A Mercedes-Benz GLS és a Mercedes-Maybach GLS további újdonságai:
- Új lakkozási felületek szodalit kék metál és MANUFAKTUR alpesi szürke nem fémes
- A legújabb generációs kormánykerék érintésvezérléssel a küllőkön
- A hangasszisztens a „Hey Mercedes” kulcsszó nélkül is aktiválható
- Az opcionális MBUX Multi-Seat Entertainment rendszerrel a hátsó ülésen ülők ugyanazt az információs és szórakoztató szolgáltatási és kényelmi funkciók széles skáláját élvezhetik, mint az elöl ülők. Legfeljebb három érintőképernyővel és számos intuitív vezérlési lehetőséggel rendelkeznek, mint például a „Hey Mercedes” hangsegéd.
- Két USB port (opcionális) 100 W kimenettel a középkonzol hátulján
- ENERGIZÁLÓ LEVEGŐSZABÁLYOZÁS (Nyugat-Európában opcionális) kétfokozatú szűrőkoncepcióval finom por és egyéb szennyező anyagok ellen
Mercedes-AMG GLS: felfrissített tervezési jellemzők és szoftverfrissítések
A Mercedes-AMG frissíti a GLS 63 4MATIC+-t, és kiegészíti az alapfelszereltséget. Az exkluzív felszereltség és a továbbfejlesztett közúti vezetési dinamika a GLS 63-at az AMG SUV-család fejévé teszi.
Az új modell vizuálisan megkülönböztethető az új tervezésű LED-es hátsó lámpákról. Két új színnel bővült a fényezések kínálata: a MANUFAKTUR alpesi szürke nemfémes és a szodalitkék metál színnel. Emellett az első rész immár a Mercedes csillaga helyett az AMG emblémát is viseli – jelezve a szoros márkaaffinitást. Ehhez jönnek még a piros féknyergek, amelyek a sportosságot hangsúlyozzák. Az első ajtók kinyitásakor a jármű AMG-specifikus fényanimációt játszik le egy új logóprojektor segítségével. A keréktárcsák a szabványos 21 hüvelykes, tízküllős könnyűfém keréktárcsáktól a 22 és 23 hüvelykes átmérőjű opciókig terjednek, beleértve a kovácsolt kerekeket is.
Új fénypontok a belső térben
A belső térben az AMG ülések és az olyan funkciók, mint a műszerfal, exkluzív nappa bőrrel vannak kárpitozva. Új színséma is van Bahia barna/fekete vagy macchiato bézs/fekete színekben. A belső kárpitozáshoz immár opcionálisan elérhető a fényes barna hársfa is. Ezen kívül kérésre új MANUFAKTUR fényes fekete zongoralakk is elérhető lefolyó dekoratív vonalakkal. Az új Mercedes-AMG GLS az MBUX legújabb generációjának előnyeit is kihasználja: az AMG-specifikus képernyőkialakítás és funkciók még kézzelfoghatóbbá teszik a márkaélményt.
Lényegesen kiterjedtebb alapfelszereltség
Az alapfelszereltség még szélesebb, mint a már pazar felszereltségű elődben. Tartalmazza többek között az elektromos panorámás tolótetőt, a fűthető és klimatizált első üléseket, az adaptív távolsági fényszóró asszisztenst és az okostelefon-integrációt. Tartalmazza továbbá a bekapcsolható AMG Performance kipufogórendszert, a Burmester® hangrendszert, a Memory csomagot, a 360 fokos parkolópilótát, a KEYLESS-GO csomagot és a Blind Spot Assist rendszert.
Az AMG Performance kormánykerék legújabb generációja is mindig a fedélzeten van. A kerek AMG kormánygombok ragyogó kijelzőikkel és intuitív kezelési logikájukkal nyűgöznek le. Lehetővé teszik a fontos vezetési funkciók és az összes vezetési program vezérlését anélkül, hogy a vezető keze elhagyná a kormányt. Opcionálisan fűthető a kormány perem, és karbonszálas megjelenésben is kapható.
