A Designworks új stúdiót nyit Santa Monicában
+++ A BMW Group leányvállalata iparágakon átívelő lendületet ad az innovációnak, a formatervezésnek és a fenntarthatóságnak
+++ Kreatív környezet inspirálja a mobilitás jövőjét
+++ A digitális folyamatok új lehetőségeket nyitnak a kreativitás és a kommunikáció előtt a formatervezés területén
A Designworks új stúdiót nyit a kaliforniai Santa Monicában, a világ egyik legfontosabb és legkomplexebb mobilitási központjának közelében, a „Silicon Beach” szívében, ami Dél-Kalifornia trendteremtő design-, média- és technológiai fókuszpontja. A Designworks új stúdiójának küldetése a mobilitás jövőjének alakítása, ezért a BMW Group megbízásából, valamint számos más iparágban – a mobilitástól és a közlekedéstől kezdve a fogyasztói elektronikán és a töltő infrastruktúrán át a belső terek kialakításáig – tevékenykedő ügyféllel végzett munkája során ebből a környezetből merít majd inspirációt. Designstúdióként és kreatív „agytrösztként” a Designworks globális trendeket azonosít, és ihletet nyújt az innováció, a formatervezés és a fenntarthatóság területein.
Az új helyszín felkészíti a Designworks LA-t a jövőre
Az elmúlt 50 év során kibővültek a Designworks képességei és az üzleti tevékenysége: a járműtervezéshez használt klasszikus agyagmodellek készítésétől eljutott a városi terek teljes ökoszisztémáját kiszolgáló holisztikus mobilitási megoldások kidolgozásáig.
„Santa Monica a jövő innovatív és fenntartható mobilitási megoldásainak tesztpályája” – mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group formatervezésért felelős alelnöke, a Designworks korábbi vezetője. „A Designworks értékes lendületet, inspirációt és új ötleteket generál majd itt a BMW Group márkáinak formatervezéséhez.”
A több mint 1500 négyzetméter alapterületű új stúdió a legnagyobb a három globális Designworks stúdió közül, beleértve a müncheni és sanghaji helyszíneket is. Mindegyik létesítmény felépítése és felszereltsége támogatja a fizikai tervezésről a digitális tervezésre és fejlesztésre való áttérést.
„Új stúdiónk lehetővé teszi számunkra, hogy teljes mértékben kihasználjuk a digitalizáció adta szabadságot” – mondta Holger Hampf, a Designworks vezetője. „A személyes interakció továbbra is a középpontban marad, de Santa Monicában másképp dolgozunk: folyamataink a virtuális kommunikációra irányulnak, és teljesen új módon tudjuk életre kelteni munkánk eredményeit az ügyfelek számára.”
A művészet és a formatervezés integrálása a jövő alakítása érdekében
Az új Designworks stúdió hivatalos megnyitója egybeesik a „Frieze Los Angeles” művészeti kiállítással, amelyet a BMW Group évek óta partnerként támogat. Február 16-tól 19-ig a világ minden tájáról érkező kreatívok és művészetkedvelők találkoznak a Santa Monica-i repülőtéren létrehozott kiállítótérben. A BMW Group Design kreatív munkájában hagyományosan nagy szerepet játszik a művészet és a formatervezés összekapcsolása. „A művészek és a formatervezők egyaránt előremutató gondolkodók, akik megkérdőjelezik a fennálló helyzetet, felgyorsítják az átalakulást és formálják a jövőt” – mondta van Hooydonk, majd így folytatta: „Közéjük tartozik például Thomas Demand, szobrász- és fotóművész: mindkettőnket intenzíven érdekelnek azok a társadalmi és kulturális fejlemények, amelyek segítenek felmérni, hogy munkánk mennyire releváns a jövő szempontjából.”
Hogy a művészet és a formatervezés milyen mértékben inspirálhatja egymást, arra jó példa a BMW Vision M NEXT 2019-es bemutatójára való felkészülés. Adrian van Hooydonk jóval a hivatalos leleplezés előtt felkérte a német művészt és egyetemi tanárt, Prof. Thomas Demandot, hogy fotózza le a Vision Vehicle kódnevű tanulmányautót. Demand az autó részeit papírból építette meg, ami művészi módon adta vissza a jármű központi gondolatait. Ezeket anélkül fotózta le, hogy a teljes formatervet felfedte volna, és ezek voltak aztán az első képek az autóról, amelyeket a BMW nyilvánosságra hozott.
A Designworks mint a BMW Group kreatív agytrösztje
A BMW Group leányvállalataként a Designworks a vállalaton belül számos belső formatervezési projektben vesz részt. Továbbá a stúdió más ágazatok külső ügyfeleivel folytatott munkája során felmerült ötletek és szakértelem megosztása olyan „kívülről jövő” perspektívát biztosít, amely segít a vállalat felhasználóközpontú megközelítésének kialakításában és gazdagításában. Így a Designworks két innovatív koncepciót dolgozott ki autóülésekre a BMW márka számára, amelyek a fenntarthatóságot és a vizionárius formatervezést ötvözik. Start-up cégekkel együttműködve teljesen új gyártási módszerekkel, illetve környezetbarát, újrahasznosítható anyagokkal, például baktériumalapú, műanyagmentes és nem állati eredetű textíliákkal is kísérletezik, amelyek a felületeknek kiváló minőségű megjelenést és tapintást kölcsönöznek, valamint nagy tartósságot biztosítanak.
Szintén a Designworks rajzasztalán született meg a 24 órás daytonai versenyen nemrégiben debütált BMW M Hybrid V8 versenyautó terve, ami ötvözi a hagyományos részleteket a versenypályán való hatékony teljesítményhez szükséges technológiával. A fényezés a klasszikus versenyautók színeit idézi, és öt évtized motorsport-történelmének elemeit hozza be a jelenbe.
A legutóbbi Las Vegas-i CES alkalmából a Designworks egy különleges alkalmazást készített a BMW i Vision Dee, a jövőbe mutató, színváltós „E Ink” technológiát használó tanulmányautó bemutatójához. Az alkalmazás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy okostelefonjukkal bármilyen színben vagy mintázatban létrehozzák a jármű „digitális ikertestvérét”, majd azt virtuálisan bármilyen háttérre rávetítsék, bemutatva ezzel, hogy a koncepció miként jelenhet meg a valós és a virtuális világban.