Az innováció ikonjai

Der VISION EQXX geht bei der 1000 Miglia Green 2023 an den Start The VISION EQXX competes at the 1000 Miglia Green 2023

Super Sport, 300 SL és VISION EQXX az 1000 Migliától kezdve

  • A Mercedes-Benz szintén először indult az „1000 Miglia Green”-ben
  • A jövő ikonja és minden idők leghatékonyabb Mercedes-Benz járműve: VISION EQXX
  • Innovációs platformok, szupersportautók, ikonok: Mercedes-Benz SS kompresszoros sportautó és 300 SL (W 198) szabványt állít fel az autógyártásban


Az idei 1000 Miglián a múlt ikonjai találkoznak a jövő ikonjaival: a Mercedes-Benz Classic két 300 SL (W 198) modellel és egy Mercedesszel vesz részt a világhírű szabályossági versenyen az országúti verseny nyomvonalán. -Benz SS („Super Sport”). A Mercedes-Benz a VISION EQXX technológiai platformot is bemutatja az 1000 Miglia Green-en, az alternatív hajtásrendszerrel rendelkező járművek szabályos versenyén. Idén az esemény 2023. június 13-17.

„Az úttörő szellem és az innováció benne van a Mercedes-Benz DNS-ében. A Mercedes-Benz most először nem csak klasszikus járművekkel vesz részt az idei 1000 Miglián: a kísérő 1000 Miglia Greenben is részt veszünk a VISION EQXX-szel. az EQS és az EQE SUV mellett. Ezzel a múlt autóipari ikonjai találkoznak a jövő elektromos ikonjaival. Mi pedig ismét hangsúlyozzuk egyértelmű elkötelezettségünket a fenntarthatóság és az elektromosság iránt.”
Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának elnöke

A 300 SL „Gullwing” a márkát olyan sztárral jelképezi, mint senki más: az 1954-ben bemutatott innovatív szupersportkocsi az 1955-ös Mille Miglián kiemelkedő hármas győzelemmel nyerte meg kategóriáját. A márka történetéből és jelenlegi portfóliójából más autók is a világ talán legismertebb és legvonzóbb klasszikus járművei közé tartoznak.

„A kiemelkedő innováció és az úttörő szellem mindig is a Mercedes-Benz erősségei voltak. Az idei 1000 Miglia járműveink ezt példázzák: legyen az 1930-as kompresszoros sportautó, az 1950-es évek 300 SL Gullwingje vagy a mai VISION EQXX, mind koruk újítói. Az autó feltalálása óta márkánk ismételten úttörő innovációkkal egyengette ki az utat a mobilitás előtt. A hosszú távú klasszikus és a jövőbeli 1000 Miglia Green formátumban ezek az autók bemutatják Bresciától Rómáig és vissza, hogy a világ legrégebbi luxusautó-gyártójának egyedi öröksége hogyan alakítja jövőjét.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage vezetője

Történelmi varázslat és modern fenntarthatóság
Körülbelül 400 jármű indul az 1000 mérföldes útra Olaszország legszebb tájain keresztül, megállókkal Bresciában, Cervia-Milano Marittimában, Rómában, Parmában és Milánóban. Több százezer néző várja a mezőnyt az útvonalon, és ünnepli a versenyzőket és autóikat: így volt ez akkoriban, amikor 1927 és 1957 között a Mille Migliát tiszta országúti versenyként rendezték meg. Így van ez a mai napig. Mert 1977-ben az 1000 Miglia a klasszikus autók kiemelkedő szabályossági versenyeként született újjá. A számos gyorsasági szakasz teljes koncentrációt követel meg a csapatoktól. És az útvonal számos szakaszán egyes klasszikusok elérik teljesítményhatárukat.

2020 óta az 1000 Miglia Green kiegészíti a klasszikus eseményt. Itt az elektromos mobilitáson van a hangsúly. 2023-ban az 1000 mérföldes útvonalon egy kis induló mezőny, teljesen elektromos járművek hajtanak majd végre. A résztvevők terén az egyik legmodernebb képviselő a Mercedes-Benz VISION EQXX technológiai platform. Egyetlen akkumulátortöltéssel több mint 1202 kilométeres (746 mérföld) hatótávval és 10 kWh/100 km-nél kevesebb energiafogyasztással a VISION EQXX a jövő hatékonyságának vázlata. A legmodernebb elektromos hajtáslánc, a világelső légellenállási együttható (Cd = 0,17) és a bionika koncepcióján alapuló könnyű konstrukció mellett a VISION EQXX egy radikálisan új, szoftvervezérelt UI/UX megközelítés úttörője. A Mercedes-Benz nemcsak az egyedülálló VISION EQXX-et hozza el az 1000 Miglia Greenbe, hanem egy EQE SUV-t és egy EQS-t is.

