Alapos átalakulás után érkezik a piacra az ID.3
Az ID. család első tagja, a tisztán elektromos hajtású Hármas, az első generáció piaci bevezetése után két és fél évvel, alapos frissítést követően érkezik a piacra.
A legújabb szoftverek mellett még karakteresebb külső és kifinomultabb belső kialakítás jellemzi e kompakt elektromos modellt. Az eleje az átdolgozott hűtőlevegő-nyílásokkal és a nagyméretű, fényezett felületekkel magabiztos benyomást kelt, aminek egyik alapjául az új lökhárító szolgál. Mivel eltűnt a szélvédő előtti fekete sáv, a motortérfedél hosszabbnak tűnik.
A Volkswagen tervezői az első kerekek körüli kedvezőbb légáramlással (Air Curtain) optimalizálták az aerodinamikai tulajdonságokat, ami fogyasztáscsökkenést eredményez.
Az új ID.3 már a legújabb szoftvergenerációt tartalmazza, amely egyfelől javítja a rendszer teljesítményét, másfelől távoli, vezeték nélküli (Over-the-Air) frissítéseket is fogadhat. A 13,4 centiméter átlójú kompakt műszeregység a multifunkciós kormánykerékről vezérelhető, míg a felső konzol közepén a már az alapfelszereltséghez tartozó, 30,5 centiméter képátlójú érintőképernyőn kezelhetők a navigáció, a telefon, a média, a vezetéstámogató rendszerek és a járműbeállítások.
Extrafelszerelésként már az ID.3 számára is rendelhető a Kollektív adatokkal kiegészített Menetasszisztens (Travel Assist). E technika a sebesség és a követési távolság – indulástól egészen a maximális sebességig igénybe vehető – hosszirányú szabályzása (ACC), valamint az oldalirányú támogatást nyújtó Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) formájában két jól bevált rendszerre is támaszkodhat, amelyek az új ID.3 modellekben egymással teljes mértékben hálózatba kapcsolva működnek. Amennyiben kollektív adatok is rendelkezésre állnak, országúton akár csupán egy sávhatároló útburkolati jel felismerése is elegendő lehet a Menetasszisztens számára az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásához.
Ugyancsak extraként rendelhető a kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display) többek között a sebességet és a dinamikus navigációs útmutatásokat vetíti a szélvédőre, mégpedig a vezető számára – perspektivikusan helyesen és jól felismerhetően – mintegy tíz méterrel a jármű előtt megjelenő hatást keltve.
Az új ID.3 még egyszerűbb és kényelmesebb töltésről gondoskodik az alapfelszereltségét bővítő olyan megoldásokkal, mint a Plug & Charge funkció – amellyel az autó a töltőkábelt a töltőállomásba csatlakoztatva azonosítja magát, illetve indítja el a töltési folyamatot.