A Mercedes-Benz DRIVE PILOT tovább bővíti az elérhetőségét az Egyesült Államokban

  • A Mercedes-Benz DRIVE PILOT már Kalifornia államban tanúsított
  • Az első SAE 3. szintű, feltételesen automatizált vezetés, amelyet Kaliforniában engedélyeztek normál gyártású járművekben
  • A DRIVE PILOT az Egyesült Államokban elérhető a 2024-es S-osztály és EQS szedán modellekhez, az első autókat 2023 végén adják át az ügyfeleknek


A Mercedes-Benz a mai napon bejelentette, hogy a SAE Level 3[1] feltételesen automatizált vezetéshez kategóriájában vezető DRIVE PILOT rendszere megkapta a kaliforniai állami hatóságok tanúsítványát. Ezzel a jelentős mérföldkővel a Mercedes-Benz az első autógyártó, amely felhatalmazást kapott arra, hogy egy ilyen SAE 3-as szintű rendszert vezessen be az Egyesült Államok legnépesebb államának közforgalmú autópályáin való használatára. A DRIVE PILOT opcióként elérhető lesz az Egyesült Államok piacán a 2024-es modellév Mercedes-Benz S-osztályú és EQS Sedan modelljeihez, az első autókat pedig 2023 végén adják át az ügyfeleknek. Nevada állam már megerősítette, hogy a rendszer megfelel 2023 januárjában lépnek hatályba az állami szabályozások, és a Mercedes-Benz az a törekvése, hogy a jövőben további piacokra is kiterjessze ennek az úttörő rendszernek a rendelkezésre állását.

„A Mercedes-Benz DRIVE PILOT a világ egyetlen SAE Level 3 rendszere, amely nemzetközileg érvényes típusjóváhagyással rendelkezik. Nagyon szilárd alapokra épül, új iparági szabványokat állítva fel. A DRIVE PILOT rendkívül kifinomult, redundancián alapuló járműarchitektúrát használ számos érzékelővel, amelyek kényelmes és biztonságos, feltételesen automatizált vezetést tesznek lehetővé. A kaliforniai és a nevadai hatóságok által kiadott tanúsítvány ismét megerősíti, hogy a redundancia a biztonságos és így a helyes megközelítés.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai vezérigazgató-helyettes, fejlesztésért és beszerzésért felelős.

DRIVE PILOT: SAE Level 3 rendszer feltételesen automatizált vezetéshez
Egy feltételesen automatizált utazás során a DRIVE PILOT lehetővé teszi a vezető számára, hogy elterelje gondolatait a forgalomról, és bizonyos másodlagos tevékenységekre összpontosítson[2]. Ha a DRIVE PILOT aktív, a jármű integrált központi kijelzőjén olyan alkalmazások engedélyezhetők, amelyek egyébként vezetés közben blokkolva vannak.

A megfelelő autópálya-szakaszokon és ahol nagy a forgalom, a DRIVE PILOT felajánlja a dinamikus vezetési feladat átvételét 40 mérföld/órás sebességig. Az ehhez szükséges vezérlőgombok a kormány peremén, bal és jobb oldalon a hüvelykujjmélyedések felett találhatók. Ha a feltételek megfelelőek, a rendszer jelzi a rendelkezésre állást a vezérlőgombokon. Amikor a vezető aktiválja a DRIVE PILOT funkciót, a rendszer vezérli a

sebesség és távolság, és könnyedén vezeti a járművet a sávon belül. Ennek megfelelően figyelembe veszik az útvonal profilját, az útvonalon előforduló eseményeket és a közlekedési táblákat. A rendszer a váratlan forgalmi helyzetekre is reagál, és önállóan kezeli azokat a sávon belüli kitérő manőverekkel vagy például fékezési manőverekkel.

Ha a vezető az egyre sürgetőbb felszólítás és az átvételi idő lejárta után sem veszi vissza az irányítást (pl. súlyos egészségügyi probléma miatt), a rendszer a vészvillogó bekapcsolása közben ellenőrzött módon lefékezi a járművet. Amint a jármű megállt, a Mercedes-Benz segélyhívó rendszere aktiválódik, és az ajtókat kinyitják, így biztosítva, hogy a jármű hozzáférhető legyen az elsősegélynyújtók számára.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy folytatjuk 3. szintű, feltételesen automatizált vezetési vezető szerepünket, és a kaliforniai tanúsítvánnyal továbbra is az innováció élvonalában maradunk az Egyesült Államok piacán. Ez a megváltoztató rendszer alátámasztja ambíciónkat, hogy vezető szerepet töltsünk be a biztonság és a technológia terén, és páratlan kényelmet biztosít tisztelt ügyfeleink azzal, hogy időt adunk nekik, miközben biztonságosan navigálhatnak a mai túlterhelt autópályákon.”
Dimitris Psillakis, a Mercedes-Benz USA elnök-vezérigazgatója

Redundancia kulcsfontosságú elem a biztonságos működéshez
A Mercedes‑Benz számára minden ilyen rendszer bevezetésekor a biztonság a legfontosabb, amely magas követelményeket támaszt a működési megbízhatósággal szemben. A DRIVE PILOT a Driver Assistance Package térhatású érzékelőire épül, és további érzékelőket tartalmaz, amelyeket a Mercedes-Benz nélkülözhetetlennek tart a biztonságos, feltételesen automatizált vezetéshez. Ezek közé tartozik a LiDAR, valamint a hátsó ablakban található kamera és a sürgősségi járművek észlelésére szolgáló mikrofonok, valamint a kerékjáratban található útnedvesség-érzékelő. Az opcionális DRIVE PILOT rendszerrel felszerelt jármű redundáns kormány- és fékműködtetőkkel, valamint redundáns fedélzeti elektromos rendszerrel is rendelkezik, így akkor is manőverezhető marad, ha valamelyik rendszer meghibásodik, és biztosítható a biztonságos átadás a vezetőnek.

Kitekintés a jövőbe: Az együttműködés a Mercedes-Benz stratégiájának elengedhetetlen része
A Mercedes-Benz a SAE 3. szintű, feltételesen automatizált vezetésre összpontosít, amelynek végső célja, hogy az utolsó iterációban akár 130 km/h sebességgel is vezessen. Az érzékelési módok további redundanciája biztosítja, hogy a rendszer megfeleljen a Mercedes-Benz legmagasabb biztonsági előírásainak. E végső cél elérése érdekében a vállalat olyan erős szereplőkkel lépett partnerségre, mint az NVIDIA és a Luminar, amelyek tökéletes kiegészítői a vezető és élvonalbeli technológiai vállalatokkal folytatott első osztályú együttműködések meglévő listájának. A Mercedes-Benz SAE Level 3 legutóbbi jelentős eredménye óriási mérföldkövet jelent az automatizált vezetésben, és a partnerkapcsolatok növelni fogják a vállalat ambícióit a jövőbeni lehetőségek tekintetében.

[1] SAE 3. szint: az automatizált vezetési funkció átvesz bizonyos vezetési feladatokat. Azonban egy sofőr továbbra is szükséges. A vezetőnek mindig készen kell állnia arra, hogy átvegye az irányítást a jármű felett, amikor a jármű beavatkozásra szólítja fel.

[2] Az, hogy a járművezető mely másodlagos tevékenységei megengedettek, a vonatkozó nemzeti közúti közlekedési szabályoktól függ.