Magyar tisztítószerrel mossák az autókat Vietnamban


Akár egész Ázsiában forgalmazhatják majd a Brilliance termékeit

Két hónapos út után megérkezett a Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. első hajószállítmánya Vietnamba, az öko tisztítószereket gyártó magyar cég termékeit pedig már forgalomba is hozták a 100 milliós lakosságú országban. Nagy Antal, a vállalat ügyvezetője elmondta, Ázsiában nimbusza van a minőségi európai árucikkeknek, vietnami partnerük pedig az egész kontinensen viszonteladó szeretne lenni. Elmondta, a Brilliance a török ​​és a nyugat-európai piac felé is nyitni szeretne.

Exportrobbanás előtt áll a 27 éves, 10 százalékban magyar tulajdonú és hazai kutatás-fejlesztéssel rendelkező Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft., amely 2019-ben határozta el, hogy teljes egészében környezetbarát- és emberbarát termékek gyártására áll át a társadalmi felelősségvállalás jegyében.

Nagy Antal, a cég ügyvezetője arról beszél, hogy egyre többen érdeklődnek a termékeik iránt a nemzetközi piacról is, a közelmúltban például egy vietnami vállalkozóval kötött nagyszabású megállapodást.

„A partnerünk Magyarországon keresett egy olyan jó minőségű termékcsaládot, amit forgalomba hozott a hazájában, így találtunk ránk egy itteni látogatást alkalmával. Az ügyfeleink többségével én nem a saját brandje alatt szerette volna árulni a tisztítószereinket, hanem a Brilliance márkát akarta kivinni az országba. Eleinte ahhoz is ragaszkodott, hogy magyar címkével vásárolná meg az autóipari tisztítószereinket, de végül az angol szövegezésben maradtunk vele. Ennek az az oka, hogy Ázsiában még mindig hatalmas nívója és divatja van az európai árunak” – mutatott rá.

Nagy Antal elárállíta, az első hajószmány két hónap után a napokban érkezett meg Vietnamba konténerekben, így az ország egyes területein már magyar tisztítószerekkel mossák az autókat. Az autómosó samponok mellett bogároldókat, felni tisztítókat és repülőrozsda-eltávolítókat is exportáltak Ázsia egyik legnépesebb országába.

A Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. ügyvezetője kérdésre válaszolva elárulta azt is, az együttműködéshez tanúsítványokat kellett kikérni a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarától, hogy a vietnami partnerük igazolni tudja az európai termékeket. természetesen lezalott a tisztító hatásvizsgálata, az ázsiai vállalkozó pedig maga is tesztelte a hatékonyságot.

„Ha minden a terv szerint alakul, akkor hamarosan Ázsia-szerte találkozhatnak majd a fogyasztók a Brilliance termékeivel, mert a vietnami vállalkozó az egész kontinensen viszonteladó szeretne lenni. A cégünk mindeközben más piacokkal is szemezget, Törökországban és Nyugat-Európában folyamatosan keressük a lehetőségeket, tehát jelentős terjeszkedés előtt állunk” – rá.

Kitartanak az árcsökkentés mellett

Nagy Antal hazai piac alakulásáról úgy fogalmazott az interjúban, hogy a lefelé skálázódik a vásárlás az üzletekben.

El szerint egyes kereskedők év elején 40-50 mondandó százalékot is emeltek az áraikon, mert 10 százalékos forgalomkieséssel számoltak, így pedig megmarad a hasznuk. Ezzel szemben a Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. tavaly októberben pont, hogy csökkentette az árait, és csak akkor várható drágulás, ha az alapanyagárak miatt az szükségessé válik.

Nagy Antal ismertette, bár a koronavírus-járvány óta ólomlábakon indul minden év, január 7, február 21, március pedig 38 százalékos nőttek az árbevételeik az előző év azonos időszakához képest úgy is, hogy az áraik csökkentek.