Jön a Peugeot 2008 modellfrissítés

Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A tervezők a városi szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.

Egy népszerű modellt sok szempontból nehezebb felfrissíteni, mint egy bukdácsolót, márpedig a második generációs Peugeot 2008 igazi sikermodellnek bizonyult. 2019-es bevezetését követően stabilan őrizte dobogós helyét a városi szabadidőjárművek európai ranglistáján; 2021-ben egyenesen a legkeresettebb B-SUV volt a kontinensen.

Három és fél év alatt közel 700 ezer példányban talált gazdára, ennek több mint egy tizedét (> 75 000 db) az akkumulátoros elektromos verzió, az e-2008 tette ki. Ez utóbbi évről évre nagyobb népszerűségnek örvendett, 2022-ben már minden hatodik (17,4%) Peugeot 2008 helyi károsanyag-kibocsátástól mentes hajtáslánccal került forgalomba Európában.

Hogy ezt a lendületet fenntartsa, a modellfrissítés egyik legfontosabb újdonságaként a Peugeot vadonatúj hajtásláncot tervezett az e-2008-ashoz. A ráncfelvarrás másik két oszlopa a minden részletre kiterjedően aktualizált külső dizájn, illetve a széles körűen megerősített digitális és technológiai tartalom.

Elegánsabb, erőteljesebb külső megjelenés

Miközben a Peugeot 2008 megőrizte eredeti arányait és méreteit1, még határozottabb, még merészebb karaktert kölcsönöznek a modellnek új stiláris részletei. A legfeltűnőbb az orrkialakítás, azon belül is a fényrajzolat módosítása. Az eredetileg a lámpatestekben elhelyezett, hármas karommotívum az ugyancsak idén megújult Peugeot 508-as modellcsaládtól ellesett módon önálló életre kelt, és a lökhárító alsó sarkaiba költözött, felváltva az eddigi egyetlen, elnyújtott nappali fényt.

Az orrészt optikailag magasabbá, impozánsabbá tevő elempáros egy ugyancsak átdolgozott hűtőmaszkot fog közre. Az Active alapkiviteleken vízszintes rajzolatú maszk a gazdagabban felszerelt Allure és GT változatokon függőleges rácsozatot kap; a megoldásokhoz a Peugeot 408-asból merítettek ihletet a tervezők. A pajzs két szélén vízszintes bordázatú betétekkel kapcsolódik a fényszórókhoz; ez nem csupán egységes képet eredményez, de szélesebbnek is láttatja az autó orrát.

Miközben a lámpaház mérete nem változott, a bura mögött mostantól új LED-es fényforrásokat találunk. Ugyancsak diódák világítanak az átdolgozott kombinált hátsó lámpatestekben; itt a LED-szegmensek számát megduplázták, azokat vízszintesbe fordították. Látványos újdonság a 16-18 colos méretben elérhető könnyűfém keréktárcsák mintázata.

A Peugeot 408 kerekeit idéző dizájn különlegessége a középrész négyágú burkolata, amelyet ugyanúgy a vadonatúj márkalogó díszít, mint a hűtőmaszkot. Szintén frissült az orron, a csomagtérajtón és az első doblemez fölött megjelenő típusjelzés betűtípusa.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!