Frissítették a sikeres egyterűt, a Tourant
Az autópiacon a divat diktál, és manapság a legdivatosabbak a SUV modellek. Ám a divatáramlat ellenére a Touran sikertörténete folytatódik: a Volkswagen továbbfejlesztette a népszerű kompakt egyterűt, és technológiáját a legmodernebb szintre emelte.
A Touran idén 20 éves, de továbbra is lenyűgöző a tágas és variálható belső térnek, a hatékony motoroknak és az agilis vezethetőségnek köszönhetően.
„Több mint családi autó” – ezzel mutatkozott be a Touran 2003. március 14-én a világpiacon. A kompakt furgon egy variálható családi, szabadidős és üzleti autó, a legjobb mindenre kiterjedő tulajdonságokkal, ami mostanra több mint 2,6 millió eladott példányával a világ egyik legsikeresebb többcélú járműve (MPV).
A Touran második generációja 2015-ben jelent meg, és volt a VW első olyan furgonja, amely az MQB platformon alapult. Ez az alap tette lehetővé, hogy a Touran átfogó műszaki korszerűsítésen és modellfrissítésen menjen keresztül.
Az egyterű nagyméretű és sokoldalúan variálható belső térrel nyűgöz le – választhatóan öt-hét üléssel. A hatalmas belső szélesség különösen a családok számára vonzó, hiszen hátul három egymás melletti gyermekülésnek is elegendő a hely.
A második és a harmadik üléssor ISOFIX rögzítőgyűrűinek köszönhetően összesen akár öt gyermekülés is biztonságosan rögzíthető a Touranban. A belső tér sokoldalúan használható a fold-flat ülésrendszernek köszönhetően (sík felület a csomagtérben lehajtott ülésekkel), amely révén akár 1 980 literesre bővíthető a poggyásztér.
Kormányzását és futóművét tekintve a Touran egy Golf kezelhetőségével nyűgöz le: agilis, a kormányzás precíz, az opcionális adaptív futómű (DCC) magas szintű menetkomfortot biztosít, a fordulókör pedig mindössze 11,6 méter.
Számos vezetőtámogató rendszer a fedélzeten
Az alapfelszereltség része az aktív sebességtartó automatika (ACC) sebességkorlátozóval, az autonóm vészfékező első asszisztens, a sávtartó asszisztens sávelhagyásra figyelmeztető Lane Assist és a sávváltást segítő Side Assist. Az asszisztencia- és infotainment-rendszerek ilyen választéka általában csak a magasabb járműkategóriákban található meg – az MQB-nek köszönhetően azonban a Touranban is megtalálhatók.
Ugyancsak az alapfelszereltséghez tartozik mostantól többek között a hátsó PreCrash is. A rendszer a Side Assist sávváltást segítő rendszer szenzortechnológiáját használja. A radarérzékelők észlelik a Touran mögött haladó autók helyzetét és sebességét. Ha a PreCrash hátulról közelítő járművet észlel, és a két jármű közötti túlzott sebességkülönbség miatt fennáll a hátulról történő ütközés veszélye, a proaktív utasvédelmi rendszer aktiválódik.
A tárgyak vagy személyek minél gyorsabb felismerése érdekében mostantól minden Touran fedélzetén egy multifunkciós kamera is található. A kamera így az autó egyik legfontosabb eleme, amikor az asszisztens- és biztonsági rendszerekről van szó.
A Travel Assist rendszer pedig alkalmazkodik a vezetési stílushoz, és képes arra is, hogy a járművet a sávban balra vagy jobbra távolabb tartsa a szomszédos sávban esetleg túl közel haladó járműtől, ahelyett, hogy pontosan középen tartaná. A DSG duplakuplungos sebességváltóval kombinálva a forgalmi dugókban és a stop-and-go forgalomban is nyugodtan vezethet.
A Dynamic Light Assist távolsági fényszóró-szabályozás szintén az új asszisztenscsomag része, és jobb láthatóságot biztosít éjszaka. A rendszer képes felismerni a szemből jövő, valamint az előttünk haladó járműveket, és automatikusan elhalványítja a jármű távolsági fényének megfelelő területeit. Ha lakott területen halad, a rendszer automatikusan átvált a távolsági fényszóróról a tompított fényszóróra.
A kényelem is frissült
A Volkswagen nem csak az asszisztencia-rendszerek tekintetében frissítette a Tourant. A családi furgon a kényelem terén is frissítést kapott, egyebek között olyan opcionális funkciókkal, mint az Easy Open & Close (a csomagtérfedél lábmozdulattal történő zárása) és a Keyless Access (kulcs nélküli zár- és indítórendszer), a Touran a felhasználóbarátság tekintetében is a legkorszerűbb.
Még hatékonyabb vezetés
A bestsellerhez hatékony hajtások is elérhetők: a Volkswagen többek között továbbfejlesztette a legkelendőbb 1.5 TSI benzinmotorját, amelynek most már a Touranban is a legújabb generációját alkalmazza. Ez a TSI evo2 110 kW / 150 lóerős teljesítményével. Ez fogyasztás- és CO2-megtakarítást tesz lehetővé, és megújuló tartalmú üzemanyagokhoz is tervezték. A legújabb változat emellett rendelkezik az ACTplus aktív hengermenedzsmenttel, és a modern TSI-Evo égési eljárással.