A 360°-os környezetvédelmi ellenőrzés sikeresen befejeződött a C 300 e plug-in hibrid esetében
- A Mercedes az ISO 14021 szabvány szerint 2005 óta tesz közzé a termékekkel kapcsolatos környezetvédelmi információkat
- Külső szakértők ellenőrzik a járművek részletes „360°-os környezetvédelmi ellenőrzését”.
- A 360°-os környezetvédelmi ellenőrzési brosúra dokumentálja a Mercedes-Benz C 300 e környezetvédelmi teljesítményét
A konnektorról tölthető hibrid járművek életciklus-értékelésének fontos tényezői a gyártás során felhasznált erőforrások és a nagyfeszültségű akkumulátor töltési folyamatai a jármű működése során. Gyártásban az új Mercedes-Benz C-osztályú C 300 e plug-in hibrid szedán további hajtáslánc-alkatrészei (WLTP: kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozás: 0,7-0,5 l/100 km, kombinált CO₂-kibocsátás, súlyozás: 16-2 g/km, kombinált villamosenergia-fogyasztás, súlyozott: 19,8–17,8 kWh/100 km)[1] nagyobb anyag- és energiaforrás felhasználást igényel. Átfogó kép azonban csak akkor rajzolódik ki, ha a teljes életciklust figyelembe vesszük: Ennek az az oka, hogy a C 300 e működési szakaszában az elektromos hajtáslánc magas hatásfokát élvezi.
Adatok, tények és számok: A C 300e plug-in hibrid életciklus-teljesítménye egy pillantással
A Mercedes-Benz két különböző energiaforrásra alapozta a nagyfeszültségű akkumulátor töltésének elemzését: az egyik forgatókönyv a megújuló forrásokból származó energián (vízenergiából származó villamos energia)[2], a másik pedig az európai energiamixen2. Mindkét forgatókönyv 200 000 km-es futásteljesítményen alapul. Az eredmény: Ha megújuló energiát (vízenergiát) használnak a C 300 e töltésére, az életciklus CO2-kibocsátása csaknem felére csökkenthető.
A C 300 e akkumulátor által előidézett megnövelt elektromos hatótáv (WLTP), körülbelül 25 kWh hasznosítható energiakapacitása és 95 kW elektromos teljesítménye révén az autó akár 116 km-es távolságot is megtehet[3] teljesen elektromosan. üzemmódban a belső égésű motor használata nélkül.
210 darab 90,4 kg össztömegű alkatrész készíthető részben olyan anyagokkal, amelyek alacsonyabb erőforrás-felhasználást eredményeznek (újrahasznosított műanyagok és megújuló nyersanyagok).
A Mercedes-Benz akkumulátor-újrahasznosító üzemet épít a dél-németországi Kuppenheimben, amelynek folyamata több mint 96%-os visszanyerési arányt ér el.
Világszerte a cég tulajdonában lévő összes Mercedes-Benz személygépkocsi- és kisteherautó-gyár nettó szén-dioxid-semleges alapon működik 2022 óta.
2021 óta a Mercedes-Benz ezt követően zöld árammal kompenzálja, amikor az ügyfelek Mercedes me Charge[4] nyilvános töltőállomásokat használnak Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában. A származási bizonyítványok biztosítják, hogy a töltési folyamat után a feltöltött energiamennyiségeknek megfelelő mennyiségű zöld villamos energia kerül a hálózatba.
[1] A feltüntetett adatok az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 2. cikkének 3. pontja szerint mért WLTP CO2-adatok. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra. Az elektromos fogyasztás meghatározása a 2017/1151/EU rendelet alapján történt.
[2] Az elemzés a Sphera Solutions GmbH 2022-es GaBi szoftverét és adatbázisát (SP2022.01 verzió) használta.
[3] A feltüntetett adatok az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 2. cikkének 3. pontja szerint mért WLTP CO2-adatok. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra. Az elektromos fogyasztás [és hatótávolság] a 2017/1151/EU rendelet alapján került meghatározásra.
[4] A „Mercedes me Charge” Mercedes me connect szolgáltatás igénybevétele érdekében külön töltési szerződést kell kötni egy kiválasztott külső szolgáltatóval a terhelés fizetéséhez és számlázásához. A Mercedes me connect szolgáltatások használatához személyes Mercedes me ID és a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeinek elfogadása szükséges.