egy olyan piacon, ahol évről évre nő a kihívók száma. A Lexus azonban, ahogy a vezető brit szaklap szerkesztői elemzésükben rávilágítottak, pótolhatatlan tapasztalattal bír a hibridek terén, és ezt a tudását sikerrel kamatoztatta első plug-in hibrid modelljének megépítésekor.
Az NX győzelmének a titka, hogy minden területen kiegyensúlyozott teljesítményt mutat. Míg egyes versenytársak kifejezetten a kényelmes rugózásra vagy a dinamikus vezethetőségre hegyezték ki a futóművet, a Lexus az arany középutat képviseli a kettő között. Hasonlóképpen optimális egyensúlyt kapunk az utazókörnyezet minősége, a vételár és a tisztán elektromos hatótávolság dimenziói mentén. A minőség és a megbízhatóság terén viszont szó sincs viszonylagosságról, itt arat a Lexus, amely olyan rangos ellenfeleket szorított le a dobogó legfelső fokáról, mint a Range Rover Sport P440e, az Audi A3 40 TFSIe vagy a Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi.
Apropó, megbízhatóság: a What Car? magazin szerkesztői ezen a téren olvasóik tapasztalataira hagyatkozva rangsorolták az autógyártókat. Több mint 25 ezer véleményt összegezve állapították meg a három legmegbízhatóbb márka személyét. Aligha meglepetés, hogy az összes dobogós japán, az élen a Lexusszal, amely 98,4 százalékos megbízhatósági rátájával sorban hatodik éve vezeti a magazin olvasói felmérését. Zéró meghibásodást mutattak a hibrid hajtáslánckomponensek, a nagyfeszültségű akkumulátortól az erőforrásokon át a kísérő elektromos rendszerekig. A Lexus után szorosan a Toyota következett, élén a RAV4-essel, amely csaknem tökéletes, 99,8%-os minősítést szerzett, majd harmadik helyen a Mitsubishi, ami még szomorúbbá teszi a márka európai jelenlétének átlényegülését.
Az átlagos autóvásárló számára kevésbé sorsfordító információ a Lexus harmadik aranyérme a What Car? 2023-as Év Autója eredményhirdetésén: az LC 500 Convertible nyerte el ugyanis a legkiválóbb prémium kabrió címet. A szerkesztőknél a beszámolók szerint hasonló súllyal nyomott a latban a modell szó szerint hiánytalan alapfelszereltsége; az utastéri szerelvények és burkolatok minősége, amivel még az ikonikus Aston Martin DB11 Volantét is megszégyeníti a japán gran turismo; valamint az 5,0 literes, V8-as 2UR-GSE szívómotor. Ez utóbbi eredetileg kompromisszumot nem ismerő sportmotorként látta meg a napvilágot az IS F orrában, és úgy is él tovább a kortárs RC F sportkupéban, az LC 500 fedélzetén azonban maximálisan kifinomult, ugyanakkor ellenállhatatlan erőtartalékokkal bíró túramotorként szerez magának híveket.
Fotók: Lexus UK, Whatcarawards.com