Június elején mutatkozik be a vadonatúj Mitsubishi Colt
• A Mitsubishi Motors a vadonatúj COLT modellel tér vissza az európai B-szegmensbe.
• Az ASX márciusi bevezetését követően a COLT is színre lép az európai B-szegmensben, ahol előddei hosszú sikertörténetet írtak.
• Az Európában kifejlesztett autóban a legújabb technológiák és hajtásláncok működnek, köztük a hibrid (HEV) hajtásmód.
A Mitsubishi Motors Europe ma megerősítette, hogy a vadonatúj COLT júniusban mutatkozik be, és az autó forgalmazása ősszel kezdődik a kontinensen. Az európai vásárlók számára fejlesztett, és fejlett technológiákkal felszerelt COLT teljessé teszi a márka ajánlatát a B-szegmensben, ahol a Mitsubishi március óta az új ASX B-SUV modellel képviselteti magát.
Az először a ’60-as években bemutatkozó, és azóta a világon mindenütt forgalmazott COLT a Mitsubishi Motors egyik legismertebb, Európában különösen népszerű modellje, amelynek legutolsó generációjából több mint 400.000 darab* kelt el a régióban 2004 és 2014 között.
“Az új COLT a Mitsubishi Motors második, idén bemutatott vadonatúj modellje az ASX után, és ez a termékoffenzíva jövőre is folytatódik majd az új Outlander PHEV érkezésével,” mondta el Frank Krol, a Mitsubishi Motors Europe elnök-vezérigazgatója. “Örülünk, hogy a Mitsubishi Motors visszatér az európai B-szegmensbe, és hogy a COLT nevével újra egy rendkívül versenyképes modellt kínálhatunk vásárlóinknak.”
A vadonatúj Mitsubishi COLT többféle fejlett hajtásmóddal is kapható lesz, illeszkedve ahhoz a piaci trendhez, hogy a szegmens autóinak mintegy 80 százalékát benzinmotorral vagy hibrid (HEV) hajtással rendelik meg a vásárlók.**
A belépő szintű erőforrás egy innovatív, háromhengeres, 1,0 literes benzinmotor lesz 49 kW*** teljesítménnyel, ami ötfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A nagyobb teljesítményre vágyó vevők egy háromhengeres, 1,0 literes, 67 kW-os*** benzines turbómotort is választhatnak hatfokozatú manuális sebességváltóval. A kínálat csúcsán a takarékos, mégis 105 kW teljesítményű*** hibrid (HEV) hajtás áll, amelyben az 1,6 literes benzinmotorhoz két elektromotor és egy több üzemmódú automata sebességváltó kapcsolódik.
Az autó 2023 őszi piacra lépése idején már mindegyik hajtáslánc kapható lesz.
• 1.0L MPI***: háromhengeres, többpontos befecskendezéses benzinmotor, ötfokozatú manuális sebességváltóval. Teljesítmény: 49 kW. CO2: 119-122 g/km.
• 1.0L MPI-T***: háromhengeres, turbótöltésű, többpontos befecskendezéses benzinmotor, hatfokozatú manuális sebességváltóval. Teljesítmény: 67 kW. CO2: 118-121 g/km.
• 1.6L Hybrid (HEV)***: 1,6 literes benzinmotor, két elektromotor és egy 1,2 kWh teljesítményű akkumulátor, több üzemmódú automata sebességváltóval. Teljesítmény (kombinált): 105 kW. CO2: 95-101 g/km.
A vadonatúj Mitsubishi COLT a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B padlólemezére épül, és az autó a legújabb passzív és aktív biztonsági megoldásokkal óvja utasait.
A COLT modern utastere a technológiák valóságos tárháza, amelyben a vezető a saját ízléséhez igazíthatja a vezetés élményét, miközben a fejlett infotainment rendszeren keresztül mindvégig kapcsolatban maradhat a külvilággal.
A vadonatúj COLT a Renault törökországi Bursa üzemében készül majd, és az autó 2023 őszétől lesz kapható.
* COLT kiskereskedelmi értékesítés Európában 2004-2014: 403 957 darab.
** Kiskereskedelmi értékesítés EU18/CY2022
*** A kínálat piaconként eltérő lehet; az előzetes teljesítményadatok még homologizációra várnak.