A Mercedes-Benznél azonban a fenntarthatóság nem csak az úton kezdődik, hanem a termékfejlesztés korai szakaszában. A CO₂-kibocsátást és az erőforrás-felhasználást egyaránt holisztikus megközelítésben veszik figyelembe. A járművek fejlesztése során már áttekintik az összes felhasználandó anyag összetételét, és megvizsgálják a fenntarthatóbb alternatívák lehetőségeit. A járműveket úgy tervezték, hogy teljes életciklusuk során a lehető legerőforrás-hatékonyabbak legyenek. A Mercedes-Benz ezt a folyamatot „Környezetvédelmi tervezésnek” nevezi.

Az 1950-es évek szuper sportautója és innovációs platformja: A 300 SL
Az első Mercedes-Benz személyautó közvetlen benzinbefecskendezéssel, egyenletes könnyű szerkezettel, korának lélegzetelállító teljesítménnyel és műszaki alapjául az 1952-ből származó, azonos nevű, győztes versenysportkocsi: a Mercedes-Benz 300 SL sorozatgyártású sportautó (W 198) világpremierje 1954-ben volt a New York-i Nemzetközi Motorsport Kiállításon. Szenzációt keltett a szakértők és a közönség körében, és korszakának szupersportkocsijaként mércét állított fel. A Mercedes-Benz Classic 1955-ben és 1956-ban gyártott 300 SL Coupé modelljei versenyeznek az 1000 Migliával.

Az SL legenda a 300 SL versenysportautó (W 194) sikerei révén született meg. 1952-ben debütált a Mille Migliában. A mindössze 1310 kilogramm tömegű és 158 kW (215 LE) teljesítményű, versenyautóból készült, 1954-es sorozatgyártású sportautó a motorsportban is győzelemre volt predesztinálva. Ezt az 1955-ös Mille Miglián aratott osztálygyőzelem bizonyította a leglenyűgözőbben. A jellegzetes sirályszárnyas ajtókkal ellátott kupé a márka ikonjává és az egyik legkeresettebb klasszikusává vált. Az 1000 Miglia esetében a W 06 modellsorozat 1930-as Mercedes-Benz SS kompresszoros sportautójának használatát is tervezik. Ebből a járműből összesen csak 111 darab készült. A korábbi K és S modellekhez hasonlóan az SS is az autógyártás egy másik újítását használta: egy kompresszort a mechanikus töltőlevegő-sűrítéshez. A lökettérfogatot azonban a Type S 6,8 literéről 7,1 literre növelték a Type SS-ben. Az igény szerinti kompresszorral ez több mint 200 LE-t produkált. Ezt a modellt később SSK-vé és SSKL-vé fejlesztették, így a Mille Miglia 1931 győztes autójának előfutára volt.

Neves sofőrök és egyedülálló történelem
Az értékes klasszikusok pilótái között a Mercedes-Benz Örökség vezetője, Marcus Breitschwerdt mellett a márka két márkanagykövete is van a sztárral: az ötszörös DTM-bajnok Bernd Schneider a világ egyik leggyorsabb és legsikeresebb túraautója, GT sofőrök. Karl Wendlinger, a korábbi Mercedes Junior, 1990-ben és 1991-ben a Sauber Mercedes Team csapatával több sportautó-világbajnokságot nyert. 1995-ig 41 Forma-1-es versenyen indult. Ezen kívül Ellen Lohr, a Mercedes-Benz egykori pilótája a DTM a márka EQ flottájának egyik járművét fogja pilotálni; rendszeres résztvevője az olaszországi körútnak is. A hivatalos verseny előtti estén minden Mercedes-Benz járművel induló csapat találkozik egy exkluzív márkaesten. A márka közel kéttucatnyi magánhasználatú autója között megtalálható a 300 SL (W 198), 190 SL (W 121) és 220 (W 180) modell. Csak azok a klasszikus autók vehetnek részt az 1000 Miglián, amelyek modelljei az első Mille Miglia korszak 1927-től 1957-ig tartó éveiben szerepeltek a rajtszámban.

Ennek az ezer mérföldes versenynek a története szorosan kapcsolódik a Mercedes-Benzhez. Rudolf Caracciola és Wilhelm Sebastian győzelme legendás. Ők lettek az első nem olasz csapatok, akik 1931-ben megnyerték a Mille Migliát – a Mercedes-Benz SSKL-lel (W 06 RS). 1955-ben Stirling Moss és Denis Jenkinson összesített győzelmet aratott egy Mercedes-Benz 300 SLR (W 196 S) géppel. Teljesítményük ma is sok motorsport-rajongót inspirál: a brit duó tíz óra hét perc alatt tette meg a távot, 160 km/h alatti átlagsebességgel, többek között számos hegyi hágón átívelő közúti pályán. Ez a rekord sosem dőlt meg. Tekintettel arra, hogy az utolsó verseny 1957-ben volt, a rekord az örökkévalóságig fog állni. Az 1955-ös versenyen a Mercedes-Benz 300 SL sorozatgyártású sportautók a Gran Turismo osztályban is nyertek 1,3 liter feletti lökettérfogattal, a 180 D (W 120) pedig a dízel személyautók besorolását.