Az ügyfelek különleges felszerelési funkciókra is számíthatnak, mint például az MBUX kiterjesztett valóság funkciója, a MULTIBEAM LED-es fényszórók és az AMG Driver csomagja. A lista az AIR BALANCE csomaggal, a többkontúrú első ülésekkel és a head-up kijelzővel folytatódik. Az MBUX Interior Assistant és a hőmérséklet-szabályozott pohártartók is alapfelszereltséghez tartoznak.
A GLS 63-ban a bevált AMG 4,0 literes V8-as biturbó motor 450 kW (612 LE) teljesítménnyel gondoskodik az erőteljes meghajtásról. A Mercedes-AMG 4,0 literes V8-as motorját rendszeresen villamosították egy 48 voltos kiegészítő fedélzeti elektromos rendszerrel és a Boost funkciót is magában foglaló integrált indítógenerátorral (ISG). A robbanásszerű teljesítmény-leadás a finoman szabályozott teljesítmény-kimenettel valóban megkülönbözteti. Ebből a célból a jobb reakció érdekében a dupla görgős turbófeltöltőket a hengerfejek között helyezték el. Másrészt a hengerelzáró rendszer észrevehetően csökkenti a fogyasztást, ha kevesebb teljesítményre van szükség.
A V8-as motort integrált indító generátor (ISG) és egy 48 voltos fedélzeti elektromos rendszer villamosítja. Az ISG önindítót és generátort egyesít egyetlen erőteljes villanymotorban. A motor és a sebességváltó közé van felszerelve. Az ISG hibrid funkciókat is ellát. Ide tartozik a lendítés, a regeneráció, a terhelési pont eltolása, a siklás és a motor szinte észrevehetetlen újraindítása a start/stop funkcióval.
Aktív tekercsstabilizálás új konfigurációval
Az adaptív állítható lengéscsillapítású AMG RIDE CONTROL+ felfüggesztés szintén alapfelszereltség. Az AMG ACTIVE RIDE CONTROL aktív gördülésstabilizáló rendszer két elektromechanikus működtetővel működik az első és a hátsó tengelyen. A rendszer csökkenti a karosszéria dőlését kanyarodáskor, és lehetővé teszi a terhelésváltozás viselkedésének pontosabb beállítását és pontosabb kanyarokban történő belépéskor. Egyenesen haladva is növeli a vezetési kényelmet, mivel kompenzálja az útfelület egyoldalú egyenetlenségeit.
Az arculatváltás részeként a gördülésstabilizátor és a légrugózás is részesül szoftverfrissítésben és új beállításban. Ezek az intézkedések növelik a dinamikus kezelhetőség és a kényelem közötti különbséget. Az ESP® konfigurációjához szükséges szoftver finomhangolása, az elektronikusan vezérelt hátsó tengely-záró differenciálmű, a teljesen változó AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás és a felfüggesztésvezérlő rendszer dinamikus és kiváló vezetési élményt nyújt.
Sikertörténet: a Tuscaloosa növény
Amikor 1995-ben megalapították a tuscaloosai Mercedes-Benz gyárat, ez volt az első nagy Mercedes-Benz gyár Németországon kívül. Az éves termelés körülbelül kétharmadát exportálják, így a Mercedes-Benz U.S International (MBUSI) az Egyesült Államok egyik legnagyobb autóexportőrévé válik, ottani bázisáról. 1997 óta körülbelül négymillió jármű gördült le a tuscaloosai gyár összeszerelősoráról. Csak 2021-ben mintegy 260 000 SUV-t gyártottak ott.
A Tuscaloosa üzem a legmodernebb digitális, fenntartható, hatékony és rugalmas termelési módszereket alkalmaz. A helyszín tehát a Sindelfingenben található „Factory 56” tervét követi, amely a Mercedes-Benz autógyártásának jövőjét képviseli. A Mercedes-Benz már korai szakaszában befektetett a rugalmas gyártásba, a legmodernebb MO360 digitális termelési ökoszisztéma segítségével. Ez lehetővé teszi a Mercedes‑Benz számára Tuscaloosában, hogy nagy mennyiségben, párhuzamosan gyártson belső égésű motorral felszerelt modelleket, plug-in hibrideket és teljesen elektromos járműveket.