Átalakítja autóipari beszállító üzletágát a Bosch
A szoftveralapú autóipari fejlesztések trendjére reagálva átalakítja autóipari beszállítói tevékenységét az ágazat világszerte legnagyobb szereplője, a Bosch – ismertették csütörtökön Stuttgartban a német technológiai óriáscég éves üzleti jelentésének bemutatóján.
A több mint 15 ezer dolgozóval a legnagyobb magyarországi munkaadók közé tartozó vállalat tájékoztatóján elmondták, hogy a mobilitási megoldások elnevezésű terület Bosch mobilitás néven működik tovább, méghozzá önálló üzleti felelősségi körrel és vezetőséggel.
Eddig is ez volt az első számú terület a Boschnál, a 2022-es üzleti évben elért 88,2 milliárd eurós árbevételhez 52,6 milliárd euróval járultak hozzá a mobilitási megoldások. Az átszervezés fő célja, hogy az üzletág bevétele a következő időszakban évente átlagosan 6 százalékkal növekedjen, és 2029-re átlépje a 80 milliárd eurós határt.
A Bosch a mobilitás területén is „szoftvercégként tekint magára” – fogalmazott Markus Heyn, az új divízió igazgatóságának elnöke, kiemelve, hogy a jövőbeni növekedés egyik alappillére az autóipari szoftverek piaca, amely az évtized végére várhatóan háromszorosára bővül, meghaladva a 200 milliárd eurót.
Kifejtette, hogy a szoftverfejlesztés egyre hangsúlyosabb az autóiparban, és 2025-től széles körben elterjednek majd az úgynevezett szoftveralapú járművek. Ezek két komoly előnnyel bírnak. Az egyik a fejlesztés gyorsasága, hiszen az eddigi több éves átfutás helyett napok alatt be lehet vezetni új funkciókat a már meglévő rendszerekben. A másik előny a szoftver- és hardverfejlesztés szétválasztása, ami azt jelenti, hogy a szoftverfrissítések révén az autó hosszabb ideig marad újszerű állapotban .
„Mindannyian hozzászoktunk az okostelefonjaink állandó frissítéseihez és új funkcióihoz, most ugyanezt alkalmazzuk az autókra is” – emelte ki Markus Heyn a társaság közleménye szerint.
Hozzátette, hogy 2030-ra az autóipari kutatás-fejlesztési ráfordítások mintegy 30 százaléka a szoftverek fejlesztéséről szól, de a Boschnál ez az arány már most magasabb, ezt mutatja az is, hogy a mobilitás kutatás-fejlesztési területén dolgozó mintegy 85 ezer munkatárs nagyjából fele szoftvermérnök.
A Bosch a valamennyi üzletágat együttvéve elért 88,2 milliárd eurós bevétele 12 százalékos emelkedés a 2021-ben regisztrált 78,7 milliárd euróhoz képest. A cégcsoport teljes bevételének 60 százalékát kitevő 52,6 milliárd euróval az első helyen álló mobilitási megoldások üzletág után a fogyasztási cikkek üzletág következik 21,3 milliárd eurós árbevétellel, majd az épület- és energiatechnika 7 milliárd euróval, és az ipari technikai üzletág 6,9 milliárd euróval.
A világszerte mintegy 420 ezer embert – köztük 44 ezer szoftvermérnököt – foglalkoztató társaság kamatfizetés és adózás előtti eredménye 3,8 milliárd euróra emelkedett tavaly az egy évvel korábbi 3,2 milliárd euróról.